FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
		Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: v.studio w Czerwiec 08, 2009, 00:57:37 am
		
			
			- 
				podpowiedzcie
x300=hna 9500ad kolumna kierownicza/oryginal parts/
jak wymienic czesc powyzsza.
jesli mozna to prosze o opis krok po kroku.
czy wysunie sie na wielowyposcie jesli odkrece dolna czesc tej kolumny?????????
dziekuje z gory z info.
			 
			
			- 
				Muglbys zaznaczyc ten link bo wpisuje ale mi nieznajduje go .Niewiem co chcesz wymieniac .Jezeli przekladnie to poluz sie pod auto i i odkrec srube na krzyzaku a potem od koncuwek drazków.Tylko sobie zaznacz bo przestawisz zbieznosc.Domyslam sie ze mieszkasz w uk .To 30 funtuw mysle ze cie nie zbawi.Aswoja droga przy zmianie przestawisz zbierznosc i tak bedziesz musial pojechac na geometrie i zaplacisz tyle samo.Wiec jest sens.Chyba ze ustawisz sobie do sznurka?
			
 
			
			- 
				dzieki emil za odpowiedz
 ale nie przekladnia kier ale kolumna kier.
rozpiac mozna od gory po otwarciu maski .
pytanie czy wysunie sie z wielowypustu?
http://www.grublogger.co.uk/pages/catxjsals/SSsuspensionsteering.html (http://www.grublogger.co.uk/pages/catxjsals/SSsuspensionsteering.html)
patrz na zdjeciu steering kolumn lower.
chodzi o ta czesc
ps
przepraszam ze zmieszczam link ze srt internetowej ale nie moge pomniejszyc zdj oraz zrobic kipii rysynku.
			 
			
			- 
				Tak wysunie sie bardzo latwo .Napewno dasz rade.
			
 
			
			- 
				Zastanawia mnie dlaczego ty to chcesz wymieniac?Jak rozepniesz i sciagniesz zabezpieczenie to wysunie ci sie bez problemu
			
 
			
			- 
				Wiesz wydaje mi sie ze takie pisanie krok po kroku nie ma sensu,typu odlacz prewód masy od akumalatora  i odlaczyc kolumne kierownicy i zlacza od prelacznika
			
 
			
			- 
				Wiesz wydaje mi sie ze takie pisanie krok po kroku nie ma sensu,typu odlacz prewód masy od akumalatora  i odlaczyc kolumne kierownicy i zlacza od przelacznika oznaczyc polozenie montarzu kolumny na polaczeniu i wyjac kolumne .Kolumne pewnie kupujesz bez kierownicy to znowu odkrecic mocowanie kierownicy.Pamietajac o tym zeby kola byly ustawione na wprost zdjac kierownice by zalozyc ja do zakupionej kolumny pamietajac by kola byly na wprost .Bo jak zaczniesz robic to juz sam bedziesz wiedzial co masz odlaczyc i odkrecic niejest to nic trudnego napewno dasz rade.I zycze powodzenia.
			
 
			
			- 
				Wątek zacny, dlatego pozwalam sobie odświeżyć. 
Czy możecie podpowiedzieć jak sobie poradzić z połączeniem wieloklina kolumny kierowniczej z przekładnią kierowniczą?   Udało mi się wymontować kolumnę, żeby naprawić stacyjkę, ale teraz chcę zamontować i po ustabilizowaniu kolumny tymi 4 śrubami w jej właściwym położeniu nie mogę wprowadzić do końca wieloklina w otwór przekładni.  Wchodzi na 2-3mm i dalej nie mam siły nałożyć.  Zastosowałem lubrykant do stacyjek i kłódek.
Czy chodzi o to, że wieloklin ma bardzo małe rowki i trzeba precyzyjnie trafić w mocowanie?
Czy może jestem tylko nieudolnym idiotą i nie umiem się do tego zabrać?
Czy może jest jakieś narzędzie, które stosują fachowcy?  
Będę wdzięczny za wskazówki, jestem tak blisko a jednocześnie tak dalego rozwiązania problemu ze stacyjką.
Pacjent to XJR z 1996.