FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
		Dział Techniczny => XE (2014 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: Gogol20 w Wrzesień 15, 2020, 21:22:45 pm
		
			
			- 
				Witam wszystkich , jestem nowy na forum jak i użytkownikiem Jaguara XE 2.0D 163Km z 2016r. Od razu do sedna - po wymianie oleju na Liqui Moli 0W30 zgodnego z specyfikacją z tyłu silnika , okolice rozrządu zaczęło coś stukać jakby luźny łańcuch , auto sprowadzone z Holandii, nie wiadomo jaki był olej zalany jak i kiedy ostatnio wymieniany, przebieg auta 151 000 km
			
- 
				może problem z łańcuchami
 olej 0W30 zgodny z ST JLR 03.5007
 
 inna raportowana czasami usterka:
 na wałku rozrządu odkręcają się śruby, pokazuję zdjęcia które śruby oraz co trzeba odkręcić żeby włożyć palec i sprawdzić czy sruby są na miejscu
 i nie wystaja (tylko sprawdzenie bo żeby je dokręcić trzeba więcej rozebrać)
- 
				Ok dzięki jutro mechanik odkręci całą tą górną osłonę od wałków i sprawdzi , ale to byłoby słychać wcześniej przed wymianą a tu ewidentnie po wymianie na nowy olej dokładnie z tą specyfikacją jaką podałeś , olej na pewno oryginalny brany z hurtowni , raczej poprzednia właścicielka nie dopilnowała interwału wymian oleju
			
- 
				interwały wymian (30-34kkm) prowadzą w prostej linii do zniszczenia silnika przy 100-150kkm - pisałem o tym wielokrotnie
 chcesz mieć silnik - zmieniaj dobry olej co 10-12kkm
 chcesz kupić nowy słupek - zmieniaj jak ASO co 30kkm
- 
				Mozna sie tylko domyslac jaki interes ma producent w promowaniu wymiany oleju co 34tys km. Klienci flotowi sprzedaja pojazd po trzech latach i problem z lancuchem przechodzi na nowego uzytkownika. Tak wiec, wymiana oleju co 10tys i problem zakladam nigdy nie wystapi przy tak niskich przebiegach.
			
- 
				Dokładnie także czeka mnie wymiana rozrządu ma ktoś z Was forumowicze dojście do części oryginalnych będę potrzebował rozrządu - Jaguar Xe 2016r 2.0D 163KM
			
- 
				Witam wszystkich , jestem nowy na forum jak i użytkownikiem Jaguara XE 2.0D 163Km z 2016r. Od razu do sedna - po wymianie oleju na Liqui Moli 0W30 zgodnego z specyfikacją z tyłu silnika , okolice rozrządu zaczęło coś stukać jakby luźny łańcuch , auto sprowadzone z Holandii, nie wiadomo jaki był olej zalany jak i kiedy ostatnio wymieniany, przebieg auta 151 000 km
 
 
 Nie masz zadnej ksiazki serwisowej?  Tak sie sklada,ze ja tez nie,ale pod adresem  https://osh.jaguar.com/
 mozna sprawdzic kiedy cos bylo robione. Dokladniejsze dane otrzymalem,gdy dowiedzialem sie jaki serwis to robil.
 Podali mi rodzaj oleju jaki wlewano.  Z tym,ze mam informacje o tym,ze wlasciciel wymienial olej tez miedzy oficjalnymi wymianami,ktore byly w ASO.