FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: KubaC w Styczeń 08, 2020, 22:26:16 pm
-
Witam.
Ktoś Może Powiedzieć Coś o silnikach diesla 3.0 275 i 240 koni.
Na co uważać Czy warto kupić który z nich jest pewniejszy oraz jak z awaryjnośćią Xf-a z Tymi silnikami.???
Wielkie dzięki za wszelkie informacje.
Pozdrawiam.
-
To są te same silniki różnią się tylko oprogramowaniem. W jaki rocznik celujesz, lub jaki budżet, bo na przestrzeni lat się zmieniały. Miałem trzy xf y więc coś Tobie doradzę.
-
Budżet to tak do 50tys.
Tylko nie wiem który model by był najlepszy z tych 3.0 w dieslu bo jest kilka sztuk A Ja świeży w Jaguarch
Portfolio S. Luxuru i Premium.Chce coś w co nie będę ładował kasy.Ogolnie chciałbym jakieś Opini konkretnej uzyskać na temat tej jednostki. Większość to poleca benzynke ale nie wydaje mi się żeby aż tak były wadliwe 3litra w dieslu. Będę wdzięczny za informację..
Rocznik 2009-2010
-
Nie tylko oprogramowanie jest inne, ale tez i inne sa kolektory, 3.0 DS ma mocniejsza konstrukcje i o wiele lepiej chodzi, sam mam 3.0 DS z 2010 w pakiecie Luxory, czyli nie mam podgrzewanej kierownicy, nie ma tylu opcji ustawienie foteli i pamieci, fotele nie sa wentylowane, bo to wszystko masz w pakiecie Premium Luxory, no i tez jest radio troszke bardziej ubogie, to slychac, ale zawsze mozna dolozyc sobie inne glosniki i ekstra wzmacniacz.
Jezeli chodzi o wadliwosc, to zalezy kto jak szanuje i tez zauwazylem z jakiego kraju jest opis, sam mieszkam w Szwecji i znajomy pracuje w serwisie Jaguara od 20 lat, mowi ze te jednostki sa bardzo malo awaryjne, jak dbasz tak masz. Ludzie mieszkajacy w Wielkiej Brytani maja calkowicie odmienne zdanie od tych co pisza swoje posty mieszkajac w Polsce. Poczytaj sobie rozne fora, z Polski, Niemiec, Angli, mozna sie za glowe zlapac jak rozne sa opisy.
Sam polecam ta jednostke, jezdze juz ponad rok i mam przebieg 138 000 i jestem zadowolony, olej co 10 000 km to mus. jakbys chcial cos wiecej wiedziec to pytaj.
-
Dodatm tylko ze nie tylko kolektory ale tez wtryski sa inne.
Jesli chodzi o wyposazenie to podgrzewane fotele i kierownica byla czescia pakietu "winter comfort pack" w przedlifcie a nie wersji wyposazenia. Natomiast fotele wentylowane byly w portfolio jako standard - w innych byly opcjonalne
-
Czyli Który to z Modeli 3.0DS Luxury S ??
Jeżeli chodzi o audio właśnie chciałbym By to dobrze grało bo jestem audiofilem..
Ogólnie Super fajnie że odpowiedziałeś bo tak jak mówisz w Polsce straszną mają opinie te Jaguary niby bloki pękają i wszystko siada pisałem na fb to tragedia..Ale to są komentarze ludzi którzy siadają jadą nic nie robią później robi lipne opinie i człowiek nie wie co myśleć Tu u mnie jeżdżą A w Polsce wszystko się pasuje.
Mi tam na nie trzeba kierownicy podgrzewaniej.
Motor Ma Już Zdrowy.
-
Co do wyposazenie to nie jestem pewien co wchodzi w Luxory a co w Premium Luxory, moze to tez zalezy od kraju do jakiego jest wysylany Jaguar? poprzedni mialem Premium to wlasnie byly fotele wentylowane (nigdy nie uzylem :) )kierownica podgrzewana co jest fajna sprawa w zimne dni, keyless entry, co mnie troche wkurzalo,, to czego brak, to ustawienia fotela podparcia ledzwiowego, nie wiem czy dobrze to napisane, ale to co poprawia komfort na wysokosci krzyza, czyli mozna wypchac oparcie :). Co do sprzetu naglosniajacego, to u mnie ten najslabszy, slychac to wyraznie, ale dokupilem wzmacniacz, wymienilem glosniki, ale tylko przednie i do kufra wstawilem 12" bas aktywny, jest co do tego tematu wystartowane forum. Po skompletowaniu naglosnienia, jest teraz tak jak powinno :)
-
3.0 D to ten co ma 240 Jaguarow pod maska a 3.0 DS to 275 jaguarow pod maska :) S = sport
-
Czysto Jasno i to mi sie podoba Dzieki Bardzo za odrobine wiedzy.Maretti A jakieś większe problemy z Tym autem miałeś? Części do Tych modeli są podobnie cenowo czy innaczej sie ma do rodzaju silnika ?
Sorry że Tak męczę ale chcę wiedzieć jak najwięcej o tej Jednosce:-)
-
Jak na razie zadnych problemow po za bakiem, na poczatku nie dalo sie do pelna zatankowac, 3/4 bez problemu a pozniej co litr to odbijalo, wiec jak chcialem do pelna zatankowac 8 minut stania i dobijania, ale jak wiekszosc pisze, to tylko mala rzecz, na serwisie byl i nic nie znalezli, zdjeli bak i zalozyli ponownie, problemu jak na razie nie ma. Czesto nie tankuje bo spalanie dosc male, jezdze po autostradach i 90-kach, srednia to 7 litrow a 20 tys km rocznie robie.
Co do czesci to wymienialem hamulce, tarcze i klocki, Brembo z Autodoc zamowilem i koszt jak do innych aut, czesci do silnika jak narazie nie musialem zamawiac i mam nadzieje ze nie bede musial. Po za tym duzo czesci uzywanych z angli mozna kupic za dosc rozsadna cene, nie ma problemu z wysylka.
-
...Co do sprzetu naglosniajacego, to u mnie ten najslabszy, slychac to wyraznie, ale dokupilem wzmacniacz, wymienilem glosniki, ale tylko przednie i do kufra wstawilem 12" bas aktywny, jest co do tego tematu wystartowane forum. Po skompletowaniu naglosnienia, jest teraz tak jak powinno :)
Jakie głośniki i wzmacniacz wsadziłeś? Meridiana czy jakieś inne? Bas w tubie, tak? Dużo rozbierania i przeróbek miałeś? O jakim forum piszesz?
KubaC tu masz wątek o głośnikach, gdzie kolega proponuje zestaw. http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,40210.0.html
-
U mnie totalny mix sprzetu jest, bas to jest Phoenix Gold Z112AB-V2, brzmi dosc dobrze, ale pudlo za duze, ponad pol bagaznika zajmuje, glosniki to PIONEER TS-E171CI i wzmacniacz to SCOSCHE HDA8004, osobiscie jestem zadowolony z jakosci dzwieku. Co do rozbierania auta, to troche bylo roboty, boczki trzeba sciagnac by zamontowac nowe glosniki i kable do glosnikow musialem nowe pociagnac do bagaznika, bo bas i wzmacniacz tam zamontowalem, a to dlatego ze poprzedni wlasciciel podciagnal tam juz kable od zasilania, wiec tutaj mialem ulatwienie. Bas jest podlaczony pod tylne glosniki a wzmacniacz do przodu i na nowe glosniki.
-
A skąd wam się wzięły te wzmocnione kolektory w wersji S jak do każdej 3.0 diesel idzie ten sam numer kolektora. Akurat najczęściej właśnie puszczają w wersji 275KM.
-
Rozszczelnialy się niezależnie od wersji, mi poszły obydwa w wersji 241, po prostu była seria wadliwych. Nowe założone już nie rozszczelniaja się. Jak komuś się przydarzy to zakup w serwisie citroen połowa ceny.
-
Silnik zajebisty tylko trzeba olej co 8-10 tkm wymieniać jak stara szkoła przykazuje. W skrzyni co 60-80 zależy czy jeździsz autostrady i jak jeździsz. U mnie po 80tkm olej zielony był. Problem miałem z rurką klimy - korozja, felerny czujnik zużycia klocków, raz robiłem zbieżność i konserwacje profili zamkniętych - gdzie tylko możliwość wstrzykniecia była.
-
Ja mam 3.0 241koni 2013 205tys km na liczniku. Posiadam go od 3 lat w tym czasie wymieniłem :
rurka od klimy była dziurawa nieszczelność (rurka + nabicie klimy 230GBP)
wymiana DPF w serwisie Jaguara (1300GBP)
komplet tarcz i klocków na obie osie + czujniki (350GBP)
Wiatrak od chłodnicy z modułem + wymiana (800GBP)
Czujnik parkowania tył (60GBP)
wymiana rozrządu oba paski (zestaw części 250GBP robocizna 400GBP)
wymiana alternatora 1400zł (zamiennik)
dynamiczna wymiana oleju w skrzyni biegów 1900zł
To tyle jeśli chodzi o koszty utrzymania mojego kota nie licząc regularnych przeglądów filtrów , olejów itp. Naprawy robiłem na oryginalnych częściach jaguara. Z wyjątkiem hamulców i alternatora.
Generalnie cena roboczogodziny w aso w Polsce jest taka sama jak w Anglii (po przeliczeniu z GBP na PLN). Cena części jednak to jest to rozbój w biały dzień , chyba liczą funta po 10zł. Dla przykładu gdy szukałem alternatora w Polsce w aso wołali po 5000zł (dzwoniłem do Gdańska i do Warszawy) podczas gdy ten sam alternator w UK to koszt 450GBP.
-
O problemy i bolaczki tych silników to chyba lepiej pytac na forum peugeota - wiecej użytkowników :D
-
U mnie po 80tkm olej zielony był.
Do skrzyni ZF 8HP jest dedykowany olej ZF 8 LIFEGUARD i jest on koloru zielonego, więc pewnie był jeszcze ten z pierwszego zalania.
-
Zawsze się zastanawiam kto produkuje ten olej dla ZF bo to co napisałeś to tylko napis na opakowaniu i nazwa handlowa, a producent skrzyń na pewno nie produkuje olejów.
-
U mnie po 80tkm olej zielony był.
Do skrzyni ZF 8HP jest dedykowany olej ZF 8 LIFEGUARD i jest on koloru zielonego, więc pewnie był jeszcze ten z pierwszego zalania.
Tak był oryginalny z pierwszego zalania i jak wymieniłem to byłem zadowolony, że jest w dobrym stanie ;D
-
W trakcie trzech lat dość natężonej jazdy dwie usterki: pęknięcie kolektora dolotowego lewego i bicie kierownicy przy hamowaniu powyżej 140/h. Z tym ostatnim trochę walczyłem ( wymiana tarcz hamulcowych 4-rech , piast ,całości przednich hamulców , sprawdzanie zawieszenia w wielu warsztatach ,przetaczanie tarcz , geometria , opony ,felgi itd. Szczerze mówiąc to tak do końca nie jestem zadowolony bo znowu delikatnie ale drgania zaczynają się pojawiać.) Jaguar Luxory 2010 3.0D 240 koni.
-
A czy ktoś podpowie jak prawidłowo użytkować skrzynię ZF 6-cio biegową? Krążą różne opinie, np. że na światłach powinno się przełączać na neutral, bo nie ma dostatecznego smarowania przez co skraca się jej żywotność? XF to mój pierwszy automat, i tego typu opinie trochę mnie zastanawiają. Z góry dzięki za odpowiedź.
-
Zdecydowanie nie powinno się przełączać na N ani na P.
-
A czy ktoś podpowie jak prawidłowo użytkować skrzynię ZF 6-cio biegową? Krążą różne opinie, np. że na światłach powinno się przełączać na neutral, bo nie ma dostatecznego smarowania przez co skraca się jej żywotność? XF to mój pierwszy automat, i tego typu opinie trochę mnie zastanawiają. Z góry dzięki za odpowiedź.
Jeśli masz obawy o niedostateczne smarowanie to rozważ wyłączenie systemu gaszenia silnika na postoju.
Jak silnik pracuje to skrzynia też i ma smarowanie.