FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: scyzor w Czerwiec 21, 2019, 11:32:50 am
-
Czy ktoś z lokalizacji jak w tytule ma zgazowanego kota a jeśli tak to gdzie to zrobili i na ile dobrze?
Z góry dzięki za info po kilometry lecą a opinie są różne.
W jednym skądinąd dobrym punkcie w Bydgoszczy powiedzieli szczerze, że silnik ok, ale elektronika to już niestety co inne niż Mondeo i się nie podejmą ponieważ nie chcą mieć problemów ani oni, ani robić ich mi...
-
Toruń ul. Chrobrego 56 623 81 91. Ogarną bez problemu.
-
Też myślę o LPG do swojego Jaguarka. Ile (tak mniej więcej) powinno to kosztować? Na co gazownik powinien zwrócić uwagę, żebym nie miał później problemów z użytkowaniem auta? Silnik 3.0 :)
-
Najlepiej BRC.
-
Moja prywatna opinia, to najgorzej BRC. Nikt tego nie chce się tykać, jesteś ograniczony do serwisów BRC, których poziom mimo wszystko bywa różny.
Najważniejsze to to, żeby mieli pojęcie na co trzeba zwrócić uwagę w X'ie, czyli na emulację ciśnienia paliwa/przelew. IMO Stag lub Tech. Do tego jakiś reduktor z zapasem mocy, jakiś Gold GT. Nie wiem co teraz jest na topie jeśli chodzi o wtryski, ja mam we wszystkich 3 autach barracudy. Mają już sporo nalatane i nie ma żadnego problemu. A no i najważniejsze wlew pod klapką ;-)
Zawsze możesz wrzucić jakieś info o gratach jakie proponują, że Ci zamontują, ktoś może wyrazi wtedy swoją opinię.
-
Dzięki za odpowiedzi koledzy. A bbartas za namiar. Będę dzwonił. Znaczy się robili już iksy?
-
Robili moich kilka.
-
No to nie mam więcej pytań - dzięki :-super
Chociaż może jednak... jak zaproponują mi coś konkretnie to spytnę Ci się jeszcze jak to wygląda ok?
Domyślam się, że jesteś z Torunia?
-
Toruń ul. Chrobrego 56 623 81 91. Ogarną bez problemu.
Rozmawiałem z facetem. Wstępnie się umówiliśmy ale dzisiaj zadzwonił i powiedział, że lepiej jak zrobi to kolega a dokładnie ta firma:
http://autogaz-torun.pl/
Mówił o STAGU jakimś najnowszym ale coś tam wie raczej bo mówił, o czujniku ciśnienia na listwie czy jakoś tak ::) ;D
-
Co prawda mam S-type 3.0 ale chyba instalacja będzie podobna. Zwróć uwagę na reduktor u mnie mechanik założył reduktor Silver niby do 240 koni a okazało się, że jest za słaby i muszę wymienić.
-
Ja akurat w Xksie mam golda i jest chyba na styk. Zdarzało sie że zamarzł mi na trasie, ale nie wiem czy to nie wina termostatów
-
Zwróć uwagę na reduktor u mnie mechanik założył reduktor Silver niby do 240 koni a okazało się, że jest za słaby i muszę wymienić.
Owszem. Przerabiałem temat w Probe 2,2 turbo 147KM. Ale właśnie turbo więc załączenie turbiny często powodowało przełączenie na benzynę...
-
No to może ja wszystkich zaskoczę.
W mojej wersji 3.0 v6 AWD zamontowałem po tym jak gazownik mnie usilnie przekonywał polskiego producenta - KME.
Wszystkie te włoskie (BRC) czy inne według niego stanęły z rozwijaniem tego typu sprzętu.
Po zamontowaniu KME powiem według swojego odczucia i użytkowaniu już od 6 miesięcy - działa WYŚMIENICIE!
Ostatnio (22/06/19) testowałem jego "drapieżność" na autostradzie niemieckiej - bez problemu z 130 km/h nadal ma zrywa i przyśpiesza bardzo szybko.
Udało mi się go rozpędzić do 230 km/h - zwężenie mnie powstrzymało zamknąć licznik ;) a czułem pod nogą, że jeszcze ma siły i ochotę. :o
W moim jaguarze zamontowali mi:
- Reduktor KME Gold
- Komputer sterujący KME Nevo
- Elektrozawór gazu OMB B2 (z filtrem)
- Wielozawór ELPIGAZ AT02A
- Przewody gazowe Dxx Gagumit D12 mm + LPGTECH TH-6F
- Czujnik ciśnienia gazu KME CC
- Wtryskiwacz gazu LPGtech YETI
I moje spalanie w trasie przy stałej prędkości 130 km/h (tempomat włączony) osiągnąłem na poziomie: 8.6L/100km w mieście wiecznie zakorkowanym 11-12L/100km
-
Najkon ile płaciłeś za instalkę?
Spalanie 8,6 w trasie i 11-12 w mieście gazu ???
Toż ja mam 2,5 i trasa/miasto wychodzi 9-10 benzyny (na wyświetlaczu)a ten ponoć zaniża o litr... więc jakim cudem ? ::)
-
Najkon takie spalania są ledwo realne na benzynie. Mój rekord to 8,7l/100km benzyny w nocy (niewielki ruch) przy 100km/h na tempomacie. Spalanie gazu musi być wyższe niż benzyny. Jeżeli jest niższe tzn że masz nieprawidłowy skład mieszanki a to może mieć swoje przykre dla silnika konsekwencje.
Pozdrawiam
-
To spalanie to z kalkulatora litry/przebieg? Czy z trip kompa?
-
No właśnie... tak jak pisze KoloRZ - na gazie musi być wyższe!
Przykładowo Probe 2,0 na benzynie średnio pewnie z 8,5 - 9 w cyklu mieszanym (nie jeździłem ale tak wiem od ludzi) a na LPG wychodzi 11. I to na pewno bo miałem 2 sztuki.
A spalanie na tripie to chyba nie będzie działać odnośnie LPG... ;)
-
Za instalacje LPG dałem 4 tyś.
I to spalanie to wynik ilości zatankowanego gazu (50,58 L - do pełna, ale zbiornik nie był pusty) + stan licznika z dnia tankowania do momentu skończenia się gazu w butli ;)
Tak samo również pokazywał komputer z TRIP A
I zdaje sobie sprawę, że spalanie gazu z reguły musi być większe niż na paliwie - no ale jest jak jest. Przejechałem 558 hm - łącznie. Co w efekcie sama aplikacja "Fuel Manager" pokazuje mi ogólne spalanie na poziomie 9.06L/100km - ale tutaj zawyżył już wynik jazda po mieście ;)
Także ten.. wiecie, ja się nie znam.. Natomiast auto jedzie i sprawuje się wyśmienicie.
Zaraz będę mieć pierwszy przegląd instalacji po 6 miesiącach to się dowiem czegoś więcej o stanie instalacji jak i silnika (podejrzewam).
-
Nie wiem czy dobrze rozumiem... Miałeś x litrów w butli, zatankowałeś 50,58l, a później liczyłeś spalanie dzieląc 50,58/przebieg od tankowania?
Dopóki nie zrobisz tego tak, że zatankujesz do pełna, wyjeździsz gaz (przebieg), zatankujesz jeszcze raz (litry), i policzysz (litry)/(przebieg)*100 = avg l/100km - to moim zdaniem możesz być w błędzie.
Co do wskazań tripa, to im "bogaciej" ustawione LPG, tym niższe wskazanie tripa, a wyższe rzeczywiste spalanie lpg - mogę wyjaśnić jeśli ktoś nie wie czemu ;-)
Moje jagi palą po Krakowie ~20l/100km LPG i nie uważam tego za nic dziwnego.
-
Spalanie gazu jest podpięte pod tripa? ??????
-
Pytania pomocnicze:
Skąd dane otrzymuje TRIP?
Czym różni się praca silnika na Pb od LPG z punktu widzenia TRIPa?
-
Nie zgłębiałem tematu ale na moje spalanie i "zasięg" trip bierze z takich informacji jak przejechane kilometry i pozostała ilość paliwa w zbiorniku...
-
funkcja czasu wtrysku i ciśnienia paliwa daje nam zużycie - łatwo policzyć sumę zużytego paliwa, komputer dzieli nam to przez przejechane kilometry i tyle.
Zasięg to szacowana ilość paliwa w zbiorniku podzielona przez średnie zużycie. Cudów tutaj nie ma.
Skąd różnica w zużyciu LPG i benzyny - czas wtrysku gazu jest pochodną czasu wtrysku benzyny, różni się dyszą i ciśnieniem - ostatecznie zużywa się go na jeden takt wiecej niż benzyny, a komputer samochodu myśli że jedzie na benzynie
-
A więc zgazowałem iksa ;)
W Toruniu. Robota profesjonalna. Koszt 3.700 zł.
Zainstalowane szpeje:
reduktor R01-250
zbiornik POLMOCON 52,5 dm3
sterowanie STAG 300 QMAX PLUS
listwa BARRACUDA 130
czujnik ciśnienia i temp. PS04
przełącznik LED-401
wlew pod klapką paliwa plus redukcja do dokręcania.
Na razie przejechanie ok. 700 km. Różnicy mocy nie czuć, kultura pracy pełna. Zużycie (policzone na takim dystansie) ok. 12 dm3/100 km (cykl mieszany).
Jedynym mankamentem jest przeważnie świecący check engine - ale gość uprzedził, że tak będzie.
Za tydzień-dwa jadę na regulację.
-
Skoro świeci się check, to roboty nie można nazwać profesjonalną.
-
Świeci i gaśnie. Świeci i gaśnie. Mnie to o tyle denerwuje, że w razie faktycznej przyczyny zapalenia kontrolki - nie zauważę...
A jak to można obejść? Może coś mu podpowiecie?
-
Prawidłowo założyć, wystroić i dobrać prawidłowy emulator. Mechanik który mówi, że świecący się "check" to norma i tak ma być nie ma prawa nazywać się mechanikiem. A i wyjęcie żarówki spod ikonki silnika też nie jest rozwiązaniem. Jak mówił tak przed założeniem instalacji to jesteś sam sobie winien bo powinieneś się odwrócić i pojechać do innego gaziarza. Jak powiedział po założeniu instalacji, to niech naprawia albo oddaje kasę i przywróci auto do stanu sprzed instalacji.
-
A zna ktoś może taki właściwy typ emulatora?
-
Ja mam zagazowane 3.0 w S-Type i u mnie emulator to LPGTECH EmuTech 02 :-chyt
-
I rozumiem, że check nie świeci?
Da się to do STAGa podłączyć?
-
A ten błąd to jaki? Techa do Staga raczej nie podłączysz. Qmax Plus ma już chyba zresztą emulator wbudowany, ale pewności nie mam. Na stronie Staga kiedyś widziałem emulator do ich sprzętu. Dotyczyło to jednak starszych sterowników.
-
Doprecyzowałbym, że chodzi o emutech pb-pressure02, bo emulatora poziomu Jaguar nie potrzebuje. Podłącza się to do dowolnej instalacji, aczkolwiek Qmax nie ma czasem wbudowanego emulatora ciśnienia?
Może najpierw trzeba spróbować ogarnąć to co masz, niż generować koszty. Zacznij od sprawdzenia czy Qmax umie emulować.
-
Q-max ma wbudowany emulator i w miarę nawet działa :)
-
Q-max ma wbudowany emulator i w miarę nawet działa :)
To czemu mi toto świeci ? :-\
-
Odczytaj błędy to się dowiesz czemu świeci. Jak P0191 to do gazownika do poprawy emulacja ciśnienia.
-
Bo emulator trzeba jeszcze podłączyć i skonfigurować.