FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: jaguarstype2004 w Lipiec 13, 2019, 14:53:09 pm
-
Chciałbym tutaj w osobnym temacie przedstawić foty z wygłuszenia dachu oraz wymiany podsufitki, wszystko można śledzić również na bieżąco w galerii
Ponad rok temu naprawiłem odpadającą podsufitkę, która znów zaczęła odpadać, tym razem podejdę do tematu tak by już tego uniknąć
Jestem ciekawy ile osób z was interesuje temat wyciszenia wnętrza, pewnie większość myśli że przecież jaguar i tak jest super wyciszony, chciałbym pokazać jak wygląda temat wyciszenia w autach i może wymienić się jakimiś doświadczeniami
Pierwsze były drzwi, po ich wygłuszeniu przy okazji wymiany głośników, zobaczyłem jak tak na prawdę słabo były wygłuszone i jak nagle zrobiło się cicho w aucie przy dużych prędkościach, na tyle cicho że szum z dachu zaczął być mocniej słyszalny, podsufitka zaczęła odpadać, więc wpadłem na pomysł że wyciszę dach, zaizoluję termicznie i wymienię znów podsufitkę
podsufitka to w kotach słaby punkt, pokażę jak ją zdemontować, na foto widać próbę wyciągnięcia przez bagażnik, jednak nieudana, udało wyciągnąć się ją przez tylne drzwi, sam demontaż jest prosty, wystarczy zdemontować wszystkie słupki, klamki i słoneczniki i podsufitka idzie w dół, robiłem to 2 raz więc zajęło mi to ok 2 godzin z wyjęciem
Na Foto nr 1 widać jak wygląda fabryczne wygłuszenie 3 małe maty wygłuszające a na podsufitce brak jakiegokolwiek wyciszenia w postaci filcu itp dach więc bardzo słabo wyciszony
Foto nr 2 nieudana próba wyciągnięcia podsufitki przez bagażnik :D
Foto nr 3 nałożenie mat butylowych 2 mm - bariera dla hałasu, usunięcie drgań z gołej blachy, buczenia, dudnienia, pochłania wszystkie niskie częstotliwości, usztywnia powierzchnię - 1 warstwa wygłuszenia
Foto nr 4 mata kauczukowa 6 mm struktura zamkniętych komórek, izoluje termicznie, odcina od szumu wiatru, średnich i wysokich częstotliwości - 2 warstwa wygłuszenia
Foto nr 5 mata absorbująca dźwięk 7 mm z efektem pamięci (potrafi ubić się do grubości 1 mm) mata ma strukturę półotwartych komórek, jeszcze inne zastosowanie, ma za zadanie pochłonąć dźwięk, poprawia też akustykę wnętrza, lepsza jakość audio - 3 ostatnia warstwa wygłuszenia
na tym na razie koniec
-
Heh u swojego demontowałem podsufitkę dosłownie pół godziny temu. Dach wygląda dokładnie jak u ciebie na foto. Wygluszenia nie ma żadnego. Podsufitka wyjechała tylnymi drzwiami na zewnątrz. Największy problem? Nie udało mi się namierzyć żadnej wtyczki by odpiąć całą tą instalację z podsufitki. Kable odklejone leżą gdzieś z tyłu.
-
jest ta wtyczka z lewej strony za tylną półką wystarczy odpiąć, ja za 1 razem też zrywałem kable ;)
-
Bez problemu. Przykleję je gdy podsufitka trafi na miejsce. Swoją drogą co robiłeś z głośnikami? Nowe?
-
tak, całe car audio wzmacniacz+zestaw odseparowany na przód i radio 2 din na CD z kamerą cofania
-
No to grubo. Ja bym zmienił S typa na GS lub LS
-
GS jest lepiej wyciszony na pewno,najlepiej w klasie, bardzo mocno zadbali tam o wyciszenie i o dobre audio, o LS nie wspomnę szczególnie stary LS 400 i LS 430 są mega ciche w środku, w tamtych czasach nie było na świecie cichszych aut
-
Miałem LS 400. Raz że mniej awaryjny, elektronika nie płata psikusów a dwa wydaje mi się że lepiej wykonany, zadbano o szczegóły. Car audio? W nowszych wersjach standard to nawet 17 głośników i wszystko od Mark Levinson.
Jag nie jest zły ale czasem wkurza mnie że coś nie działa po to by za chwilę działać. System audio? Sami wiecie jak to gra. Generalnie go lubię choć pasażer z tyłu może mieć odmienne zdanie