FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: Maciej_ziel w Wrzesień 15, 2020, 10:58:14 am
-
Witajcie
Mam problem w swoim świeżo zakupionym XF-ie z 2010r.
Widziałem parę podobnych wątków, ale w żadnym nie było rozwiązania problemu.
Co się dzieje:
Kratki nie obracają się zostały w pozycji otwartej (wszystkie 4)
Nie działa sterowanie kierunkiem nawiewu, wali tylko w nogi i delikatnie skrajnymi kratkami
Nie działa regulacja temperatury ( działa klima w trybie najzimniejszym, zwiększenie temperatury nic nie zmienia)
Obieg otwarty/ zamknięty działa
Moc nawiewu też działa
:- pojecia
Prośba o pomoc. :-help
-
Odnośnie otwartych kratek to w ustawieniach na ekranie znajdziesz, czy mają zostać otwarte czy mają się zamykać po zgaszeniu. Tak jest przynajmniej w polifcie, nie wiem jak w przedlifcie. Może masz po prostu ustawione na otwarte?
Co do reszty nie pomogę.
-
Jest ustawione na auto.
Wczoraj rozebrałem nawiewy prąd na wiązce dochodzi, a silnik nic. Ciężko mi uwierzyć że padły wszystkie cztery + dwa od kierunku nawiewu.
Zastanawiam się czy nie jest to kwestia kodowania modułu climatronic-a
-
A sprawdzałeś bezpieczniki? Wiem, że gdzieś tam prąd dochodzi, ale sprawdziłbym, bo może jakieś sterowanie nie dostaje prądu? Są 3 skrzynki: w silniku, przed pasażerem z prawej i w bagażniku. Nie wiem czy w przedlifcie jest tak samo, ale w polifcie w komorze silnika F23 10A (Czerwony) jest od klimatyzacji. A w bagażniku F1 30A (Różowy) jest od dmuchawy powietrza.
Najlepiej miernik i przeleciałbym każdy bezpiecznik po kolei w każdej skrzynce.
-
Hej
potrzebowalbym auto, zeby sprawdzic ...
Pzdr
-
Bezpieczniki sprawdzałem tylko te pod maską.
Dzięki za naprowadzenie, sprawdzę resztę, jak nie pomoże, to się odezwę do Ciebie @Zyg zag
Dzięki
-
Napisz co się ostatecznie okazało. Może komuś się przyda, a i sam jestem ciekawy :)
-
Na ten moment problem dalej występuje. Bezpieczniki sprawdzone, kupiłem jeden z silniczków nagrzewnicy sterujący klapą nawiewu z nóg na tułów. Po podłączeniu silniczek też nie działa :- pojecia
Komputer pokazuje błędy z tych silniczków. Zastanawiam się czy nie kupić całego zestawu nagrzewnicy, zwalić deskę i wymienić całość.
Zastanawiam się tylko gdzie jest sterownik nagrzewnicy i czy jego trzeba w jakiś sposób kodować programować czy przyuczać :- pojecia
-
WITAJCIE.
Udało się zweryfikować usterkę. Usterkę wywoływała dodatkowa elektryczna nagrzewnica. Po odpięciu tej nagrzewnicy wszystko wróciło do normy. (temperatura, kierunek nawiewu i otwieranie się nawiewów po odpaleniu)
Wymiana jej wiąże się z wyjęciem deski rozdzielczej, więc na razie ją po prostu odpiąłem.
-
Ja ze swoim kotem pojadę do serwisu Jaguara ale najpierw zmienię akumulator na nowy, bo ten jest od nowości i dostałem informacje jak akumulator niedomaga to komputer odłącza niepotrzebne systemy. Może masz tak samo u siebie. Po prostu kot ustawia temperaturę i przez cały czas jej nie zmienia. Jak chcę sobie zmienić temperaturę muszą stanąć - zgasić samochód - odpalić. Na tej podstawie kot ustala znowu co ma zrobić i jak trzeba grzeje a jak trzeba chłodzi. Jak jest za zimno/za ciepło, czynność trzeba powtórzyć.
Mógłbyś zrobić i przesłać zdjęcia gdzie jest ta nagrzewnica i jak do niej dojść? Jak nic nie zadziała to pewnie spróbuje tej opcji.