FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: gesiog1 w Maj 29, 2009, 19:50:54 pm
-
witam,co moga znaczyc w praktyce te dwa bledy-jakie usterki sugerujecie???
-
sorka,pomylilem kody -powinno byc p0172,p0175
-
mam to samo zbyt duza mieszanka w prawym i lewym rozrzadzie.
pomysłów na usuniecie usterki brak a konsultuje juz ze wszystkimi z kim moge....
-
jarek moze cos nam podpowiesz-prosimy.u siebie na razie skasowalem bledy,rano przegonie kota i zobacze czy znowu sie wyswietla bledy.
-
jezeli oba bledy wyskakuja na raz to najprawdopobnie regulatora cisnienie paliwo:
Acceleration -> boost -> high fuel pressure
Let off throttle -> kinked vacuum line -> continued high fuel pressure -> rich codes when ecu can't compensate with smaller pulse widths
-
dzieki,w ktorym miejscu jest regulator???mozna go wyczyscic ewentualnie potrzeba wymienic???
-
172 mieszanka zbyt bogata
175 mieszanka zbyt bogata
Czyli system samodzielnie nie może ograniczyć ilości podanego paliwa lub powietrza jest zbyt mało.
-
tak,tak.ale co dalej.co robic,co robic,jak zaradzic usterce.jako nagrode podaje naprawde fajowy link:leapingjaguar.com.zarty na bok naprawde potrzebna pomoc
-
tak,tak.ale co dalej.co robic,co robic,jak zaradzic usterce.jako nagrode podaje naprawde fajowy link:leapingjaguar.com.zarty na bok naprawde potrzebna pomoc
czy nie za często czyścisz przepływomierz?
kody te pokazują ze problem jest z informacja do silnika albo blokada dopływu powietrza do przepustnicy (filtr powietrza) ECU zmniejsza dopływ paliwa do wtryskiwaczy ponieważ mysli ze jest za duzo paliwa i podaje kody P0172 i p0175
druga sprawa ciśnienie paliwa (na listwie jest zawór typu wentyla na kole do którego mozna dopiac czujnik ciśnienia paliwa)( SPRAWDZIC CISNIENIE moze byc regulator albo rurka odprowadzająca paliwo do zbiornika zgięta albo cieknące wtryskiwacze(musza byc dwa i to po przeciwnych stronach -bardzo rzadki przypadek; wtryskiwacze sa na zewnatrz mokre)
no i oczywiście przeplywomierz mówi do ECU ze jest za duzo powietrza albo temperatura powietrza jest za niska;ale tez czyjniki temperatury silnika (płynu chłodniczego) lub potencjometr przepustnicy przekazuje zle informacje do ECU.
-
czesc jarek,afm czyscilem tylko raz,jakies pol roku temu(rozmawialismy wtedy) i od tej pory jest spokoj.skasowalem bledy i troche pognalem"koniki",na razie jest cisza.zobaczymy co dalej.chyba nie ma co wierzyc w jakis "CHWILOWE" bledy,pewnie czas pokaze co dalej.jarek ,wielkie dziki za numery fabr. tej przedluzki(udalo sie ja zdobyc) kolego max jak tam twoje problemy,czy cos sie wyjasnilo???
-
jerry faktycznie wyczysciłem przepływoniez ale po zdemontowaniu układu filtracyjnego okazało sie ze rura która doprowadza powietrze od filtra do przepustnicy jest tam taki wyrostek taki plastikowy cylinderek który jest jakims slepym zaułkiem:-) i ten cylinderek był złamany i układ zasysał fałszywe powietrze poza filtrem wkazdym razie po wyczyszczeniu przepływomierza i i sklejeniu tegosz cylindra, dopiero teraz powietrze prawidłowo idzie od filtra poprzez przepływomiez do przepustnicy i nigdzie nie ucieka nalewo ani nigdzie sie nie zasysa, bład p0172 i p0174 oraz check engine znikł. Pozatym dzieki dzery za info w soprawie przeczyszczenia tej rurki drutem kurde pomogło tak ze jestem w szoku:-) jakie to wszystko proste gdy zna sie droge do rozwiazania. chyle czoło przed wiedzą dzery dzag AVE