FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: tomas90 w Sierpień 21, 2019, 09:55:12 am
-
Witam panowie zauważyłem kilka intrygujących mnie rzeczy. Otóż aktualnie temperatury u mnie 16-20 parę stopni a po wyjazdu z garażu i przejechaniu krótkiej odległości widzę w lusterku dymek biały na wolnych obrotach jak stoję na światłach, po przejechaniu kilku km do pracy parkuje i nadal dymek taki biały jakby para jak to ma miejsce jak temperatury spadną. I ostatnio słyszę takie cykanie delikatne w środku i jak stoję przy drzwiach kierowcy/pasażera jakby od strony grodzi na wolnych obrotach a także zatrzęsie czasem silnikiem na chwilkę. Czy to może być wina paliwa zauważyłem te objawy po zatankowaniu do pełna naszej 95'tki aczkolwiek z renomowanej stacji na której na oleju napędowym nigdy się nie zawiodłem. Czy to woda w paliwie i pompe paliwa słychać przez to czy źle kombinuje ? [2.0 benzyna 15r.] I pytanko czy gdzieś u mnie znajduję się filtr paliwa?
-
Witam, raczej bym się tym nie przejmował, temat do obserwacji. Być może rzeczywiście paliwo było gorszej jakości. Dzisiaj rano, przy temperaturze zewnętrznej wynoszącej około 16 stopni, widziałem kilka aut puszczających właśnie taki delikatny biały dymek (nie jakieś stare trupy, praktycznie nowe auta).
-
Będę obserwował ja też jestem trochę przeczulony na takie dźwięki;p. Ale pierwsze tankowanie i tankowałem też 95 ale rzekoma lepsza z dodatkami itp a teraz zwykłej może zbieg okoliczności a może faktycznie. No też myślę, że ten dymek nie zwiastuje jakiejś tragedii w końcu 57tyś oryginał przebieg autko przyśpiesza normalnie. Dolałem wczoraj znów lepszej do pełna i zobaczymy. A mam gdzieś filtr paliwa u siebie? bo nie widzę nic takiego.
-
A tak apropos jakie paliwo 95 czy 08 do 3.0 s/c 381 KM?
-
Mój egzemplarz jest z Kanady i obok korka jest napisane "premium gasoline only" przez to też zacząłem się zastanawiać czy zwykła 95 z byle jakiej stacji się nadaje.
-
Jeśli chodzi o paliwo to do każdego auta wlewam 98 bezwzględnie. Chyba tylko raz wlałem 95 ale to była sytuacja kryzysowa, na stacji nie było po prostu 98 a ja miałem pusto w baku.
-
Ja z kolei zauważyłem że u mnie w mieścinie na stacjach jak kiedyś było 95 i 98 tak teraz jest 95 i 95premium i to juz na kilku stacjach zauważyłem nie mogłem znaleźć 98 ;p
-
Nie myśl że 98 to jest jakies inne paliwo - to jest 95 z uszlachetniaczami więc oznaczenie 95premium jest bliższe prawdzie niż 98.
-
Baza pewnie ta sama ale te uszlachetniacze podnoszące liczbę oktanową do 98 to całkiem co innego od tych dodawanych do paliw premium w celu np 'mycia' układu paliwowego/wtryskowego.
Zalanie 98 do pojazdu przystosowanego do 95 nic nie zmieni.
Zalanie 95 do pojazdu w którym zalecane jest 98, ze względu na kompresję, spowoduje efekt spalania stukowego i w rezultacie rozwali silnik (zazwyczaj tłoki).
-
Koledzy a ja nadal nie wiem które paliwo lać do 3.0 SC 380?
Leje póki co 95
-
To mówi instrukcja obługi ;) Kwestia jak to jest z tymi oktanami na naszych stacjach. :P
-
Nie mogą napisać że ma być tylko 98, piszą minimalne wymagania.
Lej 95 ale nie na wiejskich stacjach tylko na markowych typu BP.
Ja 20 lat pracowałem przy paliwach i widziałem co niektóre z nich potrafią zrobić z uszczelka mi w dystrybutorze więc to samo robią w silniku.
Widziałem jak do zbiornika wlano uszlachetniacz, a potem Pb98 i już była super markowa PB.
Widziałem też jak prywaciarze mieszali benzyne apteczną z Pb95 (apteczna była tańsza w zakupie o 50 procent) dlatego odradzam "tanie paliwo" - taka mieszanka to śmierć wtryskiwaczy bo apteczna jest "sucha".
Jak dla mnie to tylko BP i Shell. Shell w PL ma swoje rozlewnie i importuje paliwo.
A tak c o do śmiesznej anegdotki to kiedyś po wprowdzeniu nowego modelu dystrybutora okazał się on bardzo awaryjny (rozciekał się).
Jako że problem dotyczył tylko PL producent poprosił o przysłanie próbki ON i tak też zrobiono.
Za jakiś czas przyszła od producenta prośba aby jednak przysłac próbkę paliwa bo to co do nich przyszło nie spelnia jakichkolwiek norm,
co ciekawe wysłano ON pobrany na stacji ...
-
Na wstępie zaznaczam, że nie jestem ekspertem w temacie, więc jeśli moje źródła informacji są niezbyt wiarygodne - z góry przepraszam.
Nie mniej jednak wg mojej wiedzy przytłaczająca większość paliwa na stacjach w Polsce pochodzi z Orlenu lub z Lotosu. W szczególności wspomniane Shell i BP także kontraktują paliwa w tych dwóch rafinerii. Ja rozumiem, że każdy ma swoje preferencje i może sobie kupować co chce i gdzie chce. Natomiast podawanie literalnie, BP lub Shell, bądź co bądź dwa zachodnie koncerny, że niby mają jakieś cudowne paliwa "importowane" w sytuacji, gdy wszystko pochodzi dajmy na to z Lotusu jest nieco nie na miejscu.
Wydaje mi się, że już wystarczająco pasiemy gazprom kupując ruską ropę, aby jeszcze dodatkowo paść zachodnie koncerny kupując od nich paliwo, które i tak jest takie samo jak każde inne.
Oczywiście nie twierdzę, że jak ktoś kupuje Super V-power Super Verva, to te 1% dodatków może mieć faktycznie duże znaczenie, bo tylko 99% jest takie samo jak wszędzie.
Z mojego doświadczenia wynika, że trzeba jak ognia unikać jakichś wioskowych stacji u Pana Józka za stodołą, bo tam dzieją się cuda. Tankowałem naprawdę różne paliwo na różnych stacjach i nigdy nie miałem żadnych problemów z paliwem sieciowym. Nigdy też nie zaobserwowałem różnic pomiędzy stacjami.
-
No nie jest tak do końca - jeszcze kilkanaście lat temu tak było so Shell nie miał swoich rozlewni ale obecnie ma i do nich przychodzą pociągi z ich paliwem.
Ja zawsze wyczuwałem różnice w jeżdzie po zatankowania pod orzełkiem, a inaczej auto szło jak tankowałem pod muszelką.
I tu masz racje ... daaaaleko od przygodnych stacji z dwóch względów
1. Słabej jakości paliwo
2. Mała sprzedaż więc kupujecie stare paliwo
-
No nie jest tak do końca - jeszcze kilkanaście lat temu tak było so Shell nie miał swoich rozlewni ale obecnie ma i do nich przychodzą pociągi z ich paliwem.
Czy 2015 rok mieści się w kilkanaście lat temu? W 2015 roku Shell w 100% pokrywał zapotrzebowanie w paliwo z Orlenu i z Lotosu. Dla przykładu w tym samym czasie Statoil brał 100% tylko z Lotosu.
Ja zawsze wyczuwałem różnice w jeżdzie po zatankowania pod orzełkiem, a inaczej auto szło jak tankowałem pod muszelką.
Serio wierzysz w to co piszesz?