FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: robsson86 w Czerwiec 05, 2019, 19:19:16 pm
-
Witam
Kupiłem jaga Xjr X300 z roku 1997 przebieg obecnie 147900 tyś , jeden właściciel w Szwajcarii przede mną. Przeglądy w Szwajcarii robione co 2 lata , które wskazują że auto ostatnie lata co roku pokonywało od 2 do 5 tyś maksymalnie . Auto w Szwajcarii wyrejestrowane przez pierwszego właściciela pod koniec zeszłego roku. Co raczej uwiarygadnia przebieg (ostatni przegląd 2 luty 2018 z przebiegiem 145900 ) .Ja je nabyłem około 2 tygodnie temu licząc od dziś czyli 5 maja 2019 . Wcześniej auto stało u osoby , która je sprowadziła na handel . auto w pl od początku jak przyjechało nie było jeżdżone, czyli teoretycznie stało pół roku .
Przejechałem 1 tyś km od zakupu.
Od 2 dni słychać stukanie pod pokrywą zaworów jak silnik i olej dłużej popracują, czyli w tej temperaturze na zewnątrz z włączona klima po około 20 minutach stania w korkach .
Na zimnym jest ok nic nie słychać, nagrzeje się olej to najpierw jest słyszalne stukanie , pukanie jak zwał tak zwał na niższych obrotach czyli na zapiętym D lub R , czyli jakieś około 600 obrotów auto wtedy ma na obrotomierzu . Z czasem dźwięk jest słyszalny na P oraz N wbitym na skrzyni czyli jakieś około 800 obrotów .
Pojechałem do mechaników , którzy w poprzednim bliźniaczym Xjr - którego rozbiłem robili mi rozrząd , żeby posłuchali pacjenta i coś powiedzieli odnośnie przyczyny tego.
Ja obstawiałem napinacz górny rozrządu, który po nagrzaniu puszcza olej i łańcuch robi się luźny , na ich ucho jest to luz zaworowy.
Ewidentnie słychać to pod pokrywą zaworów . Późnij nawet coś grzechocze podczas przegazowywania auta .Chyba na filmie nie słyszalne .
Poniżej podaje linki do filmów , które nagrałem dziś i wrzuciłem na YouTube , będę wdzięczny za jakieś sugestie
Po weekendzie wstawiam auto na diagnozę , najpierw zwalą paski żeby wykluczyć coś z osprzętu auta lub rolek napędzających następnie maja zwalić pokrywę sprawdzić stan górnej łyżwy napinającej łańcuch rozrządu , zmienić górny napinacz od rozrządu , zmierzyć luz zaworowy . Przy okazji zmienić świece zapłonowe oraz cewki na nowe.
film nr 1 : https://youtu.be/PIFXOEH2YoU
film nr 2 : https://youtu.be/QzepSYPqXw8
film nr 3 : https://youtu.be/M61nxpnPJ84
-
Poziom oleju w normie?
Druga sprawa, czy ze wzrostem obrotów częstotliwość cykania się zwiększa?
Wydaje mi się, że cykanie faktycznie idzie spod pokrywy zaworów.
Nie ma oleju na świecach pod cewkami? Przedmuchy na kolektorze wydechowym?
-
Olej troszkę ponad normę ma wlany ale minimalnie. Więc wstawiając teraz auto do mechaników, przez bagnet odessać będą musieli i będzie ok z poziomem. Pod plastik od cewek nie zaglądałem, dopiero kupiłem graty wszystkie I miałem zmieniać świece i cewki a doszło teraz to cykanie pod pokrywą. Więc wszystkim na raz się zajmą.
Co do obrotów wzrasta natężenie tego dźwięku wraz z obrotami.
A co do kolektorów wydechowych nie są popękane.
-
A jaki olej, bo jak przeszedłem na Motul 5w40, to mój też tak jak by ciut głośniej cyka. Wcześniej miałem Valvoline 10w40 maxlife i chyba do niego wrócę.
Ten twój to zielony z ciemnym grillem? Bo chyba widziałem.
-
Krzysiek mój zielony z nr rej NE0962G grill w kolorze British Racing Green zresztą jak całe auto. Takie samo w środku i na zewnątrz jak poprzedni co miałem.
No i tamten właśnie też na valvoline 10 w 40 latał I było cichutko przy 250 tys. W tamtym był rozrząd wymieniony.
Mi się tak cos wydaje że ten obecny mało jeździł i mu to nie posłużyło
Tak czy owak jak to luz na zaworze to trzeba będzie głowice cała zwalić i przy okazji uszczelke pod głowica zrobić. Bo podobno żeby wyregulować luz trzeba odkręcić szpilki które mocują głowice do bloku. Po weekendzie odstawie samochód i napisze co to było.
-
Panowie, posłuchajcie swoich x300 i powiedzcie czy może w każdym występuje takie cykanie? W moim było podobnie a ostatnio oglądałem jeden egzemplarz wystawiony na sprzedaż i tez tak było, oczywiście dużo ciszej. Nie jest to jakiś specjalny problem ale po otwarciu maski i wsłuchaniu się w prace silnika słychać takie pukanie, które dla kogoś kto nie zwraca uwagi na to, może być nie zauważalne.
-
Ciche pukanie moze byc od cewek przebijajacych do pokrywy zaworów. Wiekszosc X300 z oryginalnymi cewkami bedzie tak pukac i bedzie miec uszkodzenia pokrywy zaworow.
-
Oglądany egzemplarz miał wymieniane cewki…podobno na nowe.