FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: bibor80 w Maj 01, 2019, 20:15:40 pm
-
Witam.
Wczoraj zapaliła mi się kontrolka akumulatora na wyświetlaczu. Myślałem, że padł akumulator lub nie ma ładowania.
Wziąłem miernik i na wyłączonym silniku napięcie jest 12v, na wyłączonym 14,2v.
Czasem się zdarza, że kontrolka gaśnie i wszystko jest ok.
Ktoś poradzi, gdzie szukać problemu?
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
-
...sprawdz poziom "elektrolitu"...jezeli sie da sprawdzic...Bywa,ze jest za niski-akumlator sie przeladowywuje i dopiero "odbior"pradu-np.nacisniecie stopu-lub wlaczenie innych zrodel odbioru powoduje znikniecie kontrolki na wyswietlaczu...pozdrawiam.
-
Widać, że korki są odkręcane. Jutro sprawdzę jaki poziom elektrolitu.
Alu jeszcze oryginalne z 2009 roku, ale cały czas kręci bez żadnych problemów.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
-
Witaj u mnie też tak było że się zapalała myślałem że akumulator i sprawdzałem napięcie aż któregoś dnia padł i zero prądu okazało się że padł alternator i robił zwarcie
-
Dolalem dzisiaj trochę wody destylowanej do aku.Wracajac do domu wyłączył mi się wyświetlacz i klimatyzacja.
Sprawdzałem ładowanie i nadal pokazuje 14.2v.
Być może faktycznie jakieś zwarcie się robi, bo sytuacja pojawiła się na drugi dzień, kiedy wracałem do domu podczas burzy.
A mogę wyjść normalnie akumulator z auta i podłączyć to w domu pod prostownik na wolne ladowanie i zobaczyć czy coś się zmieni?
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
-
Biorac pod uwage ze aku ma 10 lat poprostu go zmien - i tak dlugo wytrzymal...
-
Z tym nie ma problemu. Ale nie chciałbym wymieniać aku na nowe, a okaże się, że problem zostanie.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
-
Podłączyłem drugi akumulator do auta na próbę i dalej to samo.
Swój podłączyłem pod prostownik i podładowałem przez noc.
Niestety dalej bez zmian.
Zmierzyłem ponownie ładowanie i pokazuje w okolicach 13.8V, więc trochę mało :(
Jutro wyjeżdżam na 2 tygodnie. Po powrocie mam zamiar podłączyć auto pod kompa, choć podrjrzewam, że przyjdzie wyciągać alternator.
W związku z tym mam następujące pytanie.
Czy jest możliwość wyciągnięcia alternatora bez do zbierania połowy silnika i czy regulator napięcia znajduje się właśnie przy alternatorze?
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
-
Niestety miałem podobny problem z moim tyle ze u mnie ładowania nie było wcale. Jeśli masz 3.0d to będziesz musiał zdając dolna osłonę silnika I rurę od prawej turbiny zwby mieć łatwy dostęp z narzędziami a od góry odpiąć zbiornik wyrównawczy i wyciągnąć wentylator chłodnicy z jego obudowa- kilka godzin roboty ale jest do ogarnięcia. Jak masz możliwość to sprawdź jeszcze bms- gdzieś kiedyś wyczytałem ze lubi szwankowac
-
Ja mam silnik 2.7, ale z tego co widzę to i tak będzie trochę kręcenia.
A jak sprawdzić ten BMS?
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
-
Witam ponownie. Byłem dziś na warsztacie i podłączyłem komputer pod OBD.
Pokazało błąd B11DB - baterry monitoring module.
Z tego co wyczytałem znajduje się on na minusowej klemie.
Ponoć przy jeździe na krótkich odcinkach może wyskoczyć błąd akumulatora.
Ładowanie jest na poziomie 14,2v.
I jeszcze jedno. Czy przy wymianie akumulatora, trzeba go zakodować, czy tylko wymiana metodą plug&play?
Niby system sam może skalibrować nowe aku.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
-
W XF wymienilem P&P i nie bylo problemu, choc niektorzy pisza, ze trzeba zrobic adaptacje aku.
Zawsze mozesz podlaczyc prostownik pod miejsce na wpiecie klem pod maska i ostroznie wymienic aku.
-
Akumulator juz podmieniałem normalnie, ale dalej to samo. Z tego co czytałem na zagranicznych forach, to można aku skalibrować w serwisie, ale też auto może zrobić samokalobracje.
Dziś dzwonię do elektryka, żeby podłączył auto i posprawdzał wszystkie parametry.
Pokazuje mi błąd tego modulu BMS, ale pytanie czy on jest trafny czy coś innego.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
-
Witam ponownie.
Zamówiłem kleme minusową z czujnikiem BMS. Błąd nadal nie zniknął. Mimo wszystko problem został rozwiązany.
Suma sumarum okazało się, że problemem była kamera cofania, która ostatnio się popsuła i przestała działać.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka