FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: jacentyhh w Styczeń 21, 2020, 09:41:27 am
-
Witam szanownych kolegów i koleżanki.
Jak w temacie mam problem z nieudanym zapłonem, świece nowe cewki też a problem nadal pozostał
najwiecej podczas cyklu jazdy pokazuje na cylindrze 2 ora 8
I jak kolega za mną jechał zauważył niebieski dym z lewego wydechu (od strony kierowcy)
Nie wiem co jeszcze może być tego przyczyną :/
Będę bardzo wdzięczny za jakiekolwiek podpowiedzi.
Pozdrawiam
P0175 Za duża wartość opałowa w układzie (Pas 2)
Stan silnika podczas wystąpienia usterek
O-04-0 Szacowane naładowanie 22,0 %
O-05-0 Temperatura płynu chłodzącego 90 °C
O-06-0 Krótkoterminowa regulacja dawki paliwa droga 1 3,1 %
O-07-0 Długoterminowa regulacja dawki paliwa droga 1 -18,8 %
O-08-0 Krótkoterminowa regulacja dawki paliwa droga 2 2,3 %
O-09-0 Długoterminowa regulacja dawki paliwa droga 2 -20,3 %
O-0A-0 Ciśnienie paliwa 3,21 bar
O-0B-0 Ciśnienie kolektora dolotowego 0,45 bar
O-0C-0 Prędkość obrotowa silnika 645,50 obr/min
O-0D-0 Prędkość pojazdu 0 km/h
O-0E-0 Włącz zapłon 6,5 °
O-0F-0 Temperatura powietrza dolotowego 49 °C
O-10-0 Przepływ powietrza dolotowego 5,96 g/s
O-11-0 Położenie bezwzględne przepustnicy 14,5 %
O-12-0 Stan wtórnego obwodu dolotowego Atmosfera/wył.
O-1F-0 Czas miniony od uruchomienia silnika 426 sekundy
O-2C-0 Polecenie EGR 0,0 %
O-2D-0 Błąd polecenia EGR 0,0 %
O-2E-0 Polecenie oczyszczania pary 0,0 %
O-2F-0 Poziom paliwa 29,8 %
O-33-0 Ciśnienie barometryczne 1,03 bar
O-42-0 Napięcie modułu kontroli 14,550 V
O-43-0 Bezwzględne naładowanie silnika 22,4 %
O-44-0 Polecenie odpowiadające współczynnikowi paliwa/powietrza 0,959
O-45-0 Położenie względne przepustnicy 3,1 %
O-46-0 Temperatura powietrza otoczenia 5 °C
O-47-0 Położenie bezwzględne przepustnicy gazu B 31,8 %
O-49-0 Położenie pedału gazu D 13,3 %
O-4A-0 Położenie pedału gazu E 31,8 %
O-4C-0 Polecenie siłownika przepustnicy gazu 22,0 %
Nie potwierdzone kody
1 P0175 Za duża wartość opałowa w układzie (Pas 2)
2 P0172 Za duża wartość opałowa w układzie (Pas 1)
Stałe kody
1 P0000 Brak kodu błędu
Czujnik tlenu
o2s_cfg_33h.png
1: Droga 1 Czujnik 1
PID Opis Wartość Min Maks Jednostki Wynik
T-82 Określony producent 9728 0 32767 Tak
T-83 Określony producent 0 0 32767 Tak
2: Droga 1 Czujnik 2
PID Opis Wartość Min Maks Jednostki Wynik
T-86 Określony producent 0 0 0 Tak
3: Droga 2 Czujnik 1
PID Opis Wartość Min Maks Jednostki Wynik
T-82 Określony producent 7680 0 32767 Tak
T-83 Określony producent 0 0 32767 Tak
4: Droga 2 Czujnik 2
PID Opis Wartość Min Maks Jednostki Wynik
T-86 Określony producent 0 0 0 Tak
Wyniki monitorowanych systemów
OBDMID TID Opis Wartość Min Maks Jednostki Wynik
O-01 Czujnik gazu spalinowego – droga 1 czujnik 1
→ 82 Określony producent 9728 0 32767 Tak
→ 83 Określony producent 0 0 32767 Tak
O-02 Czujnik gazu spalinowego – droga 1 czujnik 2
→ 86 Określony producent 0 0 0 Tak
O-05 Czujnik gazu spalinowego – droga 2 czujnik 1
→ 82 Określony producent 7680 0 32767 Tak
→ 83 Określony producent 0 0 32767 Tak
O-06 Czujnik gazu spalinowego – droga 2 czujnik 2
→ 86 Określony producent 0 0 0 Tak
O-21 Katalizator droga 1
→ 88 Określony producent 0 0 0 Tak
O-22 Katalizator droga 2
→ 88 Określony producent 0 0 0 Tak
O-31 EGR droga 1
→ 89 Określony producent 0 0 0 Tak
→ 8A Określony producent 0 0 32767 Tak
O-3D Przepływ oczyszczania
→ 8E Określony producent 0 0 32767 Tak
→ 8F Określony producent 22272 0 32767 Tak
O-41 Czujnik rozgrzanego gazu spalinowego – droga 1 czujnik 1
→ 90 Określony producent 0 0 32767 Tak
O-42 Czujnik rozgrzanego gazu spalinowego – droga 1 czujnik 2
→ 91 Określony producent 0 0 32767 Tak
O-45 Czujnik rozgrzanego gazu spalinowego – droga 2 czujnik 1
→ 90 Określony producent 0 0 32767 Tak
O-46 Czujnik rozgrzanego gazu spalinowego – droga 2 czujnik 2
→ 91 Określony producent 0 0 32767 Tak
O-81 System paliwowy droga 1
→ 92 Określony producent 32768 0 32767 Nie
O-82 System paliwowy droga 2
→ 92 Określony producent 32768 0 32767 Nie
O-A2 Dane nieudanego zapłonu cylinder 1
→ 0B Nieudany zapłon w ciągu 10 ostatnich cykli jazdy 1 0 65535 Występowania Tak
→ 0C Nieudany zapłon w ciągu ostatniego/bieżącego cyklu jazdy 5 0 65535 Występowania Tak
O-A3 Dane nieudanego zapłonu cylinder 2
→ 0B Nieudany zapłon w ciągu 10 ostatnich cykli jazdy 7 0 65535 Występowania Tak
→ 0C Nieudany zapłon w ciągu ostatniego/bieżącego cyklu jazdy 51 0 65535 Występowania Tak
O-A4 Dane nieudanego zapłonu cylinder 3
→ 0B Nieudany zapłon w ciągu 10 ostatnich cykli jazdy 1 0 65535 Występowania Tak
→ 0C Nieudany zapłon w ciągu ostatniego/bieżącego cyklu jazdy 8 0 65535 Występowania Tak
O-A5 Dane nieudanego zapłonu cylinder 4
→ 0B Nieudany zapłon w ciągu 10 ostatnich cykli jazdy 2 0 65535 Występowania Tak
→ 0C Nieudany zapłon w ciągu ostatniego/bieżącego cyklu jazdy 16 0 65535 Występowania Tak
O-A6 Dane nieudanego zapłonu cylinder 5
→ 0B Nieudany zapłon w ciągu 10 ostatnich cykli jazdy 1 0 65535 Występowania Tak
→ 0C Nieudany zapłon w ciągu ostatniego/bieżącego cyklu jazdy 5 0 65535 Występowania Tak
O-A7 Dane nieudanego zapłonu cylinder 6
→ 0B Nieudany zapłon w ciągu 10 ostatnich cykli jazdy 1 0 65535 Występowania Tak
→ 0C Nieudany zapłon w ciągu ostatniego/bieżącego cyklu jazdy 5 0 65535 Występowania Tak
O-A8 Dane nieudanego zapłonu cylinder 7
→ 0B Nieudany zapłon w ciągu 10 ostatnich cykli jazdy 1 0 65535 Występowania Tak
→ 0C Nieudany zapłon w ciągu ostatniego/bieżącego cyklu jazdy 5 0 65535 Występowania Tak
O-A9 Dane nieudanego zapłonu cylinder 8
→ 0B Nieudany zapłon w ciągu 10 ostatnich cykli jazdy 5 0 65535 Występowania Tak
→ 0C Nieudany zapłon w ciągu ostatniego/bieżącego cyklu jazdy 31 0 65535 Występowania Tak
Komputer 2: ECU Transmission Shift Selector: 0x73A
Ogólny stan
MIL_OBD_OFF.png Stan licznika Wyłączony
0 Potwierdzone kody
1 Nie potwierdzone kody
Potwierdzone kody
1 P0000 Brak kodu błędu
Nie potwierdzone kody
1 U0415-92 Nieprawidłowe dane otrzymane z modułu sterującego przeciwdziałaniem blokowaniu się układu hamulcowego
Stan kodu usterki :
Nie powiódł się test od ostatniego usunięcia
Awaria :
Nieprawidłowy wynik/działanie
Stałe kody
1 P0000 Brak kodu błędu
Komentarze
-
Sprawdz Przeplywomierz / sonde lambda przed katalizatorem / czy wtrysk nie leje. mozna sprobowac zamienic miedzy bankami czy blad sie przeniesie.
-
Dzięki za odpowiedź ale niestety moje umiejętności kończą się na cewkach :-trudno
Spróbuje jeszcze jutro zamienić przepływomierze powietrza stronami i to już chyba tyle z tego
co sam umiem zrobić :(
-
Na początek sprawdzić ciśnienie sprężania nawet tylko na tych cylindrach które walą błędem
-
Ja bym sprawdził stan cewek zwłaszcza gumowego połączenia na dole oraz przejrzał wtyczki oraz przewody zasilające cewki. Instalacje wtrysków też nie zawadzi ,oraz ich oporność chodź tu nie będzie jednoznacznej odp. Ja miałem padnięty wtrysk. Wywalanie błędu zapłony ,ograniczenie wydajności. Oporność ok ale mechanicznie skorodował . Skupiłbym się na wiązkach.
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
-
Niepokoi mnie temp na dolocie . Chyba że badanie było na gorącym i zatrzymanym silniku i kolektor zagrzał się od silnika. Bo jeśli normalnie komputer takie info dostaje to może wariować.
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
-
No tak było na gorącym silniku po zatrzymaniu był odczyt.
A mam prawdopodobnie zepsuty zawór klimatyzacji jeszcze bo wali tylko ciepłym powietrzem i parują szyby :-cry
A takie pytanie jeszcze czy akumulator słaby może mieć wpływ na nieudany zapłon ?
-
W kocie niepewny akumulator odpowiada za masę nieistniejących błedów.