FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XE (2014 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: marcin_flis w Wrzesień 04, 2020, 15:14:35 pm
-
Cześć jestem nowy na forum więc prosze o wyrozumiałość ;) mam problem bo od jakiegoś czasu wyświetla mi się komunikat "BRAK MOŻLIWOŚCI URUCHOMIENIA SILNIKA ZA 100KM, BŁĄD SYSTEMU DEF" czy ktoś miał podobny problem? wcześniej wyświetlał się komunikat o złej jakości płynu def/adblue. Czy rzeczywiście nie uruchomię silnika po przejechaniu tych 100 km? miał ktoś podobny komunikat? potrzebuje jutro ruszyc w trase a mam ten problem ;/ dodam że to JAGUAR XE 2015 ROK, 2.0 DIESEL 180 KM, pozdrawiam
-
jak wyłączysz silnik to już nie uruchomisz po 100km
różne mogą być przyczyny
czasami bywa tak:
https://www.youtube.com/watch?v=uweRBCPOI6w&feature=youtu.be&fbclid=IwAR37PGDKVNe-E-IE1UYEXThvPgpye_Js3InP6GU-HugXs7W80L81LiHCXEo
-
Niektorym pomaga uzupelnienie plynu ad blue i szybka jazda na autostradzie.
-
Hej
niestety nie zawsze pomaga uzupelnienie,
ale warto sprawdzic i dolac 5 l,
Pozdr
-
Witam.
podłączę się do tematu DEF, gdyż też tego dotyczy jednak ja mam komunikat:" wykryto płyn DEF nieprawidłowej jakości". I dziwna sprawa bo 2 dni jcpf-stanby był w SPA i nagle taki komunikacik na dzień dobry .... :(
Prawda też jest taka, że z AdBlue mam do czynienia pierwszy raz.
Macie jakieś przemyślenia?
-
Od zlej jakosci plynu, po usterki elektroniki ..
latwe do weryfikacji i naprawy
-
witam miałem taki błąd systemu DEF ,pojechałem do mechanika podłączył komputer zresetował i nic dopiero po przejechaniu około 20 kilometrów wszystko wróciło do normy
-
Dzień dobry.
Mam problem ze swoim jaguarem xe 2.0d 180km , wyświetlil mi się komunikat o złej jakości płynu def pierwszy raz wyczyściłem wtrysk AdBlue i dolalem nowy AdBlue i po kilkudziesięciu kilometrach problem znikł, po jakimś miesiącu znów problem się pojawił wyczyściłem raz jeszcze wtrysk wylałem cały płyn ze zbiornika i wlałem 2 litry nowego odliczanie kilometrów zmieniło się na brak możliwości uruchomienia silnika niebawem , nie wiem co mam przez rozumieć , czy może spotkał się ktos z takim problemem? Proszę o jakąś radę. Za pomoc chętnie się odwdzięczę.
Pozdrawiam
-
Dwa litry w ukladzie to w mojej ocenie zbyt niski poziom. W wersji 180KM zbiornik adblue ma pojemnosc 18L. Proponuje wlac polowe zbiornika i komputer powinien zaktualizowac informacje.
-
Dzięki jutro tak zrobię miłego wieczoru
-
Stosował ktoś może dodatek do adblue zapobiegający krystalizacji?
Na przykład coś takiego:
Zobacz ofertę: XENUM ADMAX SYSTEMOWY DODATEK AKTYWNY SCR ADBLUE https://allegro.pl/oferta/xenum-admax-systemowy-dodatek-aktywny-scr-adblue-10625453017
-
dopadło i mojego kotka
najpierw komunikat zła jakość płynu DEF, później zła jakość/nie uruchomisz silnika za 7xx km
płyn spuszczony, wlany nowy, wtryskiwacz wyjęty i proforma przeczyszczony (ale nie był brudny na wylocie)
po tych czynnościach zmiana komunikatu na błąd systemu DEF/nie uruchomisz silnika za 5xx km
odczyt błędów - załącznik
ktoś ma pomysł czy nadzieja tylko że uda się dojechac do kolegi Pieruna?
-
Czytałem że po czyszczeniu dyszy i zalaniu nowego płynu trzeba auto przegonić przez kilkadziesiąt kilometrów i wtedy znika.
Kiedy ostatni raz dolewałeś świeżego?
Jaką aplikacją (na fonie?) czytałeś błędy?
-
Dziś odbieram auto od mechanika u mnie koszt 380e
-
wg serwisowki:
-
dziękuję rmazurek, ostatni błąd na gataway module to zapewne wypięta wtyczka dzięki której nie działa start/stop
pomijając ten błąd - mam dokładnie te błędy co na przedostatnim screenie który zamieściłeś
Zbyszeko1 - uzupełniany był jakies 3 miesiące temu, wczoraj spuszczony i zalany nowy 10 litrów bez przepełnienia
nie wiem czym to było czytane, podjechałem do kumpla który ma specjalistyczny serwis Mercedesa, wpiął jakis nowoczesny
tester i odczytał to co pokazałem
-
Ciekawy watek ale nieprzyjemna sytuacja dla wlascicieli aut.Tak prosta czynnosc ,jak dolanie plynu potrafi unieruchomic auto.
To juz nie jest smieszne,to zalosne w jakim kierunku zmierza motoryzacja.
-
na wstępie podziękuję za konsultację koledze Zyg zag czyli niezawodnemu Pierunowi do którego bałem się jechac 150km z uwagi
na odliczanie kilometrów do braku możliwości uruchomienia
samo spuszczanie ze zbiornika do zera i ponowne napełnianie nic nie daje
konieczna jest precyzyjna kalibracja i powolne uzupełnianie z komputerem w ręku
udało się oryginalnym softem SDD
co ciekawe zbiornik wraz z osprzętem jest rok nowszy niż samochód, auto w rękach pierwszego niemieckiego
właściciela musiało już mieć problemy z AdBlue
-
Chcesz przez to powiedziec ze system sam sie nie zaktualizuje podczas jazdy i trzeba za kazdym razem wspomagac sie softem ( w moim przypadku ASO)?
Czy zachodzi taka mozliwosc ze po czyszczeniu zbiornika i dyszy z duzym zapasem km system sam sie zaktualizuje wraz z pokonywanymi kilometrami i nie zdazy zablokowac uruchomienia pojazdu w wyniku przekroczenia limitu km?
-
Płyn nie jest też odporny na wysokie temperatury (powyżej 30 st. C), po których osiągnięciu może ulec rozkładowi, co sprawia, że nie spełnia swojej funkcji.
Takie cos znalazlem w sieci o adblue.
Czyli komputer moze cos zle odczytac i takze zatrzymac auto?
Bo u mnie czesto jest w lato +40 ale auto jezdzilo normalnie.
Mam adblue na 6 tys.km ale juz zastanawiam sie czy dolewke zrobic w ASO.
-
zwykle nie trzeba softem o ile nie pokazuje błedu tylko prosi o uzupełnienie, powinno wszystko robić się samo
- ale anomalia się zdarzają a problem jest szeroko opisywany na forach anglojęzycznych i dotyka wiele egzemplarzy
mamy wtedy kmunikat o złej jakości płynu lub usterce systemu DEF
od razu auta nie zatrzyma - raczej pokaże komunikat po ilu km uruchomienie nie będzie możliwe
-
Za niedlugo zaczynam urlop i nie chcialbym skonczyc na lawecie po dolaniu plynu adblue ;)
-
Polecam zapoznac sie z materialem w temacie systemu SCR w naszych Jagach :
https://youtu.be/uh8xolfGl4w
Wszystko w jednym miejscu.
-
Czy adblue do Jaguara ma jakieś oznaczenia, czy to bez znaczenia?
-
Polecam zapoznac sie z materialem w temacie systemu SCR w naszych Jagach :
https://youtu.be/uh8xolfGl4w
Wszystko w jednym miejscu.
niestety zapoznanie się nic nie da w przypadku kapryśnej elektroniki, ona zrobi co chce w dowolnym momencie
widziałem jak idiotyczny jest schemat postępowania na oryginalnym programie serwisowym i jak mozolna jest
kalibracja systemu po jakimś wyimaginowanym przez elektronikę błędzie
każde adblue jakie kupisz zapewne spełnia normę ISO 22241, ma mieć 32,5% zawartości mocznika, można to badać
samemu przed wlaniem kupując stosowny tester
-
po niecałym roku od kalibracji czyszczenia itd problem powrócił
znowu odliczanie nie uruchomisz silnika za xxx kilometrów
tym razem straciłem chęci na ratowanie tego durnego systemu
system został wyłączony programowo w ecu
jak coś mam od tego specjalistę w Łodzi, czas wykonania usługi 2 godziny
-
W związku z tym że w najbliższym czasie będzie mnie czekała dolewka adblue , zadzwoniłem do ASO z ciekawości jaka maja cenę - 35PLN/1L oryginalnego jaguarowskiego płynu. Ale ze Pan z którym rozmawiałem był naprawdę w porządku podszedł na serwis i podał mi że na oni nalewają AdBlue Brog-Hico - ot taka ciekawostka.
-
Niedawno znowu dolewalem. Normalnie z dystrybutora. Nie zastanawiałem się jaki tam jest płyn. Poprzednia dolewka nie spowodowała problemów więc obyło się bez stresu