FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: RomantyK w Wrzesień 20, 2020, 17:23:07 pm
-
Witam
Od niedawna jestem posiadaczem Jaguara X-Type 3.0 2002r z automatyczną skrzynią biegów, do tej pory udawało mi się wszystkie bolączki usuwać własnymi siłami żeby doprowadzić samochód do stanu jak najlepszego. Dziś w związku z tym że miałem trochę wolego czasu postanowiłem "powalczyć z zapalającą się kontrolką ładowania" ładowanie jest od czasu do czasu zapala się kontrolka. Niestety kontrolka ładowania przestała być moim problemem ponieważ po odłączeniu akumulatora wyczyszczeniu klem i połączeniu wszystkiego razem samochód przestał odpalać. Po przekręceniu kluczyka w pozycję II wszystkie kontrolki się zapalają immo gaśnie przy próbie odpalenia niestety słychać tylko "tykanie" i nic się więcej nie dzieje, sprawdziłem już chyba wszystkie opcję jakie znalazłem na forum czyli:
-sprawdzenie/ wyczyszczenie przekaźników jeden podmieniłem na nowy
-odłączenie akumulatora na kilka godzin
-odłączenie akumulatora zetknięcie klem + zamknięcie auta
-dodatkowa masa do aku
- podłączenie interfejsu do diagnostyki (był błąd czujnika uderzeniowego tego pod maską , wyczyściłem styki i błąd nie wraca ,świeci się za to błąd P1603 którego wcześniej nie było)
- próba odpalenia z przewodów, innego akumulatora
Jak na tą chwilę skończyły mi się pomysły. Czy ktoś wie jak można sobie poradzić z takim problemem?
Dodam że samochód jak do tej pory odpalał idealnie nawet chwilę przed odłączeniem akumulatora odpalił na "strzała". Oprócz odłączenia aku i czyszczenia klem nic nie ruszałem więcej przed awarią.
A i jeszcze w radiu wyświetla mi komunikat please wait nie mogę wpisać kodu ale nie wiem czy ma to jakiś związek
-
Sprawdź masę między silnikiem a aku/budą.
Sprawdź również czy masz dobre podłączenie z aku do rozrusznika
Sprawdź jeszcze napięcie na aku
-
Mógłbym prosić o przybliżenie w którym miejscu szukać masy na silniku za cholerę nie widzę, czy do rozrusznika dostanę się jakoś od góry, czy trzeba wchodzić pod samochód?
-
Miałem tak u siebie 2.0d. Tylko tykanie i czasem zaskoczył. Okazało się że niby wszystkie kable są ok ale rozrusznik nie dostawał odpowiedniego prądu. Puściłem dodatkowy plus z klemy do rozrusznika i malinka. Działa jak złoto. A wymieniałem rozrusznik na używkę, regenerowałem swój i dalej nic. A tu wystarczyło dodatkowy przewod dać. Dałem 8mm2.
-
Dzięki Panowie za podpowiedzi z tą masą :-clap udało się odpalić, okazało się że to faktycznie przewód od masy tylko przy akumulatorze. Komuś zerwał się przewód przy złączce oczkowej i zamiast zrobić jak trzeba i założyć nową złączkę to przylutował takim minimalnym lutem a później zaizolował. Nowa złączka porządnie założona i auto śmiga jak trzeba