FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Dino1313 w Marzec 05, 2021, 12:36:57 pm
-
Witam Wszystkich,
to mój pierwszy post więc prosze wybaczyć błędy ;)
Jak w temacie czyli X-TYPE 2,0 D wchodzi w stan serwisowy ( nie reaguje na pedał gazu ) podczas dużego przyspieszenia powyżej 100km/h i ok 2.5 tys. obr/min ( nie jest to za każdym razem ) , dodatkowo miga kontrolka świec żarowych . Check engine nie świeci się , a po podłączeniu kompa nie ma żadnych błędów . Jezeli może to być wskazówka potrafi też przy takim mocnym przyspieszeniu zakopcić z wydechu . Wstryski są po regeneracji , pompa po sprawdzeniu i wszystko jest ok. W mormalnych warunkach przyspiesza dobrze.
Jeżeli ktoś z Was ma jakiś pomysł to będę wdzięczny.
-
nie jestem pewien ale czasami trzeba kodować wtryski po regeneracji ... jak się tego nie zrobi to tak bywa
-
Na 100% trzeba kodować...silnik będzie działał, ale na wartościach zadanych wcześniej...teoretycznie jako że sam komputer się adaptuje to nie jest w stanie określić który wtrysk jest który(?)...
Pzdr.
-
Zacznij od tego, ze zostaw go na ok 30 min na biegu jałowym.
Sam przerabiałem temat zbyt dużej dawki paliwa po odebraniu samochodu po zrobieniu wtrysków i pompy paliwa - chodził na zimnym jak traktor. Na gaz reagował normalnie i sprężynka się nie świeciła, ale bałem się, ze poupala tłoki.
Te silniki mają samoadaptację - "fachowiec" kazał jeździć i się ułoży - co było bzdurą.
Przegrzebałem setki forów i rozwiązaniem było zostawienie odpalonego silnika na min 30 min.
-
Dzięki za pomysły . zacznę od tych 30 min na biegu jałowym . jak nie da rezultatu to programowanie. dam znacc o efektach . Może komus jeszcze sie przyda taka wiedza . :)
-
Ale chyba (?) czym innym jest adaptacja o czym też pisałem wyżej a czym innym przypisanie wtrysków no chyba że po regeneracji trafiły w te same miejsca. Nie bez przyczyny są numerowane. Adaptacja (oczywiście w/g mnie) dotyczy dawek (wszelakich)...
Pzrd.
P.S. Może to nie do końca to samo, ale robiłem Almerę 1.5 dCi właśnie po regeneracji i wymianie wtrysków i bez kodowania ni chu, chu. Po zaprogramowaniu, zresetowaniu do domyślnych ustawień, odpaliła. Chodziła jak by za chwilę miała zostać kupka złomu, ale po jakiejś chwili ucichła i wszystko wróciło do normy.
-
no i jest wynik . Zrobiłem jak radził gonzo7 . 30 min na biegu jałowym - efekt : cichsza praca silnika , bardziej miękka , stał sie jakiś żywszy w stosunku do poprzedniej pracy , lepiej przyspiesza i co chyba najważniejsze mniej , dużo mnie chmurzy z tyłu , choć czasami jeszcze potrafi ale w duzo mniejszym stopniu.
U mnie tak nie było jak pisał szpadel68 że po włożeniu wtrysków po regeneracji były problemy z odpaleniem . wszystko zadziałało dobrze i zagadał . czy trafiły w to samo miejsce ? Nie wiem , nie ja to robiłem .
Tak na marginesie jeszcze chcę przeczyścić egr i kolektor . Myślę ,że nie zaszkodzi a być może też po przejechaniu prawie 4000 km od reneneracji może się coś się odlożyło przy egr .
Dzięki za pomoc i pomysły . Już jest dobrze, a może będzie jeszcze lepiej. W końcu to lekki wstyd jak chmura zostaje za Kotem ;
-
no i jest wynik . Zrobiłem jak radził gonzo7 . 30 min na biegu jałowym - efekt : cichsza praca silnika , bardziej miękka , stał sie jakiś żywszy w stosunku do poprzedniej pracy , lepiej przyspiesza i co chyba najważniejsze mniej , dużo mnie chmurzy z tyłu , choć czasami jeszcze potrafi ale w duzo mniejszym stopniu.
bingo - czyli mamy dowód kolejny, że ten silnik lepiej radzi sobie sam niż jak i biorą się do niego znawcy Mondeo.
P.S. Tylko silnik 130km ma taką samoadaptację, który był stosowany z X`ach - wersje niższe mocą występujące częściej w Mondeo już tego nie potrafią.
-
I że niby z tym Mondeo to ja? Pogratulować czytania ze zrozumieniem :-clap :-super
Pzdr.
P.S. W którym miejscu wypowiedzi było coś o komputerze? Hm? O mechanice była mowa...z tego co mi wiadomo ten sam zestaw sprzęgła, pasuje do wspomnianego Forda. Więc z łaski swojej, powstrzymaj się od DURNYCH komentarzy...
https://www.youtube.com/watch?v=W3ippmWvToM
-
I że niby z tym Mondeo to ja? Pogratulować czytania ze zrozumieniem :-clap :-super
Przeczytaj jeszcze raz proszę.
Chodziło mi o fachowców od wymiany wtrysków bo robił już Mondeo - ja dostałem rozgrzany samochód chodzący idealnie, na zimnym spalanie stukowe było masakryczne. Pojechałem do typa i słyszę "jeździć i się ułoży" jednak wraz z +km nie było lepiej aż do zagrzania silnika. Wtryski były wsadzone w to samo miejsce bo sprawdzałem przed i po.
Jak widać przytoczone przez mnie rozwiązanie problemu działa.
P.S. W którym miejscu wypowiedzi było coś o komputerze? Hm? O mechanice była mowa...z tego co mi wiadomo ten sam zestaw sprzęgła, pasuje do wspomnianego Forda. Więc z łaski swojej, powstrzymaj się od DURNYCH komentarzy...
To na pewno ten temat??
-
Niestety był...przy wspomince o wymianie sprzęgła i tam padło o fachowcach(u) a ja dopisałem Mondeo to Mondeo...być może to niefortunny zbieg okoliczności i jakoś tak połączyłem kropki z tą adaptacją...nie będę się upierał. Jeśli to mój błąd to przepraszam za naskoczenie, ale nie ukrywam że z tymi fachowcami od Mondeo to tak trochę pojechałeś...no, ale to tylko moje odczucie...
Pzdr.