FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: cslukasz w Grudzień 26, 2019, 21:10:03 pm
-
Witam. Posiadam S-Type'a 2.7D 2005r.
Mam otóż taki problem... Gdy włączałem nawiewy to niezależnie od ustawienia temperatury z nawiewów leciało tylko gorące powietrze. A więc pojechałem wczoraj nabić klimatyzacje (myślałem że to przez to) i teraz jest drugi dziwny problem... Z prawej strony leci nadal gorące powietrze a z lewej strony leci schłodzone, ale wydaje mi się że powinno jeszcze bardziej zimne leciecieć. Dodam że jak wyłącze A/C to też nie chce leciec zimne powietrze z zewnątrz i kompresor i wiatraki włączają się jak powinny. Czyżby to były klapy nawiewów ? Chyba że ten elektrozawód wody, wolałem spytać bo powietrze z lewej strony auta jednak leci schłodzone i nie chce kupić tego zaworu bez sensu? Jeśli jednak to klapy to będzie czekać mnie monotonne rozkręcanie całej deski ?
-
Sprawdź czy zamyka się elektrozawór . Łatwo to sprawdzić ustawisz temp na minimum nawet AC nie potrzeba włączać i sprawdzasz dłonią temp rurek aluminiowych które idą do grodzi. Jeśli zostają gorące zawiesza się zawór ,lub modół klimy ,lub wiązka uszkodzona.
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
-
Stojąc przodem do auta po lewej stronie idą dwie rurki aluminiowe prosto do kabiny (auto z kierownicą po prawej stronie, może to jakaś różnica). Zrobiłem jak pisałeś i są non stop gorącę (rozgrzany silnik). Dodam że po dłuższym czasie z lewej strony też zaczyna co raz cieplejsze powietrze lecieć w środku... tak jakby właśnie z klimy powietrze leciało przez nagrzaną nagrzewnice... Rozumiem że powietrze czy to do chłodzenia, czy do grzania cały czas przelatuje przez nagrzewnice tak ? Pytam bo nigdy nie rozbierałem auta w środku i nie wiem jak system klimatyzacji//grzania działa :)
-=Edit=-
I czy ktos naprawiał ten zawór, bo znalazłem coś takiego na allegro ? Tylko że nie wiem czy przy 2.7D jest taki sam...
https://allegro.pl/oferta/elektrozawor-wody-zestaw-naprawcz-do-jaguar-s-type-8167359556
-
Jeśli rurki są cały czas gorące tzn że zawór się nie zamyka. Trzeba sprawdzić bezpiecznik w skrzynce w komorze silnika nie pamiatam który chyba 13. Zdjąć wtyczkę z zawory podpiąć miernik lub mała żarówkę i spr czy sterownik podaje minus . Plus jest stały na środkowym pinie. Jak na wtyczce nic nie ma zostaje wtyczka za prawym halogenem i dalej skrzynka z bezpiecznikami i modół w desce. Ewentulane sam zawór pad więc można omomierza użyć.
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
-
Bezpiecznik sprawdzałem jest dobry. Dzięki za wskazówki, jutro spróbuje się dostać do tego zaworu... pytanie tylko czy lepiej od dołu go szukać czy od góry jeśli musiałbym go wymienić ?
-
Od góry jest przykręcany jednak do wtyczki chyba lepiej od dołu dojść ,mniej rzeczy do usunięcia.
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
-
A czy ktos naprawiał ten zawór, bo znalazłem coś takiego na allegro ? Tylko że nie wiem czy przy 2.7D jest taki sam...
https://allegro.pl/oferta/elektrozawor-wody-zestaw-naprawcz-do-jaguar-s-type-8167359556
-
Byl juz temat tych zestawów naprawczych jedni chwalą inni i tak zakladali cały bo coś było nie tak.
-
Wnioskuje więc że lepiej będzie kupić cały. Dzięki wielkie.
-
Ja jestem świeżo po zastosowaniu zestawu naprawczego i działa. Rok temu kupiłem zamiennik na niemieckim eBayu, lecz krótko wytrzymał. Zregenerowałem zamiennik wymieniając wszystkie elementy. Co prawda uszczelki były jeszcze ok, ale iglice w zamienniku były kiepskiej jakości, bo w połowie były plastikowe. Jak narazie polecam, zobaczmy jak długo :-tylko
-
U mnie winny był spalony panel klimatyzacji i objaw był identyczny jak u Ciebie. Ja mam wersję bez navi fabrycznej. Wypala się ścieżka na płytce, zdarzyło mi się to 2 razy. Pisałem o tym kiedyś na forum. Obejście miedzianym przewodem załatwiło sprawę.
-
kolego klimaxer - gdzie jest ten moduł klimatyzacji, w którym przepalają się ścieżki?
-
Jeśli masz wersję z navi to za schowkiem pasażera. Jeśli masz panel bez navi to modułem jest tenże panel sterujący
-
Panowie podepnę się pod temat, Jaguar s type 3.0 1999r.
Nie działa regulacja temperatury, mianowicie leci ciągle gorące powietrze po włączeniu nawiewu i nie reaguje na zmianę temperatury.
To co sprawdziłem/wymieniłem :
Moduł klimatyzacji sprawny, zero przepaleń itp.
Nowy elekro zawór
działają klapy przy nawiewie, można zmienić kierunek nawiewu ( szyby, nogi, przód ), działa również regulacja siły nawiewu, po całkowitym wyłączeniu nawiewu klapy zamykają się, układ odpowietrzony.
I Teraz pytanie co jeszcze sprawdzić ? jest jakiś czujnik co odpowiada za zamknięcie zaworu ? czy może raczej będzie coś z wiązką ? jakiś bezpiecznik może? już nie wiem gdzie szukać.
-
sprawdź to: http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,40092.msg307087.html#msg307087 , masz opis wszystkich połączeń + do tego czujnik ciśnienia czynnika.
-
Oki dzięki popatrzę, w między czasie przeglądałem to :
http://jaguarclimatecontrol.com/diagnose/
I z tego co tam widzę to regulacja nie będzie działać jeżeli kompresor klimy nie działa ?