FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: JakubKz w Listopad 17, 2019, 15:29:58 pm
-
Witam
Dzisiaj czyściłem przepustnicę i chciałem się wziąć za EGR aczkolwiek nie mam pojęcia gdzie go szukać. Na większości poradników było pokazane że jest po lewej stronie obok lampy ale tam go nie ma. Przeoczyłem coś? Jestem początkujący w tym temacie. Proszę o jakąś pomoc ponieważ naprawdę nie wiem gdzie szukać owego zaworu.
-
...ale Ty masz silnik benzynowy i dlatego EGRu nie znajdziesz ;)
Owszem-poradniki mają rację, znajduje się w okolicy lampy ale w silniku 2.0 D :)
-
No dobrze, także szukałem czegoś czego nie ma, fajnie. Poradzisz mi może co warto przeczyścić w tym układzie? Poza przepustnicą
-
Co się dzieję, że chcesz tak czyścić to wszystko?
-
Silnik niekiedy na wolnych obrotach i zimnym silniku mi przerywał, wymieniłem filtr paliwa i jest lepiej ale stwierdziłem że jak się już biorę, to zadbam porządnie o mojego Jaga.
-
Uszczelki kolektora i podciśnienia, łapie lewuche
-
Wyczyść kolektor dolotowy,tam na pewno jest sporo nagaru zwężając przelot i wypłucz wtryskiwacze .Jest nawet chemia od liguli Molly do tego.oczywiście to wszystko jest nieobowiązkowe ale tak jak płukanka coś daje(szczególnie jeśli chodzi o satysfakcje właściciela)
-
Dziękuję za rady! Przypomnę tylko że jestem zupełnie początkujący w tym temacie. Czy muszę na coś szczególnego zwrócić uwagę przy demontażu kolektora? Czy odpinając wtyczki nie będę musiał nic z powrotem adaptować?
-
Moim zdaniem( :))bardziej skup się na ponownym montażu.Tam lubią powstawać przedmuchy.
-
Co dokładniej masz na myśli mówiąc o ponownym montażu?
-
Po zdemontowaniu przejrzyj stan uszczelek i zastanów się czy nie użyć nowych.Zwróć uwagę na momenty dokręcenia śrub ,uszczelki czasem potrafią się źle ułożyć ,trzeba doglądnąć.Takie tam pierdoły ,nic nadzwyczajnego.Dawniej miałem taki silnik w x-typie i trochę miałem przy nim zagadek.Wiem że robota prosta, ale można robić kilka razy jak cokolwiek się zlekceważy.
-
To zdejmij jeszcze dolną część kolektora i wymień jego uszczelki na łączeniu z głowicą
-
No dobrze rozumiem, czy należy przykręcać to kluczem dynamometrycznym? A uszczelki kolektora do X-Typa w tym silniku są słabo dostępne z tego co widzę.
-
Żle się wyraziłem. Chodzi o to żeby dokręcić "z głową"bo o ile pamiętam na tych śrubach są tulejki dystansowe i kręcenie na siłę nie powoduje dalszego dociskania uszczelek tylko ew zerwanie gwintu.