FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: bizarx w Styczeń 20, 2020, 16:48:02 pm
-
Cześć,
Od jakiegoś czasu kot mi coraz więcej pali, na początku myslałem, że jest to związane z zbyt dużym ciśnieniem widzianym na listwie wtryskowej przez sterownik podczas pracy na gazie i przez co skracał czasy wtrysku, i wyszło na to, że to też się dołożyło ale to nie jest całość. Przed dodaniem emulatora/sterownika ciśnienia paliwa długotrwałe korekty miałem na poziome +30% bo ciśnienie rosło do 4,1 bar na czujniku w listwie.
Kody błędów obecne + zrzut ekranu z czytnika obd :
P0430: Efektywność układu katalizatora poniżej dopuszczalnej wartości (Pas 2)
P1388: Ford: Camshaft Position Actuator (Bank 2) - Ignition Over Delayed
Z przed 3 miesięcy, widać opis w programie chyba się zmienił kodu przypisanego do błędu.
P0430: Efektywność układu katalizatora poniżej dopuszczalnej wartości (Pas 2)
P1388: Ford: Camshaft position actuator - Bank 2 - timing over-retarded
Katalizator raczej jest padnięty bo zmieniałem już sondy końcowe stronami i problem pokazuje po tej samej stronie w dalszym ciągu. Na sądzie wejściowej daje praktycznie to samo napięcie do na wyjściu, takie same wahania. Po drugiej stronie napięcie jest już lepsze ale też jakby nie w pełni katalizator sobie radził.
I teraz pytanie, skoro dalej tyle pali ( na komputerze pokładowym pokazuje mi 21,8 L ) i korekty wyglądają w ten sposób to powinienem szukać nieszczelności w układzie dolotowym? wylotowym? czy po obu stronach ? czy może być coś jeszcze co to powoduje?
Korekty dodane w załączniku :
-
Aha, zapomniałem oczywiście dodać, a widzę, że po dłuższym czasie już edytować nie można .
Jeżeli jakieś dodatkowe informacje są potrzebne to dajcie znać, uczę się dopiero jako tako ustalania problemów przy swoim aucie i w miarę własnych sił naprawiania jego dolegliwości.