FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XE (2014 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: kasparov w Listopad 02, 2020, 01:21:39 am
-
Cześć, mój pierwszy post ale zostanę na dłużej.
Model XE 2020 2.0 AWD HSE, demo odkupione od dilera, wyposażone praktycznie we wszystko co w zasadzie było. Uwielbiam ten samochód, ale jest coś co mnie maksymalnie drażni, mianowicie:
1) Brak banalnej funkcji typu "auto hold". Wiecie, mam na myśli patent, że jedziesz w korku, hamujesz, auto trzyma samo hamulec. Kurde takie bajery są obecnie praktycznie w każdym aucie nowym, a i w wielu starych. Osprzęt potrzebny do tego jest w aucie, ba jak jedzie się na tempomacie i tempomat zatrzyma auto to "trzyma" hamulec więc to kwestia tylko i wyłącznie oprogramowania.
2) Braku funkcji jazdy w korku - z tym chyba nic nie poradzimy bez grubego softu.
3) Mnóstwa innych przydatnych funkcji, do których jest osprzęt ale nie ma dopisanego softu - ale o tym może innym razem.
Ja wiem, że XE to nie XF ale no błagam, nawet nie zwróciłem uwagi przy jazdach testowych, że nie ma auto hold bo to abstrakcyjne. Moje pytanie - czy to jest, a ja nie umiem tego uruchomić, a jak nie to czy nie ma jakiegoś patentu, żeby to doprogramować?
Pozdro.
-
W XE nie ma auto hold, a dlaczego ? nie wiadomo :) W E pace też nie ma a technicznie wszystko jest :) Nie wiem jak w XF i innych modelach.
-
Może ACC to załatwia?
-
W XE nie ma auto hold, a dlaczego ? nie wiadomo :) W E pace też nie ma a technicznie wszystko jest :) Nie wiem jak w XF i innych modelach.
Skoro E-pace to najtańszy "SUV" a XE najtańsza limuzyna /sedan to by się zgadzało, że to nie przypadek. Dramat, pewnie za kilka lat będzie można wszystko sobie w sofcie dograć, ale za kilka lat to ja już tego samochodu nie będę mieć.
Może ACC to załatwia?
Co masz na myśli? Jazdę w korku? Tak sobie go też często używam jak jest jakiś większy korek, ale używanie ACC do tego zastosowania jest dosyć upierdliwe (chociażby minimalna prędkość by uruchomić funkcję) no i auto samo nie rusza tylko trzeba dotknąć gaz.
-
Z ACC tak jak i auto hold samo auto nie ruszy a to podobnie z tym że samo auto hold zadziała tylko po wciśnięciu hamulca czego nie ma przy ACC.
-
w XF z 2015r również nie ma takiej funkcji, w poprzednim aucie była i brakuje mi tu tego bardzo szczerze mówiąc.
-
Może coś z tego będzie pomocne?
https://www.ownerinfo.jaguar.com/document/4N/2018/T19935/25486_pl_POL/proc/G1894428
-
To funkcja automatycznego zwalniania hamulca. Działa dobrze, tak też ją sobie w korku używam, ale włączyć hamulec trzeba ręcznie klikając, a w nowym XE polifcie przycisk jest dosyć nie pod ręką.
Automatycznie hamulec włącza się tylko jak przechodzisz w tryb P, albo jak wyłączysz auto z trybu D / S / R i stoi w miejscu (w sensie, zapomnisz włączyć P). No i ACC ogarnia hamowanie automatycznie, ale on nie włącza elektrycznego ręcznego, tylko trzyma hamulec. Asystent parkowania też jakoś potrafi :) , tu jakaś inna kwestia za tym stoi.
Przeryłem sieć trochę, wygląda na to, że Jaguar chyba nie ma na to patentu / licencji bo, żaden z modeli nie ma tej funkcji, nawet nowy F-pace poliftowy 2021 i wydaje mi się, że również Land/Range ROVER ma tą samą sytuację.
-
W nowym Rangę Rover Evoque jest auto hold. Dzisiaj jeździłem. Włącza ją się zestawie wskaźników.
-
Przeryłem sieć trochę, wygląda na to, że Jaguar chyba nie ma na to patentu / licencji bo, żaden z modeli nie ma tej funkcji, nawet nowy F-pace poliftowy 2021 i wydaje mi się, że również Land/Range ROVER ma tą samą sytuację.
Ipace ma.
-
Hmmm dziwne albo w moim kocie jest coś nie tak ale taka funkcja jest i działa. Może to tez kwesta tego że sprowadzany z USA
Jest tez dodatkowy tempomat do jazdy w korku działa od 0,5km/h do 30
Tak więc czy stoję w korku czy zatrzymam się na światłach hamulec trzyma auto automatycznie.
-
Hmmm dziwne albo w moim kocie jest coś nie tak ale taka funkcja jest i działa. Może to tez kwesta tego że sprowadzany z USA
Jest tez dodatkowy tempomat do jazdy w korku działa od 0,5km/h do 30
Tak więc czy stoję w korku czy zatrzymam się na światłach hamulec trzyma auto automatycznie.
Znaczy masz aktywny tempomat?
w tym przypadku dziala to troche jak auto hold ale tylko gdy tempomat jest "wlaczony".
"normalny" auto hold dziala po kazdym zatrzymaniu, aktywny tempomat nie musi byc "wlaczony"
-
rmazurek: Przepraszam sprostuję, Nie posiadam autohold. Ale działa i nie działa Wczoraj miałem trochę jazdy po mieście więc zwróciłem na to szczególna uwagę. Wiem ze trzyma hamulec po zatrzymaniu się tak jak mam w Wv. Ale.. Nie za każdym razem tak samo jak nie zawsze wyłącza silnik.
Szukałem zależnej przyczyny i nic. Czasem zadziała natychmiast a czasem po 3-6 sekundach, czasem wcale. Zabij mnie nie wiem.
Człowiek od którego kupiłem auto sprowadza wyłącznie koty i landrowery. Dostosowuje je do EU wiec może to jego robota.
-
Hmmm dziwne albo w moim kocie jest coś nie tak ale taka funkcja jest i działa. Może to tez kwesta tego że sprowadzany z USA
Jest tez dodatkowy tempomat do jazdy w korku działa od 0,5km/h do 30
Tak więc czy stoję w korku czy zatrzymam się na światłach hamulec trzyma auto automatycznie.
Opowiedz jak włączasz tą funkcję, albo podeślij foto przycisku. Takie coś by mi wystarczyło, jak Ty masz to raczej jest i u mnie taka funkcja. Ja się chyba starzeje i nie mogę znaleźć tego nawet w instrukcji :)
-
U mnie tak dziala aktywny tempomat gdy jest wlaczony.Nie wazne jak predkosc.Czesto jezdze z wlaczonym i nastawionym na wykrywanie przeszkod z wiekszej odleglosci.
Nie mialem nerwow by jezdzic z ustawionym mniejszym dystansem.
-
Sprawa jest o tyle dziwna że w moim kocie nie posiadam aktywnego tempomatu.
Zwykły tempomat oraz ten do jazdy w korku. Ale to i tak jakaś dziwne wersja. Byłem w Warszawie w ASO przeanalizowali wyposażenie Jakie zamontowała fabryka i nazrzucało sie wiele pytań. czemu jest w nim oprogramowanie do sprzętu którego nie zamontowano. Pełne oprogramowanie incontrol a brak czytnika SIM, tarcze ze stopów lekkich. Sterowanie full kontrol foteli a jest jedynie podstawowa elektryka regulacji i grzanie tyłka.
-
Ktos prawdopobnie zrobil aktualizacje softu, masz auto na rynej UE? A moze przekladka z anglika poszla :))))
-
Albo przy naprawie importu USA pakowali części, które udało się kupić, a nie te, które powinny być.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
Nic podobnego, żadnej przekładki nie było. Auto ma wyposażenie fabryczne, Sprowadzone bezwypadkowe Mam pełną historie pojazdu.
Żeby było śmiesznie brak oprogramowania do sterowania szybami :D I to też jest zgodne ze specyfikacją jaką pobrał od producenta czy dealera jeden z pracowników ASO w warszawie. Wcale bym sie nie zmartwił ani zdziwił że jest i działa AUTO HOLD
-
oprogramowanie nie jest ich mocną stroną, w moim lampki oświetlenie przestrzeni dookoła auta w lusterkach zewnętrznych zadziałały po jedenastej wymianie
oprogramowania w ramach akcji serwisowej... 11x :D
pierwotnie lampki fabryka zamontowała zgodnie ze specyfikacją egzemplarza ale informatycy jakby przeoczyli ich istnienie
-
... oraz ten do jazdy w korku.
Ale jak włączasz ten tempomat pochwal się :D
Swoją drogą BRAK aktywnego tempomatu to niewielka strata i tak działa średnio na polskich drogach.