FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X350, X358 (2003-2009) => Wątek zaczęty przez: mbolo w Marzec 20, 2020, 13:09:30 pm
-
Wałkowałem temat konwertera.
Ciekawi mnie jeden z objawów. Oczywiście wszystko dzieje się na 5 i 6 poniżej 2000 obrotów, ale ! Jezeli silnik jest zimny to np 1600 na 5 (na 6 nie wrzuca) nie ma żadnych wahań. (do 3 km) Pojawiają sie dopiero po zagrzaniu przy tej samej prędkości i obrotach pływa przy 1600 -1800 na 5 i oczywiście w całym zakresie na 6.
Pytanie.
Jakie są graniczne obroty 5 i 6 (prędkość) Czy jest możliwe żeby biegi zbyt wcześnie sie wrzucały (brak mocy dławi). Po przejechaniu około 20 km pełne zagrzanie wszystko znika.
Bedę wdzięczny za uwagi i ewentualnie co jeszcze sprawdzić oprócz konwertera.
-
Skrzynia na zimnym silniku czasami przeciąga biegi zanim się olej rozgrzeje . Ale falowanie po nagrzaniu powinno zniknąć . Jeśli występuje na rozgrzanej skrzyni , to albo jest za mało oleju , albo konwerter się kończy .
-
Kolega ma rację, zacznij od sprawdzenia poziomu oleju i zrób to na praktycznie zimnej skrzyni, bo gdy uruchomisz silnik i będziesz odkręcał korek kontrolny, to temperaturę oleju wymaganą do prawidłowego pomiaru poziomu, czyli 30 stopni, skrzynia osiągnie w kilka minut.
-
Robiłem wymianę oleju według tego co na forum jest pisane. Wylało się 4,5 litra. Problem polega na tym , ze udało mi się wcisnąć i już sie przelewa zaledwie 6l . Nie wiem czy mam na siłę dolać jeszcze litrę. Czy istnieje możliwość , ze nie cały olej sie wylał (te 7 litrów ) . Popełniłem błąd ze nie na p tylko na neutralu spuszczałem . Czy to mogło zaważyć na ilości ? Czytałem nawet że 7,5 litra powinno wejść po wymianie. Bedę wdzięczny za radę.
PS. Jak przeleje to mogę coś popsuć ?
-
Olej w skrzyni w tym modelu wymienia się podobnie jak w dyferencjale , czyli lejesz aż się zacznie wylewać . Jeśli spuściłeś olej tylko ze skrzyni , to mogło wejść mniej , bo te 1,5 L których nie udało Ci się wcisnąć może być dla konwertera ( jeśli i z niego spuszczał byś olej ). Zawsze możesz po przejechaniu tych 200 km ( od wymiany ) spróbować dolać trochę oleju.
-
Witaj, i jak udało Ci się dojść co to było?
Mam podobny problem, tylko nie wiem jak go w pełni zdiagnozować. Póki co obroty falują pomiędzy 1600-2000 obrotów. Czasami nierówno chodzi na parkingu. Na dłuższej trasie jeszcze nie jeździłem, obawiam się że coś się konkretnie spie***** i dopiero będzie problem :)
-
Jeżeli na P chodzi nierówno to nie skrzynia biegów. Na razie w moim temacie nic sie nie zmienia. Na pewno musisz sprawdzić poziom oleju bo gdy dolałem trochę sie poprawiło (miałem około 1 l za mało w skrzyni).
-
ok, dzięki za informację. W takim razie w pierwszej kolejności sprawdzę kwestie lewego powietrza EGR etc. Olej w skrzyni wymieniany 10000km temu a wycieków nie ma więc też raczej nie to, ale nie zaszkodzi sprawdzić.
A jak z błędami, czy zapalił ci sie check engine lub inna kontrolka?
-
Nic nie wyskakuje i właśnie przy niskim stanie oleju lub psującym sie konwerterze jag nie daje znać.