FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: nocnymarek w Styczeń 15, 2020, 23:40:16 pm
-
Koledzy,
Po wymianie zacisków hamulcowych okazało się, że nie działają hamulce. Mechanik stwierdził, że to pompa hamulcowa. Niestety w Polsce nie znalazłem pompy o takich numerach jak moja i musiałem ściągać ją z UK. Mechanik założył, twierdzi, że pompa działa ale, że nie działa też pompa abs :/ i znowu zonk bo pompy o numerach 0 265 225 234 i sterownika o numerach 0 265 950 104 nie znalazłem dostępnej nigdzie. Posiadam Jaguara x type 2.1 v6 benzyna z 2004 roku. Pompy o takich numerach widziałem w dieslach. Dlatego zastanawiam się czy mogę założyć pompę o innych numerach czy musi to być dokładnie ta, którą miałem dotychczas. bardzo proszę o pomoc bo ściąganie części z UK średnio mi się opłaca :(
-
Tanie może byłoby zmienić mechanika :)
-
Przepraszam, wiem że to nic konstruktywnego ale żeby zaraz się nie okazało że za problem nie działających hamulców odpowiada linka ręcznego...i to nie miało być śmieszne... :-nie
Pzdr.
-
Hamulce niestety sam uszkodziłem bo postanowiłem wymienić zaciski na własną rękę i wylał mi się płyn hamulcowy po mimo, że zacisnąłem wężyk. Jak się okazało przy zapaleniu auta i sprawdzeniu samochodu z małą ilością płyny przestały działać zaciski.
Także tyle zarobiłem na naprawie na własną rękę :) Stąd moje pytanie czy jedynie pompa o identycznych numerach pasuje do mojego samochodu?
-
A regenerować się jej nie da? Jest tych firm trochę, które się tym specjalizują.
-
Wyciek płynu nie powinien spowodować uszkodzenia pompy hamulcowej ani pompy ABS. Pęknięcia przewodów hamulcowych podczas jazdy, które też skutkują wyciekiem płynu, powodują tylko zapowietrzenie układu.
U ciebie też powinien być tylko zapowietrzony układ.
Może jednak pomyślisz o wizycie u innego mechanika.
-
Hamulce niestety sam uszkodziłem bo postanowiłem wymienić zaciski na własną rękę i wylał mi się płyn hamulcowy po mimo, że zacisnąłem wężyk. Jak się okazało przy zapaleniu auta i sprawdzeniu samochodu z małą ilością płyny przestały działać zaciski.
Błąd nr 1. Nigdy nie wolno zaciskać wężyków. Nagniatając je powstają pęknięcia i pytanie kiedy strzelą na drodze.
Odkręcając wężyk trzeba go po prostu zatkać gumowym kołkiem w kształcie stożka. Jeśli nawet coś będzie kapać to nie na tyle by doszło do zapowietrzenia.
Błąd nr 2. Po wymianie 1 zacisku dolewasz płynu i odpowietrzasz a następnie robisz następny zacisk. Odpalenie silnika spowodowało zapowietrzenie układu już na amen.
Resztę tak jak pisze kolega Sławek - obie powinny być sprawne, a mechanik nie ma pojęcia o tym co robi.
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,40710.msg310605.html#msg310605
-
Może ktoś się orientuje w takim razie czy w Krakowie gdzieś mogę sprawdzić pompę abs i w razie czego ją zregenerować?
-
Odpowietrzanie
Hamulce niestety sam uszkodziłem bo postanowiłem wymienić zaciski na własną rękę i wylał mi się płyn hamulcowy po mimo, że zacisnąłem wężyk. Jak się okazało przy zapaleniu auta i sprawdzeniu samochodu z małą ilością płyny przestały działać zaciski.
Błąd nr 2. Po wymianie 1 zacisku dolewasz płynu i odpowietrzasz a następnie robisz następny zacisk. Odpalenie silnika spowodowało zapowietrzenie układu już na amen.
Błąd nr 3. Gonzo nie pisz głupot.
Jakie zapowietrzenie na amen?
Należy tylko użyć odpowiedniego narzędzia.
JWDS ma oczywiście funkcję odpowietrzenia pompy ABS/ESP. Procedura wymaga 2 osób (niestety?), ale program prowadzi Cię jak debila co i jak masz robić. Aha, pomimo, iż układ mamy BOSCH, to KTS nie ma tej funkcji (:D)
Problem znany i przerabiany. Identycznie Ford 2000->
Wszyscy by chcieli za darmo albo ELM'em. Nie da się.
Autor jeśli jest z Krakowa, to zapraszam na PW dam namiar na osobę z JWDS'em
-
@nocnymarek Opróżnij skrzynkę wiadomości, bo nie mogę Ci wysłać namiaru.
-
Właśnie teraz to zauważyłem :) mam 1 wiadomość i już pełna skrzynka :/