FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: Tomi52 w Styczeń 25, 2021, 14:17:12 pm
-
Witam, przez pomyłkę do prawie pustego baku wlałem PB95, poszło ok. 5-6 litrów zanim się zorientowałem. Dolałem potem do pełna diesla, odpalił ok., nie zapaliła się żadna kontrolka i dojechałem do domu, tj. 100-120 km. Gorący silnik odpalił za drugim razem, zimny (-1°C) odrazu. Kontaktowałem się że swoim mechanikiem i przy tak niedużym zmieszaniu zaleciłdoleć 50 ml Mixolu, by "zatłuścić" paliwo dla lepszego smarowania wtrysków. Pytanie : pod jaką nazwą w Anglii występuje Mixol.W Shelu znazłem 500 ml OLEJ do mieszanki do skuterów i myślę, że to może być to samo. Poproszę o rzeczowe odpowiedzi. Ps. Oznakowanie ganów na tej stacji było takie niczytelne, że obsługa powiedziała, że to u nich nagminna pomyłka, tylko czy to zbieg okoliczności, czy specjalnie, bo tam zawsze stoją dwa serwisowe auta AA.
-
A coś takiego jak liqui moly LM2185 dostaniesz? Sam dolewam około 200 ml na zbiornik co 3-4 razy.
Sprawdziłem i jeszcze wcześniej lałem LM 1052
Doczytałem LM 1052 zmienił nazwę na 20459
-
Dzięki, już kupiłem w sieci wysyłkowej polecany Liquid. Za 11,99 funtów dwie sztuki. Oczyści i dosmaruje wtryski. Pozdrawiam.
-
A zabezpieczenie nie zadziałało? Bo teoretycznie Diesel ma takowe...
-
To w tym przypadku nie zadziała, nie włożysz pistoletu Diesla do benzyny bo grubszy natomiast cieńszy od benzyny wejdzie do diesla,, dopiero jak go wyciągniesz to zobaczysz żółte zabezpieczenie ale wtedy jest juz za późno. Kiedyś wlałem 20l benzyny i na stacji paliw, oczywiście bez odpalania przy dystrybutorze demontaż tylnego siedzenia, dekla baku, wężyk i ściągnięcie paliwa do zera, ponowny montaż, i zalanie do pełna oleju napędowego. Raptem ok godziny roboty, potrzebne akcesoria do nabycia na stacji lub od kibiców, których sporo się gromadziło.
-
Właśnie mój mechanik radził podobnie, gdyby zapaliła się żółta kontrolka, to zgasić motor, zdjąć tylną kanapę i odłączyć przewód paliwowy podający do filtra, założyć wężyk i odpalić Start bez wciśniętego hamulca. Pompka będzie wypompowywać paliwo, a silnik nie odpali. W moim przypadku nie działo się nic, a wczoraj, po powrocie z pracy, dolałem jeszcze do pełna "z ubiciem", aż się przelało, weszło ponad 8 litrów. Jak otrzymam przesyłkę, to doleję jeszcze dodatek Moli do diesla i powinno być już po kłopocie.
-
Takie dodatki do paliwa stosuję jak tankuję paliwa „premium” bo one mają mniej dodatków „bio” a z tego co czytam po forach takie paliwo jest bardziej suche. Stosowanie poprawiło mi korekty na wtryskach i o ile moje ucho dobrze to usłyszało jest poprawa jak chodzi o dźwięk pracy na wolnych obrotach.
-
Ja polecam Liqui Molly speed Diesel zusatz- wystarczy na 400 L ropy i jest różnica.
-
Przyznaje że na tym się nie znam, stosuje polecane przez ludzi z innego samochodowego forum na którym jestem. Tam szukali i wybierali z tego co pamiętam o jak najmniejszej ilości popiołu ze względu na DPF
-
Jak ja niechcacy zlapalem za pistolet z benzyna to zalalem max 2l i zaczelo mi wypluwac na zewnatrz bo zadziala blokada pozniej szukanie kluczyka w bagazniku sciagnelem blokade i zalalem ON.Dziwne ze blokada nie zadzialala poto ja zrobili..
-
No właśnie zadziałała