FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: Tokar w Kwiecień 12, 2021, 14:01:00 pm
-
Cześć
Zwracam się do Was z kolejną prośbą o pomoc :)
W moim X308, który niedawno zakupiłem słychać dość mocno łożysko w lewym przednim kole a prawe zaczyna się odzywać. Obdzwoniłem dwa serwisy w okolicach Krakowa, które ponoć zajmują się Jaguarami ale po usłyszeniu jaki to model oraz w czym jest problem wycofali się z ewentualnej naprawy.
Tu pojawiają się cztery pytania:
1) Jesteście w stanie nakreślić mi jakie dokładnie łożyska są w przednich kołach i ew. gdzie mogę je dostać? (znalazłem dwa w internecie dwa typy łożysk, nie wiem które pasuje do mojego kota). Jest to X308 z silnikiem 3.2 z 2000 roku. Jeśli trzeba, mogę wrzucić tu VIN
2) Podobna sytuacja ma miejsce z pocącym się tylnym dyfrem (przy nim też pojawił się lekki hałas ale podejrzewam, że to przez zbyt niski poziom oleju. Wyciek pojawił się niedawno, więc może nie doszło do jakichś uszkodzeń ::) ) Polecicie uszczelnienia jakiejś konkretnej firmy/z jakiegoś konkretnego sklepu? Nie chce dać się zwyczajnie "skroić" w warsztacie.
3) Ewentualnej wymiany łożysk w kołach byłbym w stanie dokonać sam, jednak potrzeba do tego "specjalnego narzędzia" do odkręcenia koronki przy ABS. Ma ktoś z Was może namiar na osobę/warsztat która takowy wypożycza?
4) Jeśli macie do polecenia warsztat, który robi uczciwie i w małopolsce - będę bardzo wdzięczny za kontakt :)
Pozdrawiam!
-
Znajdź po końcówce numeru VIN tu:
https://parts.jaguarlandroverclassic.com/parts/index/brand/key/jaguar/
Steering and suspension -> wishbone and hub assembly - front
-
Pomóż proszę, bo moja końcówka VIN`u wygląda tak : YKF10103
Na tej stronie co wysłałeś ( https://parts.jaguarlandroverclassic.com/parts/index/part/id/C04.308.30857.30857409.308574095137/brand/jaguar/ ) jest to łożysko 76mm czy 80mm?
-
Zadzwoń do V12. Będzie szybciej i taniej.
A jak chcesz full service to zajrzyj tu: Kacza 9, 30-735 Kraków
-
Zgodnie z opisem będzie 80mm czyli np to:
https://sklep.v12.com.pl/lozysko-kola-przedniego-mnc1830aa.html
Rzeczywiście najlepiej zadzowonić i się upewnić.
-
Dzięki Panowie za odpowiedzi.
Pozostaje jeszcze pytanie : Czy w warunkach garażowych dam radę wymienić uszczelnienia dyfra?
Wiem, że wszystko zależy od umiejętności mechaniora - trochę się ogrzebałem przy remoncie Fiata 125p, wszystkie pojazdy serwisowałem do tej pory sam :)
-
I tak skończy się zrzuceniem całego wózka z tyłu. A śruby lubią się zapiec. Później i tak ustawienie od nowa geometrii zawieszenia. Jak wózek będzie na dole to można przy okazji tuleje, poduszki i krzyżaki półosi powymieniać. Jest trochę roboty z tym. W garażu nie zawsze znajdziesz odpowiednie narzędzia. A nakrętkę / rotor ABS z przodu jest naprawdę ciężko odkręcić. Można próbować przerobić duży klucz nasadowy (mój mechanik tak zrobił) ale nakrętka puściła dopiero po rozgrzaniu i powieszeniu się 2 ludzi na dwumetrowym ramieniu.
Dyfer cieknie z boku czy od czoła?
Boczne uszczelniacze są niedostępne. Trzeba dobierać oringi z czegoś innego.
-
MicGin, z tego co patrzyłem to wydaje mi się, że dyfer cieknie od boku :( Naprowadzisz na model auta z którego pasują uszczelnienia?
-
Robili mi to goście w warsztacie off-road. Z czego dobrali oringi, nie mam pojęcia. Coś gadali o uszczelniaczach tulei cylindrowych z Ursusa. Nie jestem przekonany czy to prawda do końca. Ktoś kiedyś na forum podawał średnicę tych oringów. Było coś koło 10 cm.
Z łożyskiem przód nawet po odkręceniu rotoru nie było lekko. Solidna prasa była potrzebna do jego wyciśnięcia.
-
Ok, oddam do jakichś magików, może coś poradzą z tym dyfrem.
A kojarzysz ile Cię policzyli za taką impreze?
-
Zrzucenie wózka, wymiana uszczelniaczy w dyfrze, olej, wymiana krzyżaków półosi razem z robocizną około 2k zł. Robocizna najdroższa była z tego. Do tego dolicz ustawienie geometrii zawieszenia.
Łożysko przód od V12 + 2 stówy za robotę, a zeszło ponad 3 godziny.