FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Zbyszek__ w Listopad 23, 2019, 19:35:53 pm
-
Witam wszystkich, jak w temacie. Dzisiaj chciałem zmienić opony na zimowe i na wulkanizacji urwali mi tą nasadkę antykradzieżową na klucz do kół. Potem pospawali to i ukreciła się śruba ale tylko część, ta główka, cała reszta siedzi na szpili. Co tu robić, nie mam drugiej końcówki, ta stara się rozwaliła. Czy jest możliwe że tam jest lewy gwint? Teraz tak pomyślałem, ale chyba to niemożliwe. Poradźcie jak można by te śruby odkręcić, z przodu w obu kołach odkreciły się, z tyłu ani drogą. Pomocy 🆘
-
Jeśli urwała ci sie szpilka w piaście to musisz ją wybić normalnie młotkiem i punktakiem i z drugiej strony wsadzić nową i po robocie. One siedzą w piaście na wcisk na taki frez, nie są przyspawane czy jakoś inaczej przymocowane do piasty
-
Chodzi o oryginalne zabezpieczenie? Czy jakieś inne? Może jakieś foto zrób - będzie wiadomo o czym rozmawiamy.
-
Chodzi o to że śruby antykradzieżowe - po jednej na koło nie chcą się odkręcić przy tylnych kołach. W jednej ukrecił się kawałek ten od zewnątrz ale wzór na kluc jeszcze tak z 3 - 4 mm jest, więc gdybym miał końcówkę do klucza jeszcze bym powalczył sam z tym, inna sprawa że w ogóle nie ma.tych końcówek do klucza żeby kupić. Macie jakieś patenty na takie zapieczone śruby? Bo zacząłem się zastanawiać czy tam nie jest lewy gwint, skoro normalnie nie idzie tego odkręcić. Na razie szukam tej końcówki na klucz żeby ją kupić i psikam WD 40 żeby trochę wynikło na gwint, może ruszy jak zdobędę końcówkę. Jest ktoś z Warszawy lub okolic kto byłby w stanie pożyczyć ewentualnie tą końcówkę antykradziezowa na klucz?
-
Skoro przód poszedł to nie może być lewy gwint. Polewaj i informuj śrubę ze będzie odkręcana.. najlepiej młotkiem i próbuj odkręcać. Końcówka jest raczej każda inna to nikt Ci nie pożyczy. Są jakieś uniwersalne, może takie poszukaj. Jak nic nie pomoże to albo grzanie szpilki albo rozwiercenie. Spróbuj jeszcze podjechać do jakiegoś dużego zakładu wulkanizacji czy mechanika, powinni mieć sprzęty na takie imprezy.
-
młotek, przecinak i pewna ręka
-
Jutro o 9 jadę do warsztatu, mają wulkanizacje i mechanikę, zobaczymy co poradzą. Mam jakieś dziwne przeczucie że to będzie lewy gwint. Jakby trzeba było szpile wybijac to ją się wybija od strony podwozia czy od zewnątrz od strony tej jak się koło zdejmuje?
-
szpilke sie wsadza od strony wewnętrznej piast,. czyli bliżej karoserii. I nie trzeba jej wbjać wystarczy wsadzić a potem dociągnąc nakrętką
-
Tam są tylko prawe gwinty. Młotek, przecinak, ew. nasadka do wykręcania obrobionych śrub - powinno załatwić sprawę
-
Powiem Wam, udało się :) Ale było ciężko, trzech mechaników walczyło 2 godziny z tymi śrubami, dospawywali końcówki, poszedł w ruch młotek, palnik, ale finalnie się udało na szczęście. 100 zł taka przyjemność. Także wszyscy którzy mają śruby antykradzieżowe w swoich kotach smarować szpile smarem i nie dokrecać za mocno bo potem można mieć przygody takie jak ja.
-
Szpilek od kół się jednak raczej nie powinno smarować niczym, a dokręcać z właściwym momentem. Także zakup klucza za 100 zwroci się w oszczędzonych nerwach i późniejszych wydatkach na naprawy zerwanych szpilek.
-
Broń Boże smar czy olej na szpilki. Dokręcić na 130-140 Nm i już
-
Stalowe felgi na 80Nm, alu na 103 Nm.
130-140 Nm to za dużo
-
Zobacz ile ma fabrycznie Jaguar nakrętki....suvy mają po 160 nawet
-
Opierając się na user manualu do x-type jest tyle ile napisałem.
http://www.jagrepair.com/images/AutoRepairPhotos/CarPDFFiles/JaguarXType/X-Type%20Owners%20Guide.pdf
-
pitolenie sranie w banie, ja tam do wszystkich aut zakręcam na 100nm i nikt nigdy nie wrócił że nie dokręcone lub dokręcone za mocno a antykradzieżówki dokręcam tylko na wyczucie nigdy tak mocno jak reszta, za dużo się tego ospawałem :-thumpdown