FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-S (1975-1991) oraz XJS (1991-96) => Wątek zaczęty przez: Jacko13 w Styczeń 21, 2021, 09:09:51 am
-
Dzień dobry, czy ktoś z szanownych forumowiczów dysponuje dokumentacją lub wiedzą którą może się podzielić w zakresie wymiany uszczelki pod głowicą (5,3 v12) mam problem z "odklejeniem" głowicy od bloku, może są jakieś metody aby zrobić to bez dodatkowych szkód? Dziękuję za wszystkie informacje.
-Kot nowo nabyty i się "robi"-
-
Stosuje się specjalną płytę do ściągania głowicy, wiem kto ją posiada, mogę przekazać namiary.
Wpisz w googla "jaguar v12 head removal tool"
-
Czy mógłbym prosić o jakiś kontakt do tej osoby? Z góry bardzo dziękuję.
-
Ja kiedyś płytę taką zrobilem sam :
https://www.ebay.com/itm/Jaguar-V12-cylinder-head-NON-Damaging-removal-tool-USA-only/174349639579?fits=Model%3AXJ12%7CMake%3AJaguar&hash=item28980c5f9b:g:Kt4AAOSwF0NXL5Po
Wiem ze mozna też użyć małej płytki tylko na dwie śruby i diw które trzymają tą płytkę w miejscu wałka rozrządu .
Jedynie ze jest to od cholery roboty bo ciągle trzeba przedkładać ta płytkę
Jest bardzo ważna zasada ściągania głowicy . trzeba ją idealnie równo prowadzić w gorę . czyli jak masz duża płytę to bez względu czy śruby idą lekko czy ciężko obracasz 14 śrób np co 1/2 obrotu i zaczynasz od początku. Inaczej zaklinujesz głowice i trzeba przecinać szpilki .
Z dużą płytą zdajecie lewej głowicy potrzeba 2 godzin nie trzeba zdejmować kolektorów wydechu . z prawej strony albo zdjąć kolektor wydechowy albo podnieś silnik z prawej poduszki tak żeby było miejsce na kolektor. gdy sie zdejmuje .
Bez płyty tez mozna zdjąć głowice ale to jest juz wyższa jazda . i wtedy jest bardzo ważne jak się podnosi głowicę to trzeba ja spowrotem obniżać aby wytrzeć osad ze szpilek inaczej tez głowica zostanie zablokowana .
tutaj gość w Niemczech sprzedaje :
https://www.ebay.co.uk/itm/Jaguar-V12-Cylinder-Head-Removal-Tool/143859564579?hash=item217eb2c023:g:Yr4AAOSwWZZfu8WU
-
Bardzo dziękuję za wszelką pomoc, nowa płyta grubości 16mm wykonana wg rysunku ACad już się przydała (niedługo mogę użyczyć) głowica (prawa) już się naprawia - wypadło gniazdo zaworowe więc usterka nieskomplikowana. Na tą chwilę wyjechał cały zespół napędowy do przeglądu i do regeneracji układu hamulcowego. Pracy sporo ale cieszy. Dziękuję za wsparcie, a jeśli będzie czym to postaram się "pochwalić".
-
Witam, jak wyszło z naprawą głowicy? Poszło nowe gniazdo? Jedno czy wszystkie? Działa po 3 latach?
-
Witam, jak wyszło z naprawą głowicy? Poszło nowe gniazdo? Jedno czy wszystkie? Działa po 3 latach?
Dzień dobry, naprawa się udała - oczywiście druga głowica też poszła na warsztat, samochód naprawiałem "dla siebie" więc zależało mi na zachowaniu odpowiednich standardów, do wymiany tylko to jedno gniazdo+zawór bo głowy poszły do firmy która się w tym specjalizuje i nie było potrzeby wymieniać nic więcej. Na obecną chwilę samochód sprawia mnóstwo radości z jazdy, od ukończenia prac nie zaliczyłem żadnej awarii, poza kilkoma drobiazgami na których usunięcie brakuje czasu (nie zawsze działa prędkościomierz, czasami pas automatyczny odmawia posłuszeństwa) ale to przy pracach już zrealizowanych fraszka. W razie potrzeby płyta do zdejmowania głowicy nadal do dyspozycji. Dla zainteresowanych: mój kot doczekał się filmiku link:https://www.youtube.com/watch?v=Y38udDWY4fk&t=1s
-
Ciekawy ten filmik, obejrzałem sobie w całości.
No i gratuluję pięknego i prawdziwego Jaguara.