FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: jakubbanan w Kwiecień 08, 2020, 15:36:53 pm
-
Witam!
Z powodu obecnej sytuacji stwierdziłem iż zapytam :)
Prosiłbym o wypowiedzi osób, które miały styczność z silnikami 2.2 Diesel w XF-ach.
Jestem posiadaczem takiego, aczkolwiek nurtuje mnie kultura pracy i głośność tegoż oto silnika.
Jak to jest w waszym przypadku ? Bo wydaje mi się, że mój jest zbyt głośny ... Brzmi bardzo nie ładnie, jak na samochód z 2013r., gdzie moja mama posiada Citroena C3 Picasso z silnikiem 1.6 HDI o dużo ładniejszej kulturze pracy. O innych znajomych, którzy mają różne samochody z silnikami 2.0 diesel nie wspomnę w starszych samochodach, gdzie też u nich te silniczki pracują ciszej.
Nie zrozumcie mnie źle, że coś u mnie nie tak z silnikiem itp. Po prostu chciałbym poznać opinię czy u was na postoju jest tak samo nie przyjemny, że nawet Citroen z 2009r. chodzi ciszej i ładniej ? Wydaje mi się, że samochód tej klasy, powinien ciszej pracować. Rozumiem, że z tej pojemności będzie słychać typowego diesla, ale albo u mnie jest coś nie tak, albo po prostu ten typ tak ma i dlatego chciałbym poznać opinie innych użytkowników tej jednostki.
Mam jeden problem, a przynajmniej uważam, że to może być przyczyna (nw nie szczelny wydech, jeszcze nie szukałem) ale przy odpalaniu na zimnym gdy jest minusowa temperatura kopci się spod maski ... Może tutaj jest przyczyna, że coś u mnie nie tak ze szczelnością i dlatego wydaje mi się, iż chodzi zbyt głośno.
Czekam na opinię :)
Pozdrawiam!
-
No jak masz nieszczelny wydech to nie ma się co dziwić.
Ja mam ten silnik i jak dla mnie ma dużą kulture pracy i nie jest głośny. Wcześniej miałem Vauxhall'a Insignie i przy Jagu to ona jest sieczkarnio-mluckarnią ze starego PGR'u.
Musisz znaleźć tą nieszczelność i naprawić dopiero wtedy będziesz mógł coś powiedzieć.
-
Jakby nie było to silnik psa ... mój ma już 240 tys km i poza uszczelnianiem kolektora nic się nie działo ... co do kultury pracy to hm .. Pracuje normalnie jak normalny 4 cylindrowy diesel.. a w Twoim przypadku zacząłbym od sprawdzenia wydechu..
-
No właśnie PSA - poza nieszczęsnym 2,7 to silniki PSA są dobrymi konstrukcjami, a 2,2 jest chwalony za wysoką kulturę pracy ... oczywiście jak na 4-ro cylindrowca. Nie można oceniać kultury pracy przy nieszczelnym wydechu bo oprócz głośnej pracy nieszczelny wydech powoduje zmiany w pracy samego silnika.
-
Dzięki za odpowiedzi.
Tak rzeczywiście wydech miał nieszczelność. Brak osłony pod silnikiem i brak wygłuszeń na nadkolach zrobiły swoje :)
Właśnie jestem w trakcie uzbrajania wszystkiego i wyciszania matami, aby wyciszyć cały silniczek do jak najmniejszego poziomu :)
-
Witam serdecznie. Mam xf-a z 2014 r 2,2 d... u mnie tez dymiło sie spod maski. Okazało się ze to rurka (bypass) egr. Dowiedziałem się też że to pięta achillesowa tych motorów. Co ciekawsze samej rurki nie mozna dokupić... jest jedynie w zestawie z egr-emtrę koszzeba szukać używki.
-
Coś w tym jest bo patrząc w historię mojego Jaga to właśnie EGR był jedyną rzeczą jaką w nim wymieniano (oczywiście oprócz klocków hamulcowych filtrów i oleju).
-
Mam ten sam problem z dymieniem z pod maski.
Czy mowa o tej rurce? (https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210102/d8150b0b4ba8c7f34c1118d0272fa31c.jpg)
Wysłane z mojego VTR-L09 przy użyciu Tapatalka