FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: sztandi7 w Luty 19, 2020, 23:41:36 pm
-
Witam. Czy macie jakieś informacje dotyczące zamienników lub pasujących z innych aut śrub głowicy AJ-V6 3.0? Bo jak zobaczyłem cenę 70zł za sztukę to za głowę się złapałem.
-
A pisałeś do Krzyśka z v12 ?
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
-
Od Krzysia będę brał 3/4 części do silnika. O śruby nie pytałem, bo ceny oryginałów znam, a zamiennik to już raczej nie w V12.
-
Patrzyłeś po Fordzie?
-
Po Mondeo Mk3 V6 ? Póki co nie mogę znaleźć odpowiednich wymiarów, żeby stwierdzic na 100%, że to to samo. Choć teoretycznie blok ten sam...
-
Ewentualnie jeśli nie znajdziesz a cena zaporowa to ujmij od ostatniego kroku dokręcania ok. 20-30%.
Ja tak robie jeśli klient stwierdza że śruby za drogie. U brata w mercu AMG to samo robiliśmy bo jedna sruba dostępna tylko w ASO 120 zł/szt a trzeba było 12 z czego 10 dostępnych od ręki 😂
-
Przy takiej robocie dawać stare śruby głowicy? Dziwna koncepcja.
Przecież są zestawy za ok. 150-200 zł za komplet - generalnie do 3.0 Duratec.
Wydaje mi się, że te aftermarketowe będą lepsze niż używane. Ileż to razy ukręciła się używana śruba przy dokręcaniu.
PS. Jaka jest procedura dokręcania w AJ-V6?
-
w sklepie v12 mają po 50 zł za sztuke ... na zamówienie. Ja niestety złożyłem na starych :( ...
-
Ktoś mi potwierdzi, że nowe śruby z 3.0 Duratec będą pasować? Kij wie czy Jaguar czegoś tam nie zmienił. A jak nie to kupuję nowe ori. Wkręcać na stare nie chcę.
-
Masz już rozmontowany silnik?
Wtedy wystarczy zmierzyć śruby. To nie jest żadna filozofia. I wtedy sobie porównujesz ze śrubami do Forda, Lincolna, Mazdy itd.
Nigdy nie używam ponownie śrub głowicy. W nielicznych przypadkach masz informację, że można użyć śruby 2 razy. Większość producentów wyraźnie wskazuje - not reusable.
Poza tym nawet jak mam dobrane śruby to i tak zawsze wkręcam je w blok bez głowicy i mierzę wystającą część. 2 razy mi się zdarzyło, że śruby były np. o 2 mm za długie. A gwinty były dokładnie wyczyszczone.
A nawet jeśli trzeba kupić te po 50 zł/sztukę - chce Ci się ryzykować ponowną robotę? Rozciągnięta śruba będzie trzymać, ale kilka cykli nagrzania i schłodzenia silnika może spowodować awarię uszczelki.
-
Jeszcze nie. Póki co zbieram info i kompletuję części. Na oryginalne trzeba czekać prawie 2 tygodnie, więc trochę słabo mierzyć je po rozkręceniu a potem jak się okaże, że nic się nie dobierze, to zamawiać i na nie czekać. Dlatego pytałem z nadzieją, że ktoś mi potwierdzi, że pasuje z tego i tego modelu. A tak jak pisałem wcześniej, nie mam zamiaru wrzucać starych śrub, bo remont takiej fałki jest zbyt pracochłonny i zbyt drogi, żeby wkręcać stare i mieć nadzieję, że nic nie puści. No i auto robię dla siebie na lata.
-
To wyklikaj w necie wymiary śrub do Jaguara i porównaj.
Zapewne Reinz ARP czy inny producent dostarcza takie śruby. Nie muszą być przecież do Jaguara.
Wystarczy łeb, podkładka, średnica i długość.
-
Jedyne co znalazłem to na EBayu komplet Mahle ze stanów w cenie trochę ponad 100 $. Reinza jakieś numery znalazłem, które niby pasują do tego auta ale produkt niedostępny. Cóż ... 400zł wygląda dużo lepiej niż 900. Poza tym Reinz i Mahle to chyba to samo.
-
" Większość producentów wyraźnie wskazuje - not reusable. "
Większość producentów wolałaby aby co wymianę oleju wymieniać też silnik a najlepiej całe auto - tak to teraz działa. Przynajmniej takie jest moje zdanie. Wiem że różne elementy się zużywają i trzeba je wymieniać ale to co teraz się dzieje to już lekka przesada. Robiłem wtryski w Kia (diesel) i producent nakazuje każdorazowo po zdjęciu przewodów wysokiego ciśnienia ich wymianę. ściągane były chyba z pięć razy i przejechały 150 000 ... a komplet kosztuje 600 pln. Jakoś kiedyś nikt nie wymiał śrub od głowicy przy wymianie uszczelki - zawsze stare wracały na swoje miejsce ;D... ale co ja tam wiem ;)
-
Ależ oczywiście. Każdy zrobi jak woli.
Kiedyś nikt nie wymieniał śrub? Ciekawe.
Równie dobrze mogę powiedzieć, że kiedyś remont wału i panewek polegał na przeleceniu ich papierem ściernym 1000 i później 2000.
Po mojemu wszystko zależy od procedury dokręcania. Bez względu na wiek auta - śruby, które się rozciągają nie nadają się do ponownego użycia.
Ale to na szczęście nie mój problem - jak kto woli. Przy remoncie całego silnika oszczędzania kilkuset złotych na śrubach to fajna praktyka.
Szczególnie jak jedna śruba pęknie przy dokręcaniu :)
-
Kupiłem nowe za 950zł...