FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: wierciu w Październik 31, 2020, 15:39:10 pm

Tytuł: Metaliczny dźwięk w silniku
Wiadomość wysłana przez: wierciu w Październik 31, 2020, 15:39:10 pm
Pojawił się dzisiaj metaliczny dźwięk w silniku przy dodawaniu gazu. Tak od 2 tys w górę. Po chwili samochód włączył Restricted Performancem. Z nawiewów strasznie śmierdzi spalinami.  Ktoś ma jakiś pomysł? Nie mam jak do wtorku podpiąć pod komputer.
Tytuł: Odp: Metaliczny dźwięk w silniku
Wiadomość wysłana przez: nordyk w Listopad 01, 2020, 20:49:33 pm
Hmmm może zawór od egr, coś gdzieś takiego czytałem na niemieckim forum, oby nie panewka ale skąd by się wtedy wziął zapach spalin w kabinie
Tytuł: Odp: Metaliczny dźwięk w silniku
Wiadomość wysłana przez: wierciu w Listopad 02, 2020, 07:31:51 am
Zawór EGR właśnie wymieniałem tydzień temu bo było rozszczelnienie. Coś strzeliło pod maska i teraz  silnik wydaje odgłosy jak traktor.
Tytuł: Odp: Metaliczny dźwięk w silniku
Wiadomość wysłana przez: Zbyszek01 w Listopad 02, 2020, 08:16:23 am
Sprawdziłeś rury do i od intercoolera?
Tytuł: Odp: Metaliczny dźwięk w silniku
Wiadomość wysłana przez: nordyk w Listopad 02, 2020, 10:40:50 am
Może łańcuch na walku rozrządu poszedł się je....
Tytuł: Odp: Metaliczny dźwięk w silniku
Wiadomość wysłana przez: rmazurek w Listopad 02, 2020, 11:05:43 am
Silnik by raczej nie odpalil bo lancuch napedza pompe paliwa.

Tak naprawde to takie objawy moze dawac cokolwiek...

Bez fizycznego sprawdzenia ciezko cokolwiek potwierdzic - skoro czuc spaliny trzeba sprawdzic uklad wydechowy wlacznie z kolektorem i turbinami.
Tytuł: Odp: Metaliczny dźwięk w silniku
Wiadomość wysłana przez: bibor80 w Listopad 05, 2020, 19:38:08 pm
U mnie śmierdziało,  bo mocowania przy katalizatorze popękały.

Wysłane z mojego SM-M215F przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Metaliczny dźwięk w silniku
Wiadomość wysłana przez: wolung w Grudzień 01, 2020, 19:15:32 pm
Pojawił się dzisiaj metaliczny dźwięk w silniku przy dodawaniu gazu. Tak od 2 tys w górę. Po chwili samochód włączył Restricted Performancem. Z nawiewów strasznie śmierdzi spalinami.  Ktoś ma jakiś pomysł? Nie mam jak do wtorku podpiąć pod komputer.

Taki błąd pojawił mi się raz i zawsze po przekroczeniu 2000 obrotów silnika. Okazało się że podczas innych działań wyleciała rura z turbo i za każdym razem kiedy turbo miało zadziałać pojawiał się ten błąd.

Smród z nawiewów miałem przy odpalaniu samochodu i okazało się że był nieszczelny DPF. Po wymianie smród zniknął.

Sugerując się tym co piszesz możesz mieć nieszczelność w układzie wydechowym albo w układzie turbo. Sprawdź te rzeczy i wyeliminuj zanim zaczniesz grzebać dalej.