FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: baldzi w Sierpień 31, 2020, 12:07:39 pm
-
Od niedawna pojawił się u mnie problem ze zmianą biegów z 2 na 3. Przy zmianie nagle na sekundę wzrastają obroty (gdyby to był manual to powiedziałbym, że ktoś nie zdejmuje nogi z gazu przy zmianie biegu) a czasami gubi się i tak jakby wrzuca 3 ale natychmiastowo z powrotem robi kickdowna do 2. Profilaktycznie wymieniony olej w skrzyni ale nic to nie zmieniło.
-
Płyta elektrozawór do naprawy. Może być problem w samej przekładce płyty lub z elektrozaworem
-
Tak jak piszesz. Wczoraj jag wywalił błąd skrzyni i przełączył się na tryb awaryjny. Laweta, mechanik. Pokazało błąd nie pamiętam jak dokładnie brzmiał na 2-3biegu. Wstępna diagnoza to zawór. W czwartek/piątek wjeżdża na podnośnik. Uzupełnię jak się skończyło.
-
Auto odebrane, wymienione zawory problem nie zniknął a wręcz pogorszył się. Teraz praktycznie za każdym razem wskakuje "hard shift" z 2 na 3, często kończy się to błędem skrzyni i trybem awaryjnym. Wrzucam dwa filmy dosłownie sprzed paru minut(check od kata):
https://www.youtube.com/watch?v=77kjc_UN7Rs
https://www.youtube.com/watch?v=y2bpiNRf78Y
https://www.youtube.com/watch?v=tjNcCktr9AY
Mechanik mówi, że do wymiany cała mechatronika...
-
Trzeba wymienić zawory kpl. + płytę separujaca z nowymi gumkami oringami itp. Zalać świeżym olejem i powinno latać
-
auto w dalszym ciągu w warsztacie. wymieniona płyta separująca, zawory, olej i dalej jest to samo. Trochę chłodniej się zrobiło i ewidentnie czuć, że gdy auto jest zimne dopiero co uruchomione to problem nie powstaje, dopiero po nagrzaniu się zaczyna się dziać tak jak na filmach wyżej. Po którejś z prób w misce zauważona zostały drobne opiłki, niestety nie wiadomo od czego. Kolejne podejrzenie padło na sprzęgło. Czy może ono powodować te objawy? Strzela z hard shiftem nie tylko przy zmianie 2na3 ale i pozostałych biegach. Gdy sam dodaję mocniej gazu i nagle puszczam całkowicie pedał by zredukował bieg (bez wciśniętego gazu) to robi to bez problemu - gaz>rozpęd na jednym biegu>puszczam pedał>auto redukuje bieg>znowu gaz>rozpęd na jednym biegu itd.
-
Na odpuszczony gazie nie ma prawa zredukować. Chyba że chodzi Ci o to że wbija kolejny
-
Oczywiście, miałem na myśli wbicie kolejnego biegu. Mój błąd.
-
Nowy sterownik skrzyni i po problemie.
-
Och*jec idzie z tym samochodem. Po paru dniach od napisania ostatniego posta w tym temacie problem ze skrzynią powrócił i od tamtej pory samochód stoi w warsztacie... Mechanik stwierdził ostatnio, że "może stary sterownik został podmieniony na niewłaściwy i z takim jeździłem"... Jestem już zrezygnowany. Podpowiedzcie jaki numer powinien mieć sterownik skrzyni do 4.2 300hp, 2005rok polift, skrzynia zf?
-
Od sierpnia nic się nie zmieniło. Auto stało 1,5msc w warsztacie kosztowało mnie to 5 tys złotych i.... nic się nie zmieniło. Wymienione zostały: sterownik, sprzęgło, kosz, olej, zawory, panewki skrzyni... auto dalej przy zmianie z 2 na 3 wchodzi w tryb awaryjny a poza tym wydaje się jakby skrzynia ślizgała się przy zmianie biegów... Minęło 5 miesięcy i dalej zepsuty. Co jeszcze mają wymienić, żeby w końcu ten samochód zaczął działać?...
-
Myślę, że musisz poszukać innego warsztatu, który naprawdę ogarnia skrzynie ZF. Nie wiem skąd jesteś, ale mogę polecić bardzo dobrego fachowca z okolic Olsztyna
Pozdrawiam
-
Aki auto Moto?
-
Tak
-
To właśnie ten Pan jest bohaterem mojego wpisu