FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: DeVoM w Czerwiec 02, 2019, 20:43:28 pm

Tytuł: Licznik wymiana
Wiadomość wysłana przez: DeVoM w Czerwiec 02, 2019, 20:43:28 pm
Witam mam pytanie w sprawie licznika kwestia wymiany. Trzeba zdejmować całą przednią konsolę do wymiany licznika? Jakieś porady dziękuję góry
Tytuł: Odp: Licznik wymiana
Wiadomość wysłana przez: q_nerk w Czerwiec 03, 2019, 00:03:27 am
Odciągnąć przedni laminat, jak pamiętam jest na wcisk. Potem 4-6 śrubek i dwie kostki. W liczniku jest immobiliser więc po wymianie nie odpalisz. Ja u siebie klonowalem zegary.
Tytuł: Odp: Licznik wymiana
Wiadomość wysłana przez: sztandi7 w Czerwiec 03, 2019, 10:33:24 am
wymiana zegarów trwa 5-10 min, drewniany dekor schodzi na wcisk, tylko kilka śrub na osłonę, a następnie kilka na zegary. Tyle, że tak jak mówi q_nerk trzeba kodować.

A tak z ciekawości - Zegary poliftowe podejdą do przedlifta ?
Tytuł: Odp: Licznik wymiana
Wiadomość wysłana przez: sobrus w Czerwiec 03, 2019, 14:53:31 pm
I tak i nie.

Działać będą po zakodowaniu, ale przestanie działać serwotronik (jeśli masz a zgaduję że tak).

I trzeba kodować zegary od nowa, nie da się sklonować przedliftowych na poliftowe.

Serwotronik chyba został wyrzucony z poliftów. Nie ma go już na schematach elektrycznych (system VAPS)
Tytuł: Odp: Licznik wymiana
Wiadomość wysłana przez: sztandi7 w Czerwiec 05, 2019, 23:28:26 pm
Skoro został wyrzucony z poliftów to czy brak jego działania będzie powodował problemy ? Czy jeżeli już jest to odłączenie będzie wywalać błędy ? Widocznie się nie sprawdził :P
Tytuł: Odp: Licznik wymiana
Wiadomość wysłana przez: sobrus w Czerwiec 06, 2019, 09:25:14 am
Po prostu nie będziesz musiał chodzić na siłownię :D Wspomaganie kierownicy niezależnie od prędkości będzie działać w stopniu minimalnym.
Tytuł: Odp: Licznik wymiana
Wiadomość wysłana przez: sztandi7 w Czerwiec 06, 2019, 23:26:42 pm
Akurat siedzę w sportach siłowcyh już prawie 10 lat, więc nie ma z tym problemu  :-nuts. A jak działa to w poliftach, skoro nie ma VAPS-a? Jakieś inne rozwiązanie ?
Tytuł: Odp: Licznik wymiana
Wiadomość wysłana przez: sobrus w Czerwiec 07, 2019, 09:36:20 am
Albo VAPS jest jakoś inaczej rozwiązany, albo nie ma go w ogóle. Tego niestety nie wiem. Generalnie elektronika w poliftach jest mocno przerzeźbiona.
Na schematach elektrycznych rozdział o tym został wycięty, na poliftowych zegarach brakuje tez paru scalaków.

VAPS był montowany tylko w 2.5 i 3.0, w tańszych wersjach zawsze było zwykłe wspomaganie (może VAPS dostępny jako opcja?)

W 2001r Jaguar na X-Type nie oszczędzał, to miało być auto najlepsze w swojej klasie. W poliftach już niestety szukali oszczędności. Tu wywalili wiskozę w napędzie, tam światełka w drzwiach itp. Różnic może być więcej.
Tytuł: Odp: Licznik wymiana
Wiadomość wysłana przez: sztandi7 w Czerwiec 07, 2019, 23:15:13 pm

A kodowanie/klonowanie tylko oryginalnym interfejsem ? Czyt. 200-300zł ? Czy można też innymi ?
Tytuł: Odp: Licznik wymiana
Wiadomość wysłana przez: q_nerk w Czerwiec 07, 2019, 23:30:05 pm
Ja za klonowanie zapłaciłem 300-400 zł, już nie pamiętam dokładnie.  Zegary pasują od anglika (czyli jakieś 20 zł), trzeba tylko cyferblat zmienić.  Ogarnie to prawie każdy spec od kręcenia liczników.