FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: sylabista w Listopad 28, 2019, 03:07:16 am
-
Hej,
Mam taki problem:
Ubywa płynu chłodniczego i auto kopci na biało niezależnie od temperatury silnika.
Z tego co zauważyłem korek od zbiorniczka wyrównawczego jest nieoryginalny.
Sam zbiorniczek wyrównawczy również poci się na złączeniu. (W weekend wymieniam na nowy)
Do tego dochodzi zmienianie się poziomu płynu chłodniczego, po przekroczeniu ~50km/h wyskakuje komunikat "ENGINE COOLANT LOW", zatrzymuję się na światłach i po ~5s komunikat znika.
Mam wrażenie, że poziom płynu zatrzymuje się w pewnym momencie i więcej go nie ubywa, ale nadal to weryfikuję.
Poza tym, płyn chłodniczy się pieni(?).
Korek silnika czysty - brak masła. W samym zbiorniczku też nie zauważyłem żadnej mazi ani śladów oleju.
Ktoś miał taki problem? Przygotować się na najgorsze czyli uszczelkę pod głowicą?
Czy jednak taki problem może być spowodowany przez zbiorniczek?
Kotek nie ma katów :(
-
Sprawdź obecność CO2 w płynie. Dodatkowo sprawdź czy ktoś kiedyś nie kombinował z wężami od zbiorniczka, zwłaszcza tym dolnym.
-
95% masz uwaloną uszczelkę pod głowicą. Niech ktoś daje gazu a ty patrz na zbiornik czy płyn mocno opada w zbiorniku. W dodatku jak wywala go przez zbiornik to masz praktycznie pewniaka. Najlepiej zrobic jeszcze test co2. Chyba że masz gaz, to może tak bruździć reduktor. U mnie tak było i tylko na reduktorze się zakończyło, a wcześniej też już UPG robiłem.
-
Jest ubytek z samej chłodnicy (gdzieś jest dziurawa), przez zbiorniczek nie wywala płynu, ale czy to może być przyczyną pienienia się płynu? Zaznaczam, że w pewnym momencie zmieszałem rodzaje płynów.
Zaczynam od wymiany chłodnicy bo jakoś muszę dedukować szkody.
-
Uszkodzona chłodnica do wymiany :-za, zalej czysty jednolity płyn (nawet ten najtańszy). Płyn nie pieni się od CO2 ani od oleju, prawdopodobnie komuś wlało się tam coś innego (płyn do spryskiwaczy/naczyń?).
-
Chłodnica wymieniona i faktycznie była uszkodzona od dołu.
Ponadto był skrzywiony gwint i na siłę wkręcony (?) poprzedni właściciel oddał auto do Janusza mechaniki...
Płyn przestał uciekać, ale mechanik zauważył, że wąż olejowy zbrojony ma drobny wyciek. Wiecie gdzie takie coś jest dostępne?
-
Poszukaj w różnych katalogach, najlepiej jakbyś miał numer tego węża. Na szybko znalazłem taką stronę:
https://www.euautoczesci.pl/katalog-czesci/przewody-i-weze/jaguar/s-type
Może uda Ci się coś tam znaleźć, jak nie to szukaj z używek.
-
Jaki waz zdjecie mozna otrzymac
-
Załączam fotke.
-
To co oznaczyłes to rurka instalacji chłodnicy oleju skrzyni automatycznej. Jest zabudowana wew chłodnicy wodnej. Jeśli tam pojawia się płyn spr czy nie ma mikro pęknięć wokół tego złącza.
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
-
Czy po wymianie chłodnicy przestał kopcić na biało?
-
Tylko że tam jest śruba która dociska wąż do chłodnicy a na zdjęciu wygląda jakby to było jakieś obrobione, zalutowane? Dziwnie to wygląda ogolnie. Zazwyczaj jak cieknie tamtędy to opcje są 3. Puszcza oringg na rurce ,za słabo dokręcone lub pęknięcie rurki.
Te rurki puszczają jeszcze tam w miejscu okucia gdzie przechodzi z aluminium w gumowy wąż.
-
Winna była uszczelka pod głowicą. Z aluminiowej rurki nic nie cieknie... Więc po prostu tego nie ruszam. Z tym kopceniem na biało to nie jest do końca wszystko jasne, bo wiele zależy od pogody wilgotności etc. czasami to po prostu para wodna.