FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X350, X358 (2003-2009) => Wątek zaczęty przez: PeterX w Maj 09, 2020, 12:45:45 pm
-
Jeśli na dworze robio się zimno, a skuteczność grzania w Waszych kotach spada, nie ma co od razu panikować, że to legendarne nagrzewnice, czy moduł klimy.
Zaraz za chłodnicami po lewej, dość nisko /stojąc frontem do kota/ jest sobie pompka Boscha wspomagająca obieg płynu, b. trudno ją dostrzec od góry. Pompa jest taka zupełnie zwyczajna, bez elektrozaworów jak w Esce i zupełnie zwyczajnie kończą się w niej szczotki, łatwo je zdemontować i wymienić o ile tylko znajdzie się podobne i dopiłuje, mi się nie udało. Zaletą tej pompy jest powszechność występowania w dziesiątkach modeli różnych marek. Ważne, żeby dobrać model z odpowiednią wtyczką, z tego co widziałem występują prostokątne i półokrągłe. Ceny ori i zamienników od ok. 150 zeta. Trzeba szukać po numerze Boscha, a nie Fomoco, bo cena od razu +100%.
-
Możesz podać ten numer Boscha? Jeżeli komuś będzie kiedyś potrzebne łatwiej będzie szukać.
Pozdrawiam
-
Jest na foto, na metalowej obudowie. Ostatnie dwie cyfry mogą się różnić, to nie ma znaczenia. Można jeszcze dopytać przed zakupem o średnicę przyłączy, byleby nie były cieńsze, grubsze 1-2mm mogą być.
-
Sorry, nie powiększyłem zdjęcia to i nie dostrzegłem tego numeru ::). Wygląda na to, że pasująca będzie pompka od kilku modeli Audi i całego stada Wieśwagenów
-
A ma ktoś może pomysł jak zdiagnozować czy to wina akurat tej pompki? U mnie ogrzewanie jest baaardzo słabe. Ustawiam temperaturę maksymalną to gdzieś tam trochę w oddali czuję jakiś niby wzrost temperatury. Idzie do zimy i pasuje mi to zrobić.
-
Podpiąć ja na krótko. Jak będzie działać to szukać dalej problemu
-
Ta pompka chodzi cały czas, chyba nawet na zapłonie, sprawdź organoleptycznie czy się kręci...inna sprawa, że jak się kończą szczotki to zwalnia, przerywa, chodzi nie chodzi. W razie W można zdjąć sam dół /od wkrętów w dół/, góra posostaje szczelna, nie trzeba spuszczać płynu, można wymienić samą część silnikową, tylko trochę gimnastyki jest bo tam ciasno.
-
Dałbyś radę mi trochę bardziej wytłumaczyć gdzie szukać tej pompki? Szukałem jej dzisiaj ale bez rezultatu, jak dziecko we mgle. Czy samą część silnikową da radę wykręcić od góry czy trzeba podnosić auto? Czy gdy ją wykręcę, to auto pozostanie na chodzie ?
-
Jak stoisz przed kotem i masz podniesioną maskę, to masz ją po lewej stronie chłodnicy, ukrytą pod wężami dlatego normalnie jej nie widać, jakoś w połowie wysokości chłodnicy, w tej gumowej obejmie. Demontaż od góry jest wykonalny, bez tej pompy, tj. samego silniczka auto będzie normalnie brykać, najwyżej jakieś błędy wyskoczą.
-
Dzięki za odpowiedź, znalazłem pompę, nie wiedziałem że jest taka mała, patrzyłem za czymś większym. Niestety gdy dotykałem pompę oraz podłączony do niej przewód czuję delikatną wibrację czyli pompa działa.
Czym poza tym może być spowodowane słabe ogrzewanie?
-
Rozgrzej silnik, sprawdź organoleptycznie przewody grzejne in/out, które lecą do kabiny: aluminiowe rurki, ciągną sią dołem po prawej stronie silnika i do kabiny wchodzą u góry za silnikiem, jak na wejściu do kabiny obydwa są gorące to jest OK i to oznacza, że problem jest w kabinie, generalnie klasyka: nagrzewnice, silniczki sterujące nawiewami, czyli przechlapane.
-
a może podpowiecie co u mnie szwankuje po stronie kierowcy dmucha tylko zimnym , po stronie pasażera ciepłym
-
Cześć, udało ci się rozwiązać ten problem? Mam dokładnie taki sam objaw, po ustawieniu grzania na max z nawiewów po stronie pasażera i z tyłu leci ciepłe powietrze a z wentylatorów po stronie kierowcy zimne. Tymczasowo postanowiłem je po prostu zamknąć, ale to żadne rozwiązanie.
-
Sprobuj wlaczyc ogrzewanie szyby... u mnie jakims magicznym sposobem cieple leci z nawiewu kierowcy tylko jak ogrzewanie szyby jest wlaczone :-)
-
Nope... nadal nic. Czuje że czeka mnie rozbieranie całej deski rozdzielczej :-thank
-
Poradziliście sobie z zimnym nawiewem po stronie kierowcy? Mam to samo po wymianie płynu chłodniczego .