FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: Bartq w Czerwiec 17, 2019, 15:41:21 pm
-
Witam Forumowiczów.
Mam problem z klimatyzacja w mojej Jadwidze (Stype R Supercharged 2004 polift).
Objawia się to tym, iż przy dodawaniu gazu powyżej 2k obrotów wieje gorącym powietrzem z nawiewów (nawet na "luzie" stojąc w miejscu).
Klima świeżo nabita, elektrozawór od nagrzewnicy również niedawno wymieniony na nowy. Komputer nie pokazuje żadnych błędów.
Sam już nie wiem o co chodzi i najgorsze, że nikt mi nie potrafi pomóc. :-[
Pozdrawiam.
-
Chciałem jeszcze dodać, że poniżej wartości 2k obrotów też nie jest różowo: niby lepiej, ale nawet na ustawieniu a/c na low wcale jakoś mocno nie chłodzi.
Dodatkowo podpiąłem Jadwigę pod lepszy komputer i pokazał błąd B1265 - cool air servo motor circuit failure. :-\
-
Mam ten sam problem , nie ważne jaka temperatur ustawie to i tak dmucha gorącym . Pół roku temu wymieniałem elektrozawor na nowy , klima tez sprawna itd. Być może klapy sterujące się zacięły i nie puszczają zimnego tylko ciagle ciepłe ?
-
Bezpiecznik w komorzy chyba 32 , wtyczka na zaworze i żłacze za prawym halogenem. pózniej zawór i modół.
-
Wadliwa a zarazem dodatkowa klapa była do danego nr. VIN. Póżniej w ogóle nie montowali z tego co pamiętam
-
A nie masz może gdzieś info do jakiego numeru vin była ta klapa montowana? Też gdzieś o tym czytałem, że od pewnego momentu Jaguar przestał montować tą klapę nie zmieniając natomiast oprogramowania i teraz wiele osób posiada błąd B1265 mimo, że tej klapy nie ma.
Wracając do tematu, to zaczynam podejrzewać kompresor klimatyzacji i jego ślizgające się łożysko. Może jest tu ktoś, kto miał podobny problem i wymieniał kompresor?
-
Jeśli sprężarka działa ok to gruba rurka będzie robić się zimna. Łożyska nie może że się ślizgać ,jeśli już to docisk koła napędowego . Może się tez nie załączać z powodu spalanej cewki np
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
-
Ta rurka robi się ciepła.
Spalona cewka też może być, ale wtedy dodawanie gazu nie miałoby znaczenia - non stop by wiało tym samym ciepłym powietrzem. A u mnie im bardziej dodaje gazu tym cieplejszym wieje.
-
Bo jest większy przepływ płynu. Moim zdaniem jakby moduł ale do sprawdzenia czy jest w ogóle zasilanie na zawór. Jak nie ma to ze względów bezpieczeństwa jest cały czas otwarty (czyli grzeje)
-
Ja mówię o rurkach układu klimatyzacji nie wodnego . Jeśli dodając gazu rurka gruba od klimy robi się ciepła to raczej nie sprawdzasz rurki od klimy tylko wodna .która biednie po prawej stronie podłużnicy. Rurki od klimy idą nad lewym kielichem
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
-
Pisałem do tego że po przygazowaniu robi się cieplej. Co do klimy to wiadoma sprawa