FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: Kavaa w Czerwiec 13, 2019, 14:13:03 pm
-
Witam, jestem po serwisie układu klimatyzacji czyli sprawdzenie szczelności czyszczenie nabicie 800g czynnika oraz 50ml oleju. Ciśnienie sprężarki na wolnych obrotach silnika jest w granicach 10-11 bar a po wkręceniu silnika na obroty ciśnienie sprężarki wzrasta do 17 bar. Podczas jazdy tak samo im wyższa prędkość tym lepiej chłodzi.
Teraz chcę się upewnić czy to na 100% wina sprężarki i należy ją wymienić czy przyczyną takiego zachowania sprężarki może być jeszcze coś innego?
-
Przy obecnych temperaturach trochę małe ciśnienie na postoju. Wentylator załącza się po włączeniu klimy?
Ostatnio w XF mialem przypadek. Na wolnych obrotach po włączeniu skok na 14.5 po czym powoli spadało na ok 9-11 bar. Przez to nie załączał się nawet wentylator.
Wymieniłem sprężarkę i wszystko zaczęło pięknie chłodzić
-
Wentylator sprężarki czy chłodnicy? Jak włączę klime w aucie to słychać jak odpala się pod maską. Wentylator chłodnicy również chodzi.
-
WJagu jest jeden wentylator. Sterownik sobie wysterowuje tylko prędkość. Skoro wentylator działa a ciśnienie takie niskie to wygląda to tak jakby niedomagał kompresor
-
Dzisiaj trochę chłodniej na dworze to sprawdziłem jak się zachowuję wentylator. Po odpaleniu auta przy wyłączonej klimatyzacji wentylator nie chodzi, odpalam klime i wentylator się włącza. Tylko pytanie czy jeżeli po dodaniu gazu ciśnienie kompresora wchodzi na 17 barów to na pewno z nim jest coś nie tak czy może jakieś sterowanie tym lub jakiś czujnik?
-
Jesli gruba rurka robi sie zimna to od strony chłodniczej jest wszystko ok. Przyczyna może wystepowac po deska rozdzielcza.
-
Chodzi o tą rurke na której jest zawór do napełnienia klimatyzacji? Jeżeli to ta to ona nie robi sie zimna.