FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ Seria I do III (1968-92) => Wątek zaczęty przez: champagne w Maj 29, 2009, 21:15:28 pm
-
Szanowni Koledzy.
Chcę wymienić olej w swoim XJ6 seria 2, który ma automatyczną skrzynię Borg Warner 65 i nie wiem jaki olej zalać bo Jaga sprowadziłem z Austrii i jest to auto bez historii, nie posiada książki serwisowej, ani innej dokumentacji. Nie wiem na jakim oleju jeździł do tej pory, wiem tylko że jest to olej czerwony. Z dokumentacji wynika, że powinien być olej typ F który jest równoznaczny z typem G, takie oleje to np. Castrol TQ-F lub Mobil ATF 210. Ale jest problem z ich dostępnością Mobila już nie produkują w tej specyfikacji, a zamiast niego polecają ATF 220, który odpowiada Dextronowi II. Natomiast Castrol TQ-F jest na specjalne zamówenie za astronomiczną kwotę 55 zł za 1 litr, więc sam olej to koszt 500 zł. Natomiast nie ma problemu z olejami Castrol TQ-D lub Mobil ATF 220, które są odpowiednikami Dextron II. Rozmawiałem z panem inżynierem Rzepeckim, który odbudowuje zabytkowe auta brytyjskie i on powiedział, że wszystkie Jagi zalewa Dextronem II.
Czy ktoś z Was Szanowni Koledzy wymieniał olej w skrzyni Borg Warnera i co żeście zalali??? Podzielcie się opiniami na ten temat.
-
Ostatnio była dyskusja na ten temat w kontekście serii III, która ma skrzynię BW66 - http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,3888.0.html
Dokumentacja zaleca typ F lub G, ale większość (w tym ja ;) ) zalewa Dexron IId. Problem polega na tym, że podobno tych olejów nie można mieszać, a podczas wymiany statycznej wymieniasz tylko część oleju, nie da rady spuścić oleju z konwertera.
Dexron IId jest czerwony, więc jest szansa, że teraz masz zalany Dex. Ale nie wiem jaki kolor ma typ F/G...
-
Kolego Qbaty ja czytałem tamten temat, ale z niego niewiele wynika. Z tego co wiem to typ F/G też jest czerwony. Może ktoś ma olej typu F/G to proszę niech napisze jaki ma kolor. Bo w przedstawicielstwie firmy Inter Cars i w centrali Limora powiedzieli, że jest czerwony. Natomiast pan inżynier Maciej Rzepecki z firmy Rzepecki Auto twierdził, że jest zielonkawo-brunatny. Więc nie wiem, kto ma rację, a trudno polemizować ze specjalistą tej klasy co pan inż. Rzepecki. Natomiast pan Rzepecki powiedział, że Dextron II ma bardzo charakterystyczny zapach i on by to poznał po smaku.
Jeśli ktoś z Was drodzy Koledzy posiada olej F/G lub wie jaki ma kolor to proszę podzielić się informacjami. :-help
-
Mam już ten olej. Dokładnie typ G, zgodny z Borg-Warner.
Kolor jest czerwony.
-
Lej dextron II nie kombinuj.
-
Kolego Qbaty ja czytałem tamten temat, ale z niego niewiele wynika. Z tego co wiem to typ F/G też jest czerwony. Może ktoś ma olej typu F/G to proszę niech napisze jaki ma kolor. Bo w przedstawicielstwie firmy Inter Cars i w centrali Limora powiedzieli, że jest czerwony. Natomiast pan inżynier Maciej Rzepecki z firmy Rzepecki Auto twierdził, że jest zielonkawo-brunatny. Więc nie wiem, kto ma rację, a trudno polemizować ze specjalistą tej klasy co pan inż. Rzepecki. Natomiast pan Rzepecki powiedział, że Dextron II ma bardzo charakterystyczny zapach i on by to poznał po smaku.
Jeśli ktoś z Was drodzy Koledzy posiada olej F/G lub wie jaki ma kolor to proszę podzielić się informacjami. :-help
Pan Rzepicki na racje ale dosc latwo odroznic olej dextron od F-typa po zapachu lub po kolorze ale gdy olej jest świeży Trudniej gdy mamy stary olej i do zbadania jest tylko bagnet.
Dextron jako nowy olej jest jaśniejszy niz F typ .
zapach rozni te oleje . postaram sie zrobić zdjęcia .
Nie jestem zwolennikiem mieszania olejów w automatycznych skrzyniach. (chyba ze kompletnie wymieniamy sprzegielka w skrzyni- pelna przebudowa)
skrzynie maja tz sprzegielka ktore budowa przypominają duze sprzeglo
w skrzyni recznej tylko ze sa od początku zanurzone w oleju .jest tych tarcz 10 -15 przeciętnie w skrzyni . powierzchnia traca jesli jest nasaczona jednym olejem nie powinna byc zmieniana na inny (podobnie jakby na klocki hamulcowe dodac troche smaru)
-
numer 1. nowy Dextron
2 . Dextron z zepsutej automatycznej skrzyni XJS,V12 -400TH
3 . nowy typ-F
4 . Typ -F stary z XJ6 rok 1986 (B-W66) prawdopodobnie wymieniany 10 lat temu albo ?
ciekawostka parę dni temu rozlałem nowe oleje na szmaty po dwóch dniach zapach ze szmatki z olejem F-typ prawie zginał a dextron dalej ma nieprzyjemny zapach.
zobaczę co ze starym olejem jak on będzie tracił zapach!
[załącznik usunięty przez administratora]
-
jarek, :-R
Jeszcze, żebyś mógł przesłać zapachy poszczególnych olejów... ;D
-
z zapachem to do mojej polowy ona jest duza alergiczką wyczuwa wszystko na odleglosc
probowalem ja podpuscic do wąchania ale prawie rozwód wiec zaniechałem ;D ;D ;D.
-
hej Jarku, jaki był powód awarii w tym TH400, mam nadzieję że nie zalanie go dextronem;(
-
XJS mial przebudowana skrzynie po pewnym czasie gdy sie nagrzewala przestawała chodzic na wstecznym
.po jej wyjęciu zacząłem sprawdzać co zlego zrobili " eksperci" .Doszliśmy ze "valve body"bylo zle dokręcone za mocno na niektórych ślubach . co spowodowało lekkie skrzywienie i blokowanie hydraulicznych zaworów.
w TH400 tylko leje sie dextron ale gdzieś mam wykres jaka jest roznica w zalaniu innym olejem (F-typ) głownie jest inne przerzucanie co bylo wyzej opisane ze skrzynia B-W65 czy B-W66
-
ja mam zalany QuakerState ATF Dextron III, wymieniłem na dwa razy tzn. raz pojeździłem ze 200km. i drógi raz, przy okazji okazało sie że cieknie przy wybieraku i trzeba było nowy uszczelniacz założyć, po wymianie skrzynia chodzi o niebo lepiej i płynniej.