FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: mmrumun w Wrzesień 01, 2019, 01:59:23 am
-
Witam ponownie,
Zastanawiam się nad problemem dynamiki mojego Jaga 2,5 4x4 benzyna, skrzynia automatyczna. Mianowicie jestem nowicjuszem w kwestii automatów, ale wydaje mi sie, że Jag w tej wersji silnikowej powinien być nieco bardziej zrywny. Na światłach zostaję za dużo słabszymi silnikami pomimo dociskania gazu, dźwięk silnika jest potężny, ale przyspieszenie z pierwszych dwóch biegów marne, co powinienem sprawdzić, a może jest to całkowicie normalne?
-
Tam nawet 3.0 nie jedzie. Mój passat jest cięższy od X typa a dynamika dużo lepsza.
Skrzynia w Jagu niestety też szybkością zmiany nie grzeszy
-
Ach ten passat cudowny...
-
Czyli pomimo niemal 200 koni i niemalej pojemności to auto zrywne nie bywa?
-
No rewelacji nie ma. Automatyczna skrzynia jest jaka jest i należy to tych raczej ostałych, a i dodatkowo napęd 4x4 robi swoje. Gdzieś czytałem, że 3.0 V6 z manualem (a też takie były) przyspieszały do setki około 0,5-0,6 sekundy szybciej.
-
Jeśli chodzi o te auto to przyspieszenie nie powala nawet w manualu. Napęd na 4 buty i masa swoje zjadają. Inna bajka że w nim się innaczej odczuwa przypieszenie. Nawet w xf 3.0 w dieslu gdzie stoper mówił jedno to emocji było mało
-
Ach ten passat cudowny...
Nie chodzi o cudowność a realne porównanie. A jeździłem dwoma Xami 3.0 i jednym 2.5.
Sam miałem eSke 3.0 i tyłka to nie urywa.
To samo 4.2 wolnossące. Gdzieś nie czuć tych koni. Dopiero 4.2 SC jedzie.
-
Próbowałeś kiedykolwiek zmierzyć rzeczywisty czas do setki w takich sprawnych autach o których tu piszesz?
Bo jeździć i mieć odczucie, a rzeczywiste przyśpieszenie zgodne z katalogiem, to dwie odrębne sprawy 😊 w cayenne 4.8 turbo 500 km też nie czuć takiej mocy, to teraz powinienem idąc Twoim tokiem myślenia, mam wypisywać takie rzeczy? Dodatkowo na czas przyśpieszenia ma wpływ wiele czynników, podstawowym z nich jest chociażby pogoda.
Czasami trzeba się zastanowić nad napisaniem jakiejkolwiek informacji, zniechęcasz nowego kolegę do zakupu na podstawie odczuć...
-
Mam ixa 3,0 w manualu i nie narzekam na przyśpieszenie, większość aut które próbują się sprawdzić to odpadają, a dynamika powyżej 150 jest w/g mnie super. Do pastucha to bym nie wsiadł nawet jakby był za złota.
-
Dziękuję za informacje Panowie