FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: Robert1986 w Październik 30, 2019, 12:20:10 pm
-
Witam, po zjeździe z obwodnicy usłyszałem adekwatny do obrotów stukot z pod maski.
Po odpaleniu na drugi dzień na zimnym stukot był taki sam głośny jak dzień poprzedni lecz po lekkim przegazowaniu stukot przycichl i słychać było piszczenie, tak jak czasem w lozysku jak się zaciera.
Posiadam video nagranie
Proszę o podpowiedź specjalistów.
Pozdrawiam
-
primo - wrzuc gdzies film
secundo to diesel czy benzyna? jaki silnik na czy sc ?
-
3.0 V6 Diesel 2010r
Filmik
https://www.dropbox.com/s/ujq3e48se8hy9no/VID-20191030-WA0003.mp4?dl=0
-
Z dieslami nie mialem doczynienia co prawda ale odglos zalatuje panewka
-
Ile na liczniku ? Olej co ile był zmieniany ? Masz gi od dawna ?? Trza miskę ściągać i patrzeć
-
Aktualnie 268 000 przebieg
Olej co 15000
Mam go 2.5roku
Od przebiegu OK 200 000
-
Panewka na 90%. Wyjmij filtr oleju i będzie już widać czy są opiłki bo miskę tam wyjąć to nie tak hop.
Olej za długie interwały, maks 12 tys km
-
W sumie wystarczy filtr oleju oblukać tak jak pisze Driver. W tych silnikach zabojcą jest filtr dpf i rzadka zmiana oleju.
-
Filtr w nich się szybko zapycha niestety jeśli zobaczy trochę miasta. Chyba że się lata po trasie to bezobsługowy. Plus jest taki że wyjmuje się go w 30 min więc raz na 50 tys km warto oddać do czyszczenia za 400 zł
-
Pdf jest po regeneracji i nie stwarza problemu.
-
Driver takie czyszczenie wypłukuje wszystkie sadze z dpfa ? Czy zawsze Costa zostaje ?
-
Ja ostatnio u klienta oddawałem to przed czyszczeniem przepuszczalność była na poziomie 40%, po czyszczeniu 96%. Poziomu sadzy nie pamiętam dokładnie ale chyba przed 52g a po czyszczeniu 2 czy 3g.
Sam właściciel zaś stwierdził że fura odzyskała wigor na niskich obrotach. Wersja najsłabsza 211 KM
-
Raczej to najgorsze czyli panewka jak się dobierzesz to napisz czy to główna czy korbowodowa ,zastanawiam się czy warto tam zaglądnąć puki wszystko działa i zapobiegawczo zmienić korbowodowe ,a najlepiej to wszystkie,ale trzeba rozebrać kawał silnika ,panewki są bez zamków więc ryzyko obrócenia jest bardzo duże
-
Myślę że korbowodowe profilaktycznie wymienić po 160 tys km głównych nie ruszać. Znam to z autopsji po tym przebiegu korbowodowe górna ma ślady zużycia, dolna i główne nie ruszone. Olej zmiana co 12 tys Millers dedykowany, jazda dynamiczna. Robię to w każdym gdzie jest silnik PSA i wiem że trzeba to zrobić.
-
Gdzie takie kupić chodzi o możliwie najlepszą jakość są oferty firmy king czy to warte uwagi ? czy tylko serwis zostaje ?
-
Dzien później o poranku przy -1 zapiszczal i ucichlo stukanie.
Co raz popiskuje, nie stuka
Film
https://www.dropbox.com/s/ex5olyowm7fin3u/20191102_112548_1.mp4?dl=0
-
sam rozruch jest tragiczny tak nie może być ewidentne jest jakiś problem ,olej lub filtr sprawdziłeś są jakieś opiłki ?
-
Jak dla mnie to tam dalej tłucze.
-
Facet wez go juz nie katuj tylko kompletny remont bo za chwile to nie bedzie co naprawiać 😳
-
Ten rozruch to jakas masakra - jak stary polonez...
Jak juz koledzy pisali - sprawdz panewki bo bedzie placz ze silnik do wymiany...
-
Ciężko zapalił bo akumulator miał pod czerpany, i akurat jak go łapie jakieś tarcie gdy popiskuje, obciąża to także pracę silnika, film jest krótki później pracował normalnie.
Filtr oleju czysty brak opilkow
Coś go łapie tarcie piszczy aż i obciąża silnik do tego stopnia że nierówno pracuje, i znowu chwilę spokój?
-
Wszystko wskazuje na to że zaciera panewka.Warto naprawić.