FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XJ-S (1975-1991) oraz XJS (1991-96) => Wątek zaczęty przez: wanan w Kwiecień 09, 2019, 21:42:30 pm

Tytuł: Geometria
Wiadomość wysłana przez: wanan w Kwiecień 09, 2019, 21:42:30 pm
Czy ma ktos fabryczne parametry geometri zawieszenia do XJS-a ??
Tytuł: Odp: Geometria
Wiadomość wysłana przez: jarek-jerryjag w Kwiecień 13, 2019, 03:07:26 am
https://www.terrysjag.com/XJS%2092-96%20Service%20General.pdf
strona 43 z 147
 pamiętaj ze potrzebujesz narzędzia do obniżenia auta gdy robisz ustawienie .
Tytuł: Odp: Geometria
Wiadomość wysłana przez: eclips w Kwiecień 13, 2019, 09:56:38 am
Też mnie czeka geometria , narzędzie do obniżania to co masz na myśli ? (trzeba dać obciążenie ?)
Tytuł: Odp: Geometria
Wiadomość wysłana przez: jarek-jerryjag w Kwiecień 13, 2019, 17:39:16 pm
to pokazują na wczesnym modelu ale tez te narzedzia były stosowane w XJS do 1996.
http://automotiverepairguides.blogspot.com/2013/07/1974-jaguar-wheel-alignment-guide.html
 
Tytuł: Odp: Geometria
Wiadomość wysłana przez: eclips w Kwiecień 14, 2019, 12:58:13 pm
Tylko skąd takie narzędzia wziąć.
Nie mając tych narzędzi i robiąc geometrię "normalnie" to jest sens ustawiać czy zostawić w spokoju w sumie nigdzie na e ciąga auta,opony zbiera równo,auto bezwypadkowe serwisowane w jaguarze w USA
Tytuł: Odp: Geometria
Wiadomość wysłana przez: jarek-jerryjag w Kwiecień 17, 2019, 09:39:14 am
przy zbieżności jaguar użył tych narzędzi  i podał informacje dane  jak powinno być zrobione z tymi narzędziami . Problem ze  starsze XJS z tyłu siedzą  i   to narzędzie z tyłu jest prawie zawsze luźne . Przód  jest  trochę inaczej lepiej miec to narzędzie . Na rysunku sa wymiary tak ze dość łatwo to zrobic z grubej rurki .
 Jeśli twoje auto nie ściąga  opony nie są wytarte na bokach  to zbieżność jest tobie nie potrzebna .
 Piszę o  ściąganiu . ważne jest tez jak droga jest pozioma  , czasami ciężko znaleźć równy odcinek na szosie.  Jednak jak auto ściąga to moze być parę problemow nie tylko zbieżność . Przede wszystkim opony .  Powietrze w oponach. itp.  Pierwsza sprawa jak auto ściąga to warto tymczasowo zmienić koła z lewej na prawa i sprawdzić czy nie ściąga w drugą stronę . Oczywiście ze nie jest to zalecane przez fabryki ale aby szybko stwierdzić czy problem jest z oponami czy zbieżność. warto taka próbę przeprowadzić .  Jaguar nigdy nie zalecał zmiany opon z przednich na tylne i odwrotnie . ja zmieniam .