FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: nordyk w Maj 18, 2019, 17:02:43 pm
-
Witam w jagu 3.0 d ze skrzynią zf8hp75 ubywa minimalnie płynu chłodniczego. Był na serwisie w Niemczech bo ich zdaniem płyn parował przez nieszczelny oring króćcaw bloku, silnika. Zrobili i sskasował jak za Maybacha. Płyn nadal ubywa, dzisiaj patrzyłem we wwszelkie mozliwe miejsca i patrząc od góry pod filtrem powietrza na dole jest jakaś chłodniczka - Google w mówi chłodnica oleju skrzyni. Swiecąc latarką od góry widać pod chlodniczką jest wilgotno. Mniemam ze to tam się rosi. Pytanie do kolegów czy jestem w stanie sam to zrobić ? Olej ze skrzyni sie wyleje? Płyn muszę na pewno spuścić. Olej był zmieniany dynamicznie przy 80tkm w sumie nie dawno. Robił już to ktoś ? Proszę o info Miłego dnia PZDR
-
Witaj serdecznie, miałem podobny problem w swoim xf 2,7 i olej ze zbiorniczka dostał mi się do chłodniczki skrzyni. W zborniku pojawił mi sie biały kisiel. Ja oddałem auto do serwisku w krakowie. Koszt około 2,500zł. Dowiedziałem sie że te chłodniczki lubią korodować w środku i trzeba je wymienić jak się pojawią pierwsze objawy bo płyn jak sie dostanie do skrzyni to Ci ją załatwi. Wśrodku sa jakieś trybka z taki papierem i jak dostanie inna ciecz niż olej to się odkleja i zaciera skrzynie. Koszt naprawy wynika z potrzeby płukania skrzyni. Sama chłodniczka nowa kosztuje 750 zł a używana dostałem za 100zł. Pozdrawiam Pchoenix
-
Dzięki za odpowiedź, u mnie trochę jest wilgotne pod tą chłodniczką i muszę to zrobić. Kupiłeś uzywkę ? Nie wiesz czy że skrzyni olej trzeba spuszczać czy tylko płyn trzeba spuścić a olej ze skrzyni który został w chłodnicy uzupełnić w nowej - tzn zalać ją olej. Pzdr
-
Tak kupiłem używkę koszt 170 zł, co do leju to trzeb spuścić i zalać nowy i to własnie robi główny koszt. Pozdrawiam