FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: Arturrrro w Lipiec 13, 2019, 12:52:48 pm
-
Witam serdecznie
Skomplikowany problem z brakiem mocy w moim 2,5v6
Auto na hamowni wydobyło z siebie 110 KM i 170Nm
Wymieniony przepływomierz i przepustnica I świece.
Sprawdzony filtr paliwa i powietrza.
Auto takie kupiłem i widać że ktoś już przy nim siedział bo w wielu miejscach jak np na pokrywie zaworów lub na dolnych uszczelkach kolektora dolotowego.
Dolot powietrza do zaworow czysty i nie widać żeby był jakiś syf na dolocie do zaworów.
Cisnienie sprężania pomiędzy 10,5 a 11,5 bara
Jesli chodzi o pracę silnika:
Silnik na biegu jałowym pracuje równo.
Gdy dodaje gazu samochód rozpędza się bardzo powoli obroty rosną do wartości ok 5,5 rpm I tak stoi, skrzynia nie redukuje tylko silnik pracuje na tych 5,5 I jest constans.
Sytuacja 2 gdzie dałem mu gaz do końca pod górę zredukował bieg osiągnął 3tys rpm I tak stał
Mam elm ale nie wywala żadnych błędów, jak przytrzymalem to dłużej z gazem w podłodze to zaświeci się check i komunikat moc silnika ograniczna
Już nie mam pomysłów
Mi to wygląda na brak powietrza ale sam już nie wiem.
Może ktoś ma taki silnik i interfejs diagnostyczny żeby porównać wartości z czujników?
-
Katalizatory sprawdzone?
-
Mechanik mówił że wyskoczyłby błąd kata gdyby coś było nie tak.. wyskoczyłby?
-
A na postoju zamyka obrotomierz czy nie?
-
Nie zamknie, do ok 7tys dochodzi
-
Załączam dane z czujników
Zebrane zostały na prędkości 80km na tempomacie oraz prostej drodze.
-
Dodatkowo taki test przeprowadzony przez interfejs diagnostyczny. Oraz masa powietrza dla obr 6tys
-
Dobra widzę ,że pisze do siebie ale trudno może zajdzie sie ktos mądry na tym forum i mnie poprawi.
Biorąc po uwagę że silnik dąży do proporcji 1kg paliwa na 14,7kg powietrza oraz wskaźniki : wydatek masowy powietrza oraz chwilowe zużycie paliwa możemy zauważyć
Zamierzona masa powietrza 16,35g/s
Chwilowe zużycie paliwa 6,27l/h
Trzeba zrobić żeby były takie same jednostki dla uproszczenia 1l =1kg
A zatem 16,35*3600=58 860 g/h
58 860/1000 =58,86 kg/h
Tyle powietrza w niezmiennych warunkach spaliłby mój silnik w ciągu godziny
Pamiętajmy o stosunku powietrza do paliwa 14,7-1
U mnie stosunek jest:
58,86/6,27=9,38
A zatem stosunek wynosi 9,38-1
Przy obr 1836 obr/s
-
Na pewno warto sprawdzić katalizatory - u mnie wyskakiwał błąd kata po jednej stronie a oba były zapchane.