FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XE (2014 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: Robik w Luty 01, 2021, 13:23:06 pm
-
Czesc,
Czy ktos z Was przechodzil przez wymiane lancucha rozrzadu w 2.0D 204DTD 180KM? Interesuje mnie cena czesci ( lista czesci plus zrodlo gdzie najlepiej dokonac zakupu) plus robocizna i ewentualnie rekomendacja co do miejsca naprawy. Czy wymiana lancucha rozrzadu wymaga wyjecia silnika? Wszelkie uwagi mile widziane, problem z rozrzadem u mnie jeszcze nie wystepuje ale czytajac zagraniczne forum XE zjawisko wystepuje bardzo czesto dlatego lepiej sie na ten wydatek mentalnie przygotowac.
-
Czekam na odpowiedź od mechanika. Dam znać, jak będę coś wiedział . Bynajmniej w serwisie powiedzieli mi 10tys łącznie za części + wymianę rozrządu . Nowy , oryginalny rozrząd kosztuje 2300zl + koło zmiennych faz około 800zł.
-
Więc zamknę się w 5tys. Części zamiennych nie ma, trzeba zamówić oryginalne w serwisie - koszt 3300zł. Wymiana jest droga , bo trzeba wyjąc silnik i skrzynie .
-
Ile trzeba przejechać aby wymieniać? Jak to widzi ASO a jak użytkownicy?
-
Jak nic się nie dzieje to nie trzeba. Mi zaczyna łańcuch trzaskać, jak jest zimny silnik, zimno na zewnatrz i jest wilgotne powietrze. Miałem nadzieje , ze to jakaś pierdoła, ale niestety okazało się prawie najgorsze.
-
Przy jakim przebiegu?
-
128tys
-
Mam 77 Tkm czyli jeszcze trochę mogę nie słuchać.
-
Gdzie te czasy jak lancuch wytrzymywal dluzej niz auto :- pojecia Z tym,ze ja mam nakrecone 80 tys.km w XF z tym samym silnikiem.
Widzialem,ze poprzedni wlasciciel czesciej wymienial olej.Zobaczymy czy to cos daje.Dla turbo napewno ma to duze znaczenie.
-
Dokładnie tak. Ja zawsze wymieniam co 10tys , a Jaguar zaleca co 30tys i pewnie dlatego rozrząd na łańcuchu dostaje w tyłek.
-
Kamil1 co wchodzi w skład części za te około 3000zł?
mi serwis powiedział ponad 6000 za same częsci
-
- Rozrząd kpl (łańcuchy, śruby, sworznie) - 2388 zł brutto
- Uszczelka górnej pokrywy rozrządu - 110zł
- koło zmiennych faz rozrządu - 850zł brutto
To jest od landroverowy.pl
Oni zamawiają z Anglii oryginalne części od Jaga. W tym tygodniu maja dostać i wysłać mi za pobraniem. Na części jest rok gwarancji.
Rozważałem tez opcje używanych za 2500zl, ale nie mam pewności, ze przebieg jest taki jak piszą i do tego jest miesiąc gwarancji.
Wymiana rozrządu potrwa 3dni minimum, bo trzeba wszystko wyjąc.
-
Kamil1 co wchodzi w skład części za te około 3000zł?
mi serwis powiedział ponad 6000 za same częsci
U Ciebie ok? Czy masz jakiś problem z rozrządem?
-
a napinacze, ślizgi?
sporo jest tych części, ta wycena jest bardzo niska
-
http://sklep.landroverczesci.pl/rozrzad-lancuch-rozrzadu-napinacz-komplet-jaguar-f-pace-e-pace-xe-xf-260-2-0-diesel-jde39110-aj813317.html
To są te części + koło i uszczelka.
Dlaczego mało ? Mi w serwisie za wszystko powiedzieli 3400 netto
-
U mnie taki zestaw 2250zł brutto, a wariatory 730zł/szt, towar na zamówienie. W razie potrzeby zapraszam.
-
Już mam zamówione, ale dobrze wiedzieć, ze da się taniej 🙂 czy części u Pana są oryginalne ?
-
Jak najbardziej.
-
Pozwolę sobie odkopać nieco ten wątek. W moim 20d 180KM stuknęło mi właśnie 80 tysięcy przebiegu i zastanawiam się kiedy trzeba będzie myśleć o rozrządzie. Co ile należy go wymieniać?
-
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, poniewaz nie zawsze praca silnika zdradza problemy z lancuchem a ten lubi sie zerwac bez ostrzezenia. Zakonczona produkcja silnikow kilka lat temu vs popyt na 204dtd wywindowala ceny uzywanych silnikow do granic wyobrazni. Jezeli mialbym cos doradzic to pewnie szczegolne przysluchiwanie sie pracy silnika po uruchomieniu, pierwsze objawy chrobotania traktowalbym jako wyzwalacz decyzji o wymianie kompletnego rozrzadu.
-
Az trudno uwierzyc,ze w tak nowym aucie moglby sie zerwac lancuch. To tylko 80 tys.km.
Ja mam 110 tys. i nic nie slychac. Nie wiem jak duzy ma wplyw na to wymiana oleju ale ,z tego co wyczytalem to raczej napinacz siada jesli olej jest brudny i przepracowany. Lancuch nie naciagniety wiadomo co dalej.
A tak z ciekawosci zapytam...nie powinno wywalic wczesniej jakiegos bledu?
-
W poczatkowym okresie produkcji sporo jaguarow z silnikiem 204dtd Ingenium 2.0D mialo problem z błędami na desce rozdzielczej wskazujace na rozciagajacy sie lancuch. Znaczna część brytyjskich klientow lądowała w ASO na gwarancji, co wymyslil producent??? Oficjalnie problem istniał w czujniku polozenia walkow, wgrywano poprawki H027 w efekcie blad na tablicy sie nie pojawial. Niestety w tle nastepowalo dalsze rozciaganie lancucha (interwaly olejowe co 34Kkm) i b czesto silniki ulegaly samozaoraniu. Nowe Jaguary po 2017 z wgranym softem H027 powodujacym ze system nie jest tak czuły jak wczesniej uspily czujnosc wlascicieli. Stad tak istotna jest kontrola pracy silnika na zimnym. W GB czesc uzytkownikow uwierzyla w bajki ze poprawiono lancuchy a tak w rzeczywistosci zwiekszono systemową tolerancje na rozciaganie lancucha :)
-
Jeśli ktoś wymienia olej jak nakazuje producent auta, to sam się prosi o kłopoty.
Dzięki za wytłumaczenie problemu i wskazanie winnego,czyli samą firmę Jaguar.
Będę uważać na odgłosy.
-
U mine rocznik 2016, przebieg 80 tysięcy kilometrów. Samochód kupiłem z przebiegiem 33kkm i co 15 tysięcy zmieniam na Millersa. Cały czas zastanawiam się co z tym rozrządem, kiedy zmienić, a w związku z tym co napisaliście zastanawiam się teraz tylko jakiego dźwięku nasłuchiwać.
-
Też za bardzo nie wiem jaki będzie dźwięk. Nigdy do tej pory nie miałem problemów z łańcuchem rozrządu.
Ja częściej zmieniam olej i filtr. Max 12 tyś. Choć ostatnio przy 10 tyś km zmieniam.
-
A jakie jest zalecenie Jaguara dotyczące wymiany rozrządu?
-
Jesli dobrze pamietam to nie ma okreslonego przebiegu po ktorym Jaguar rekomenduje wymiane, jest tylko zalecana kontrola napiecia łancucha. Zerknijcie na filmy na YouTube haslo: timing chain 204dtd, timing chain aj200, timing chain jaguar xe etc. Przykladowy film pod linkiem: https://youtu.be/BZN0xORNByc
Napinacze slizgow, po ktorych przemieszcza sie lancuch sterowane sa cisnieniem oleju, w poczatkowej fazie zwyczajnie nie daja rady napiac lancucha dlatego wtedy najlatwiej jest uslyszec pierwsze stadium rozciagnietego lancucha. Wspolnym mianownikiem tych filmow jest to ze napinacze sa maksymalnie wysuniete i przestaja juz dzialac.
-
Jakie jest Twoje zdanie?Wina słabej jakości materiału użytego do produkcji tego zestawu,czy wina użytkownika przez zbyt długie interwały olejowe?
-
Jedno i drugie. Jednak główny powód to zmiana oleju co 34 tys km. Bo są auta po serwisach aso z przebiegami rzędu 150 tys km
-
Zobaczcie po jakim przebiegu biały Jag trafił na leczenie. Bardzo ladnie pokazany nasz silnik i walka mechaników z rozrzadem. Roznica jest taka ze w RR nie trzeba wyjmowac silnika.
https://youtu.be/Xmidk2JF5jQ
-
Niezależny specjalista JLR zaoferował mi 14 tys. za części i robociznę. Czy to za dużo?
-
Mi mechanik z Gdyni powiedział, że 12 tyś za części i robociznę
-
Chyba absurdalne koszty. Sprawdź tu https://sklep.v12.com.pl/category/jaguar-xe-silnik
-
Muszę jeszcze podzwonić po mechanikach. Czy ktoś z forumowiczów wymieniał może rozrzad w Xe w pomorskim?
-
Niezależny specjalista JLR zaoferował mi 14 tys. za części i robociznę. Czy to za dużo?
W marcu ubiegłego roku 9.000