FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: Shark w Czerwiec 24, 2019, 13:12:49 pm
-
Witam serdecznie.
Jestem szczęśliwym posiadaczem XF sportbrake 2014 roku z pneumatycznym zawieszeniem (przód oraz tył).
Moje pytanie brzmi jaka jest zasada pracy tego zawieszenia, czy tylko poziomowanie auta czy również podczas szybszej jazdy ( np.autostradą) obniżenie zawieszenia dla lepszej aerodynamiki.
Pytanie bierze się z tego iż w aucie ( komputer pokładowy) niema opcji ustawienia zawieszenia np.comfort,auto,sport.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
-
Witaj kolego. Sportbrake (tak samo jak x351) ma w standardzie zawieszenie pneumatyczne tylko z tylu. I oprócz poziomowanie tylu auta i lepszego komfortu (niż na sprężynach ) nic innego się nie da tam zarobić( chyba ze jakiś „afternarket” mod)
-
Właśnie stąd moje pytanie, wiem że sportbrake ma w standardzie samopoziomowanie tyłu auta, ale tak jak pisałem w moim aucie jest pneumatyka również z przodu. Sam byłem zaskoczony, ponieważ myślałem że pełna pneumatyka jest dostępna tylko w wersji portfolio.
W czasie oglądania auta przed zakupem nawet nie zauważyłem że z przodu pod maską jest zamontowane zawieszenie pneumatyczne, szczerze mówiąc jak czegoś nie szukasz to nie znajdziesz. Dopiero mój mechanik kiedy robił mi serwis zwrócił na to uwagę.
Auto prowadzi się obłędnie, do tego 19" felgi, jest trochę twardo, ale przyjemność z prowadzenia bezcenna.
Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
-
Nawet Portfolio nie miało pneumatyki z przodu- tylko z tył - jak twój mechanik to rozpoznał? Masz jakieś foto?
-
Jestem jeszcze w pracy, po pracy zrobię i podeślę. Na górze zawieszenia są pokrywy zaworów od zawieszenia z napisem jak się nie mylę air suspension.
Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
-
Masz na mysli ten element z zolto biala naklejka?
-
Dokładnie o tym(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190624/63a4825b7fa4b38f5cf2c98c34ef3321.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190624/7434c2da0c9acc3026af7111fc38abf4.jpg)
Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
-
Kolego, sugeruje zmienić mechanika... to są airbagi systemu mitygacji obrażeń pieszych podczas uderzenia- przy wybuchu podnoszą maskę od strony zawiasów.
-
Ooo, super, dzięki za szybką odpowiedź. Czytałem o tym systemie, ale nie wiedziałem gdzie się on znajduje.
Co do mechanika to był to szybki rzut oka na totalnie inną sprawę. Nawet nie zaglądał pod auto. Sam przyznasz że może to wprowadzić w błąd.
Czyli z tego co rozumiem tył jest samopoziomujący się a z przodu wielowachaczowe zawieszenie?
Jeszcze raz dzięki wielkie.
Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
-
Tak. Jest dokładnie tak jak piszesz. Możesz mieć jesCze CVD -jeśli masz przewody wpięte w sztyce amortyzatora od góry (tak jak na moim zdjęciu to wyglada - u Ciebie nie widać bo jest przykryta jakimś plastikiem.
-
Ok, a co się kryje pod tym oznaczeniem CVD jak można wiedzieć?
Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
-
Amortyzator o zmiennej sile tłumienia. Ale to też rzadkość w XF
-
Continuous variable damping - w skrócie umożliwia zmianę twardości amortyzatorow.
-
A czy do tego masz jakieś opcje do ustawiania na komp. czy wszystko idzie automatycznie?
Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
-
Usztywnia się po włączeniu trybu dynamicznego
-
Powiem szczerze że nie zaglądałem, ale przód auta kiedy stoi na parkingu jest tak twardy, że kiedy nacisnę masą swojego ciała na jedną stronę auta to to praktycznie niedrgnie a podczas jazdy po łukach, powiedzmy dynamicznie, nie wyczuwam praktycznie przechyłów auta. Natomiast nawet pomimo 19 calowych felg nie narzekam jakoś strasznie na brak komfortu jazdy, oczywiście że na dziurawej jak ser szwajcarski drodze trochę trzęsie, no ale sorry, na takie drogi jedyna alternatywa to czołg
.
Krótko mówiąc jestem bardzo zadowolony puki co a pytanie było kwestią zaspokojenia ciekawości.
Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
-
Miechy do sportbreaka na tył 5 K na przód 1,8K - te zwykłe bez magnetycznej regulacji. Mam sportbreaka i fajnie się reguluje