FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: maciekx23 w Styczeń 10, 2020, 12:07:32 pm
-
Witam, prośba o podpowiedź czy jest jakiś patent niestandardowy na odpowietrzenie hamulców w X type. Po wymianie pompy hamulcowej nie da się odpowietrzyć hamulców, próbowałem rożnymi sposobami i nadal pedał wpada w podłogę, próbowałem specjalnym urządzeniem przelałem z 2l płynu i nic to nie pomogło. Prośba o pomoc - może to jakiś problem z pompą ABS?
-
pompa hamulcowa nie cofa się do końca - odkręć i wyreguluj na popychaczu tłoczyska (jest wkręcona śruba) - nie jesteś pierwszy i nie ostatni
Potem odpowietrz na pompie ABS a na końcu koła.
Pozdr.
Bartek
-
dzięki Bartek - czyli ją wykręcić żeby dalej wystawała ? tylko pytanie jak mocno?
-
teraz już zgłupiałem chodzi o ten pręt który jest w serwo czy chodzi o ta sprężynę w pompie hamulcowej w środku ?
-
Witam, pytam z czystej ciekawości, czy do procedury odpowietrzania pompy ABS potrzebny jest komputer czy można to zrobić "kluczem i młotkiem" (upraszczam)?
Pzdr.
-
Nie potrzebny jest komputer, klucze i płyn i pompujący
-
Ja walczyłem 3 dni, pomogło dopiero jak zacząłem odpowietrzac odkręcając przewody od pompy hamulcowej, wtedy poszło raz dwa. Sprobuj może Ci się uda
-
Nie zawsze będziesz w stanie odpowietrzyć pompę pompując pedałem hamulca, niestety blok elektrozaworów ma to do siebie że może zamknąć się (szczególnie pompy z EBD), najlepiej jednak zrobić to procedura serwisową. BOSCH w większości do swoich układów podaje procedurę dla urządzeń z serii KTS, ale Jaguara w niej nie ma 8)
JWDS kilka kliknięć i w parę minut cały układ odpowietrzony. Niestety wymaga 2 osób.
-
Rozumiem że jesteś mechanikiem...i rozumiem też że są tacy, którzy bez apki nic nie potrafią...a jak jest z Tobą? Znalazłem wątek gdzie poradzono sobie bez komputera diagnostycznego jak i w kilku innych "miejscach" w sieci i nie tylko że da się, nie jest łatwo ale da się. Po za tym nie bądź zarozumiały i zachłanny na kasę.
Pzdr.
-
Po co utrudniać sobie życie, jak można ułatwić?
Wiedza kosztuje.
-
Poniekąd zgadzam się z kolegą szpadlem. X-Typów jest w Polsce trochę, a ludzi z JWDS-em, pomijając ASO jest jak na lekarstwo, a jednak ci ludzie w mniejszym lub większym stopniu dają sobie radę z odpowietrzaniem układu nawet w sytuacjach podbramkowych. Rozumiem, że posiadasz JWDS-a, który kosztował niemało i chcesz na tym zarobić, bo z czegoś się utrzymać trzeba, ale też nie popadajmy w skrajność, bo niektórzy właśnie mogą to zinterpretować jako "naciąganie na koszty". Poza tym w odpowietrzeniu układu mogą pomóc też inne, bardziej popularne i dostępne interfejsy jak np. Delphi, którym bynajmniej ja się posiłkowałem i który sprawdził się doskonale.
X-Typy to niewdzięczne i nietanie w utrzymaniu auta i jakbyśmy z każdym problemem (a trochę ich bywa) mieli biegać i szukać JWDS-a to byłyby zupełnie nieopłacalne w ekspolatacji. A w moim odczuciu te samochody nie są tego warte. I mówię to jako osoba bardzo dbająca i świadomie pakująca naprawdę sporo gotówki w samochód i każdy jego detal, które i tak nie zwrócą mi się nawet w 1/4.
-
Po co utrudniać sobie życie, jak można ułatwić?
Wiedza kosztuje.
Ok, zgadzam się z tym w zupełności jednak czasem możesz trafić na "równego" sobie i skasuję Cię na taką kasę za TĄ "wiedzę" (bulbulator wstecznopoczątkowy) że dojdziesz do wniosku iż kasa to nie wszystko. Z resztą nie raz spotkałem na swojej drodze warsztatowej takich co to traktują Wszystkich jak kompletnych idiotów motoryzacyjnych a potem musieli wyskakiwać z ciężkiej kasy bo "wiedza kosztuje" (w tym przypadku klienta). Też kiedyś zainwestowałem w sprzęt warsztatowy i full soft i chciałem jak najszybciej to odzyskać ale wierz mi nie tędy droga. Na koniec jeszcze jedno, nie wiesz kto jest po drugiej stronie i nie odbierz tego źle i do siebie bo jest takie powiedzenie "uważaj z kim tańczysz" :-R
Pzdr.