FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: irek w Czerwiec 19, 2019, 14:28:36 pm
-
Cześć,
jestem w kropce. Oddałem do Car Service w Żorach swojego xjr-a i jestem mega zadowolony z tego co Pan Bogusław zrobił, ale nie możemy się dogadać w sprawie likwidacji
harmonicznych stuków w tylnym zawieszeniu po przejeżdżaniu przez poprzeczne nierówności. Obydwa tylne koła ruszane w płaszczyźnie pionowej wydają głuchy odgłos. Moje zlecenie było takie, że ma być absolutna cisza w zawieszeniu, a Pan Bogusław twierdzi, że to jest taki rodzaj zawieszenia, że nie można w nim zlikwidować wszystkich luzów ze względu na półosie, które są elementami zawieszenia i muszą mieć jakiś luz. Zaznaczam, że wszystko co miało niepotrzebne luzy zostało w zawieszeniu wymienione czyli łożyska koła, łożyska mocowania wahacza, lewa półoś. W związku z tym moje pytanie jest następujące: dopuszczalne są w jagu stuki w zawieszeniu w czasie jazdy, czy nie? A jeżeli nie, to kto mi pomoże, bo Pan Bogusław jest uparty i mówi, że się nie da :-)
-
Tuleje w amortyzatorach wymienione? Co jeszcze dokładnie? Nie ma prawa być słuchać stuków w środku auta podczas jazdy jeśli wszystko jest ok.
-
Rozważ wymianę tylnych amortyzatorów.
-
U mnie również stukało, i było to bardzo irytujące. Wymiana tylnych amortyzatorów załatwiła sprawę.
-
No ja długo walczyłem z tym takim głuchym łupaniem z tyłu. Okazało się że amortyzatory miały luz na tzw. krótkim skoku.
Po wymianie w końcu spokój.
-
Wrażenie jest takie jakby koło zapasowe nie było dokręcone i obijało się w bagażniku na krótkich nierównościach. Może to Cię naprowadzi. Koszy nie jest ogromny, ok 300zl / szt, o ile pamiętam KYB produkuje , no chyba że oryginalne bilsteiny ale wtedy pomnóż cenę razy 3..
Ja mam KYB i spisują się ok chociaż zrobiłem dopiero ok 200 km na nich.
Co innego cena montażu, jeśli nie będziesz robił sam to mechanik może trochę policzyć za roboczogodziny (zrzucenie tylnych sanek), słyszałem że robocizna może dochodzić do 1000 zl.
-
U mnie amory tylne mają po 50 parę % bo sprawdzałem na szarpakach, przegląd przechodzą więc narazie na nich jeżdżę i zanim się dowiedziałem o ich stanie to też się zastanawialem bo mam ten sam efekt nie dokreconego koła w bagażniku, woziłem auto do mechaników i sprawdzali wszystkie elementy zawieszenia i według nich jest wszystko dobrze także czekam na dobicie amorów i wtedy wymieniam na nowe. Sądzę że wtedy ten odgłos lupania ustanie.
-
Odgłos jest dokładnie taki jakby koło zapasowe nie było dokręcone, ale z drugiej strony moje amory mają zdiagnozowane 80/70 % sprawności, że nie wspomnę o CATS. Gdyby nie to, już dawno bym je wymienił. Moi mechanicy również potwierdzają brak luzów w zawieszeniu, ergo zanim wymienię amortyzatory chciałbym wiedzieć czy istnieje jakiś prosty sposób ich sprawdzenia pod kątem luzów bez wielkiego rozbierania całego zawieszenia. Może jest na forum ktoś z południa Polski (Wrocław-Katowice) kto mi to zrobi, bo Pan Bogusław woli wszystko naprawiać niż wymienić...no tak ma ;-)
-
Moje amory wskazywały po 80% sprawności do samego końca. Tylne jak się okazało miały luzy, a przednie były wylane. Przy tej masie auta mam wrażenie, że zawsze na przeglądzie będzie po 50% i wiecej na wyniku badania, nawet jakby ich tam fizycznie nie było;)
-
Dolne tuleje amortyzatora powoduja wlasnie tluczenie jakby kolo zapasowe bylo odkrecone w bagazniku. Jak otworzysz bagaznik i zlapiesz od srodka za nadkole i zaczniesz machac do gory do dolu autem to powinno byc slychac jak sie tlucze. U mnie po prawej stronie, mimo ze tuleja wygladala ok i bez przedluzki bym jej ruszyl w amorze tak tluklo jakbym nie dosc, ze mial kolo lozne w bagazniku to i jeszcze odkrecony akumulator.
Kilka zdjec tutaj:
https://photos.app.goo.gl/vorkn9FiRbD6YtMv6
Troche ja zmasakrowalem przy wyciaganiu, przed wymiana, wygladala idealnie, potrzeba 30mm nasadki, zwyklej, zeby wyciagnac, siedzi bardzo mocno. Po wymianie zadnych problemow. Mozna wymienic w godzinke i nowe tuleje nie sa drogie.
-
Sprawa załtwiona. Po wymianie tulei mocowania amortyzatorów stuki zniknęły i jest cicho. Dzięki za podpowiedzi.
-
Mam taki sam dźwięk u siebie. Głuchy, z prawej strony. Myślałem że to w bagażniku coś luźnego albo w środku jakis plastik sie tłucze. Dobrze że wiem od czego zacząć :)