FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: Wentyl w Maj 27, 2019, 20:30:36 pm
-
Witam forumowiczów:)
Z uwagi na fakt, iż dzięki forum, zwłaszcza P123 (Piotr dzięki wielkie raz jeszcze!) udało mi się rozwiązać problem z ciągła obecnością kontrolki ABS podczas jazdy (gdyby ktoś mial podobny problem zapraszam do mojego poprzedniego wątku) , postanowiłem w nagrodę za dobre sprawowanie nabyć "kocurowi" nowe "obuwie:)
Natknąłem się na mały kłopot.
Oczywiście marzą mi się felgi Arden, ale oni chyba wyprzedaży takiej jak większość centrum handlowych nie mają :(
Zainspirowany obejrzanym podczas jakieś wystawy w Nadarzynie ślicznym xj6 postanowiłem kupić podobne felgi, ale ...
okazuje się, że poniższe felgi występują w rozmiarze 5 x 120
http://dawmac.eu/epages/950018285.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/950018285/Products/%22DARE%20DR-F5%2017%22%22%207%2C5J%20ET35%20%2B%208%2C5J%20ET35%205x100/5x120%22
odrobiłem pracę domową i wiem, że kocur (xj8 x308 2001) ma rozstaw 5 x 120,65
da radę jakoś to "ogarnąć" ?
coś kiedyś słyszałem o "nakrętkach pływających" czy jakoś tak?
może ktoś miał doświadczenie w tym temacie?
nie chodzi mi o to, abym przy 100 km/h musiał "trafiać w czarne" , ale o normalną ekspoloatację.
będę wdzięczny za info :-help
pozdrawiam forum
wentyl
-
Panowie , ktoś , coś ?
poproszę o info
nie wierzę , że nikt nie miał dylematu ?! :-wstyd
pozdrawiam
wentyl
-
Po prostu je załóż i tyle.
Niektórzy straszą, że można szpilki pourywać, a inni po prostu tłuką kilometry na takich felgach i oryginalnych nakrętkach. I nic się nie dzieje. Tak że...
-
Ja bym poszukał właśnie nakrętek pływających. Użytkownik Sabbath (?) ma x300 też na nieoryginalnych felgach. Znajdź go na forum, może Ci pomoże.
Edycja. To jednak nie on.
-
dobrze jest przy nowych felgach założyć pływające nakrętki ułożą się w gniazdach felgi. Przy używanych gdzie jest sporo rys nie ma to już większego sensu. Rozstaw jest o 0,65 mm większy na średnicy czyli na każdą nakrętkę o 0.325 mm. Centrowanie felgi nie odbywa się na otworach tylko na piaście i jej otworze (wypuście/odsadzeniu centralnym) tak na prawdę. W praktyce przy fabrycznie nowych felgach wypada być dżentelmenem, przy używkach odpuśćmy sobie temat. Niczego nie pourywasz, to są opowieści wyssane z palca albo internetu ;D ;D ;D ;D
-
hej
dzięki za info
postaram się nic nie pourywać, felgi założyć i tłuc kilometry:)
do tego pozostać dżentelmenem :)
napisałem do ludzi z Dawmac-a i pewnie jakoś w lipcu umówię się na zmianę obuwia
dzięki za podpowiedzi :-tylko
pozdrawiam
wentyl
-
Pamiętaj o średnicy otworu centralnego. Bo jak będzie za mały, to będziesz musiał roztaczać ;)
-
witam
jak pisałem, miłośnikiem jestem, mechanikiem nie bardzo.
więc tak kolokwialnie spytam, a jaki ten otwór ma być ?
mam wrażenie, że sprzedawcy felg po prostu chcą mi je sprzedać i później się martw ??????
nie chciałbym wydać jakieś 5 tys i nic z tego nie mieć poza wku........
generalnie, dzięki Waszym podpowiedziom już wiem ,że róznicę 0,65 mm można pokonać.
ale ten otwór totalnie mnie wyburzył
gdzie można to sprawdzić
pozdrawiam
wentyl
-
O ile mnie pamięć nie myli, średnica otworu centrującego to 73,8mm. Ale to muszę sprawdzić jeszcze.
jeśli Twoje docelowe felgi będą miały większy otwór, to trzeba będzie kupić pierścienie adaptacyjne. jeśli otwór będzie mniejszy, to felga na tokarkę i jazda z tematem. ;)
-
Przerabiałem ten temat miesiąc temu. Kupilem felgi z BMW rozstaw 5x120 średnica otworu 72.6. Musiałem roztoczyć felgi do 73.8. Śruby pasują bez problemu :)
-
dzięki za info
pochwalisz się jakąś fotką tych felg?
pozdrawiam
wentyl