FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: kamis w Grudzień 17, 2019, 12:59:32 pm
-
Przeczytałem informację, że w 4,2SC można podnieść moc poprzez zmianę kółka kompresora na mniejsze. Chciałbym prosić o podanie większej ilości informacji na temat takiej operacji. W szczególności prośba o link do wspomnianego kółka.
-
Witam. Najwięcej informacji w tym temacie znalazłem na forach z UK.
https://www.powerhouse.uk/content/jaguar-performance/jaguar-supercharger-40-and-42-v8-upper-pulleys.php
Warto przejrzeć całą stronę Powerhouse. Są dwa rodzaje kółek, 6% i 10% mocy. To większe (6%) montuje się na zasadzie plug&play uzyskując moc w granicach 20-25 koni. To najmniejsze (10%) wymaga obróbki "palca" kompresora (zeszlifowanie nadmiaru materiału z "palca") i tu możemy spodziewać się około 40 koni. W obu przypadkach strojenie nie jest wymagane, aczkolwiek razem z softem wynik będzie wyraźnie lepszy. Widziałem jednego XF-a w Polsce z takim kółkiem plus wkładki filtra powietrza K&N i po indywidualnym strojeniu z wynikiem 507 koni, niutonów nie pamiętam ale okolice 700. Firma Powerhouse oferuje profesjonalny montaż, regenerację palca kompresora lub nawet całego kompresora. Ceny nie są większe niż w Polsce. Ogólnie u nas takie zabawki też są dostępne.
-
Mam małe koło w xjr 350. Tłoczy ok 15 psi jest różnica na dynamice przy niższych prędkościach .Miałem przez miesiąc Xj i erke s type fabryczna więc mogłem porównać. Fakt że Xj lżejszy ale i tak silnik i aczwj się wkręca przez to dynamika lepsza. 40 km raczej nie przybyło ale jest wyczuwalne . Generalnie zrobić na tym silniku 500km nie jest trudno ani kosztownie .
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
-
Boodzio2, w wielu miejscach znalazłem informacje, że 500KM jest w miarę bezproblemowe. Może byłbyś w stanie napisać coś konkretniej? Układa mi się wizja zmiany kółka, remap, filtr i wydech. Ma to sens? A może opisałbyś konkretniej lepszą opcję?
-
Twój plan na modyfikacje jest wystarczający, żeby złapać 500 KM 8)
-
przy okazji remapu moze warto wywalic egr - pozytek z niego zaden. Wydech i przejscie na sportowe katalizatory pomaga znacznie.
-
Właśnie się zastanawiam nad zaślepieniem EGR bo pcha tego syfu do dolotu podwyższając nie potrzebnie temperaturę powietrza. Przerabiałes ten temat?
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
-
jeszcze nie ale tez mam w planach :) chyba ze wczesniej zmienie na kota elektrycznego
-
nawiązując do tematu podpinam sie z silnikiem 5.0 sc,poszukuje górnego koła kompresora ewentułalnie śćiagacza koła kompresora pod wersję 5,0,chętnięodkupię jak komuś zawadza
ps.jestem na etapie dorabiania dolnego powiększonego koła na wał o 12% metodami profesjonalnymi według instrukcji z angielskiego forum i dokładnej tabeli dotyczącej silników v6 3.0sc oraz v8 sc 5.0,opisy zawierają dolne jak górne koło do obu wers silnikowych wraz z wzrostem prędkosci obrotowych w rpm a także przyrosty procentowe i wymiary w mm.Koła sprawdzone na 3.0sc w poprzednim moim xe.
wiadomosci na priv