FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: zachradek w Listopad 03, 2019, 14:20:53 pm

Tytuł: Silnik x300 zużyty?
Wiadomość wysłana przez: zachradek w Listopad 03, 2019, 14:20:53 pm
Witam . Jak że od ostatniego mojego wątku co do dziwnego dźwięku po odpaleniu silnika minęło wiele czasu więc wznawiam wątek. W silniku po odpaleniu tłucze się jak tłukło i bierze 2l na1.5 tyś km oleju. Auto kopci na niebiesko przy mocnym dodaniu gazu w, szczególności na autostradzie,najprawdopodobniej  zużyte pierścienie zgarniające .Pytanie czy mogą być zużyte również tuleje cylindrów? Auto ma równą kompresję na Wszystkich cylindrach. Warto się bawić w wymianę pierścieni i gumek na zawodach?  Mam do wzięcia cały słupek 4.0 za1.5 tyś z przebiegiem 160tys mil . Jak sprawdzić kondycję dołu tzn wał ,tuleje ,rozrzą mojego silnika?. Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Silnik x300 zużyty?
Wiadomość wysłana przez: KrzysiekEg w Listopad 03, 2019, 15:05:47 pm
A jaki masz przebieg na tym silniku? To tak z ciekawości. Masz lpg?
Uważam, że zawsze lepiej remont. Jeśli masz dobrą i równą kompresję, to silnik jest zdrowy. Zrób jeszcze próbę olejową i będziesz wiedział, w jakim stanie są cylindry i pierścienie.
Kupisz słupek i będziesz musiał to samo zrobić co i w twoim. Czyli sprawdzenie wszystkiego przed montażem.
Może, jak i tak uważasz, że jest do remontu, to zalej przez świece, ropą na noc. Zostaw, by poczyściło pierścienie. Rano resztki odessaj i zobacz, jaki będzie pobór oleju, może wstaną zapieczone pierścienie.
Tytuł: Odp: Silnik x300 zużyty?
Wiadomość wysłana przez: zachradek w Listopad 03, 2019, 16:18:47 pm
Silnik jaki ma przebieg nie wiem  kupiłem go. Sprzedający mnie zapewniał  ze 190tys. Ale dziwne że moje oryginalne zamontowane 3,2 miało 230tyś chodziło ciszej, nie brało oleju i górny ślizg łańcucha( ten pod deklem) był w lepszym stanie .Tłoki zalewale już dwa razy naftą.
Tytuł: Odp: Silnik x300 zużyty?
Wiadomość wysłana przez: katar83 w Listopad 04, 2019, 11:55:46 am
Ja tam mysle, ze akurat w tym przypadku lepiej miec drugi silnik. Zrobisz sobie go na spokojnie i dopiero jak bedzie stal juz ogarniety to bedzie do podmiany. Rozrzad jest na pewno caly do wymiany, moj klekocze od 175 tysiecy, jak go kupilem, teraz juz mam 255 i jedzie tak samo, pewnie wyjezdze go az sie rozleci :)
Tytuł: Odp: Silnik x300 zużyty?
Wiadomość wysłana przez: zachradek w Listopad 05, 2019, 05:23:21 am
Ale ciekaw jestem czy trzeba zmienić tłoki i robić  szlif?. Jaki to koszt?
Tytuł: Odp: Silnik x300 zużyty?
Wiadomość wysłana przez: KrzysiekEg w Listopad 05, 2019, 09:43:45 am
Jeśli masz owal na cylindrach to szlif cylindrów i nowe nadwymiarowe tłoki i pierścienie do tego. Nowy rozrząd, planowanie głowicy, uszczelniacze i szlif gniazd, może prowadnice i zawory. Uszczelka pod głowicę. Przy okazji pompa wody, oleju. Jak masz go na wierzchu to i jak wyglądają panewki. Myślę, że koszt przekracza wartość jaguara. Zerknąłem na ofertę sklepu zajmującego się częściami, to nie ma sensu, szukaj silnika. Reszta tylko serwis, czyli kosmos.
Tytuł: Odp: Silnik x300 zużyty?
Wiadomość wysłana przez: katar83 w Listopad 05, 2019, 11:11:07 am
To samo mysle, ja bym conajwyzej sprawdzil czy glowica jest faktycznie plaska, czy zawory sa ok i tyle co ogarnal nowy rozrzad, cala reszta to juz bardzo duzy koszt.