FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X350, X358 (2003-2009) => Wątek zaczęty przez: PeterX w Marzec 11, 2021, 22:25:34 pm
-
Wyglądą na to, że skończyło się zasilanie. Najpierw straciłem zapas, potem TL, itd. Widziałem na YTB, że wymiana baterii jest wykonalna, ale szczerze mówiąc to niezła rzeźnia.
W związku z tym, że mam jankesa i dostępność ori 315 nie jest taka oczywista, miałbym pytanie do tych, którzy musieli przez to przejść:
- czy wymiana na jakieś zamienniki typu Mobiletron, etc ma sens
- czy kupował ktoś ori chińczyki :)
- czy możliwe jest zakodowanie modułu 433 przez SDD na jankesie /europeizacja: ewentaulny komunikat "not for this market" i cest la vie/
- czy ewentaulnie polecacie kogoś w Wwie+okolice, kto umie to intelektualnie ogarnąć i nie zepsuć?
-
Hej, A skad wiesz ze padlo zasilanie? tpms-y miewaja czkawki.... te bateire starczaja na dluuugi czas
315 na 433 to nie tylko czujniki ale i anteny, i modul. po wymianie tychze nawet pewnie sdd nie bedzie potrzebny
-
No tak piszą, że baterie starczają na 10 lat, u mnie byłoby 13 z górką.
Anteny są te same, moduł 433 można trafić za grosze, jasne, że nie chciałbym się bawić w podmianki niepotrzebnie.
To jak zacząć diagnozowanie, co jest nie tak?
-
Jakie masz objawy? Baterie sprawdzisz u prawie każdego oponiarza, maja czytniki....
Mój jag miał taki objaw ze w krotkim czasie na kolejnych kołach pojawiało się nieprawidłowe ciśnienie. Nic nie pomagalo, odpuszczanie albo dopompowanie działało tylko na chwile. Nikt nie potrafił pomóc nawet Jagowe warsztaty. Nikt nie znał sprawy ale wpadłem na cos na zagranicznych forach i okazalo sie ze trzeba było zaktualizować moduł tpms - problem znikł w 5 sekund. JLR SDD 'skonfiguruj istniejący moduł' w przeciwieństwie do 'skonfiguruj nowy moduł'. W serisie takie rzeczy wiedza ale sie ta wiedza nie dzielą...
-
Gdy przed wieloma laty podczas szybkiej jazdy nazistowską autostradą BMW E38 750, przy prędkości grubo ponad 200km/h usłyszałem gong i wyświetlił mi się komunikat z wykrzyknikami Reifenpanne hinten links/uszkodzenie tylnej lewej opony/, który okazał się fałszywym alarmem, zdecydowałem się na całkowite wyłączenie systemu i robię to w każdym kolejnym aucie bo stres z tego zdarzenia pamiętam do dzisiaj i nie mam ochoty na powtórkę z rozrywki
-
........ Nikt nie znał sprawy ale wpadłem na cos na zagranicznych forach i okazalo sie ze trzeba było zaktualizować moduł tpms - problem znikł w 5 sekund. JLR SDD 'skonfiguruj istniejący moduł' w przeciwieństwie do 'skonfiguruj nowy moduł'. W serisie takie rzeczy wiedza ale sie ta wiedza nie dzielą...
Tak zrobiłem, tj. "skonfigurowałem istniejący moduł", szafa gra, wielkie dzieki za pomoc.! ... no i rzeczywiście, opcja "skonfiguruj nowy moduł" nie dawała rezultatów, urywała się łączność z modułem.
Przy wywołaniu procedury SDD krzyczy o jakiś dodatkowy special tool to rejestsacji TMPsów, ale potem mówi, że może tego nie być, tylko po konfiguracji trzeba pobrykać 20 minut z jakąś tam minimalną prędkością, żeby czujniki ię zaadaptowały.
-
Czy ta operacje mozna wykonac jedynie poprzez serwisowy/Jaguar komputer?
-
No raczej, od którejś wersji SDD, ale nie pamiętam od której, wszystko jest online, także chyba tylko przez SDD... z tym że chodzi o soft, komp nie ma tu znaczenia.
-
Cieszę się ze jest sukces!! Ta aktualizacja software'u u mnie dziala od v139 ale w v131 jej jeszcze nie było.
-
W Poznaniu to robiles? Rozgladam sie gdzie podjechac.