FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: aksel w Czerwiec 28, 2019, 21:57:19 pm
-
Witam.
Wziąłem się za wymianę uszczelek kolektora. I tu pytanie. Zdemontowałem kolektor i mam uszczelki, ale to są górne, a gdzie są dolne i jak się do nich dostać?
Pozdrawiam.
-
Dolne są pod tą podstawa kolektora w której siedzą wtryskiwacze
-
czyli co mam jeszcze rozkręcać?
-
Ta czarna część w której są wciśnięte górne uszczelki i przykręcona jest listwa paliwowa do niej. 6 śrub M6 na klucz nr 8 szesciokatny, śruba długa na jakieś 5 cm.
Już chyba jaśniej nie mogę
-
Wielkie dzięki, tak dokładnego opisu się nie spodziewałem. Jutro walczę dalej.
Rozkręcając zauważyłem, że do kolektora ssącego idzie 6 przewodów gumowych od listwy wtryskiwaczy gazu, Jeden z tych przewodów nie był podpięty pod kolektor. Jakie mogły być tego skutki?
-
Lewe powietrze + brak paliwa na tym cylindrze. Sądząc po tym co napisałeś, to możliwe, że wymiana uszczelek nie byłą potrzebna, tylko podpięcie wężyka ;-)
Jakie były objawy?
-
Jadąc jednostajną prędkością wszystko jest ok, samochód przerywa podczas przyśpieszania, jeśli bardzo łagodnie przyśpieszamy też jest ok. Jak nie odpuścimy gazu przy przerywaniu zaczyna mrugać check i wyskakują błędy 1314 i 302. Problem na pb i gazie. Świece wymienione, uszczelki dolne i górne wymienione
-
Stawiam na cewkę 2 cylinder
-
Chcę kupić 6 szt. i wymienić, co powiecie na cewKi NTY?
-
lub Delphi?
-
Bierz Delphi
-
Także polecam Delphi. Swojego czasu padły mi 3 szt. w przeciągu dwóch miesięcy. Wymieniłem na cały komplet Delphi i od 20 tys. km spokój.
-
Dzięki za info. Zamówiłem 6 szt. niby jedna szwankuje, ale wszystkie mają pewnie już swój finał.
-
Cewki najlepiej kupić od razu wszystkie i potem ma się spokój. Często dochodzi do sytuacji, że kupuje się jedną nową, po czym za moment pada następna.
-
Wymienione 6 sztuk. Samochód jeździ idealnie.