FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-S (1975-1991) oraz XJS (1991-96) => Wątek zaczęty przez: wanan w Kwiecień 09, 2019, 21:42:30 pm
-
Czy ma ktos fabryczne parametry geometri zawieszenia do XJS-a ??
-
https://www.terrysjag.com/XJS%2092-96%20Service%20General.pdf
strona 43 z 147
pamiętaj ze potrzebujesz narzędzia do obniżenia auta gdy robisz ustawienie .
-
Też mnie czeka geometria , narzędzie do obniżania to co masz na myśli ? (trzeba dać obciążenie ?)
-
to pokazują na wczesnym modelu ale tez te narzedzia były stosowane w XJS do 1996.
http://automotiverepairguides.blogspot.com/2013/07/1974-jaguar-wheel-alignment-guide.html
-
Tylko skąd takie narzędzia wziąć.
Nie mając tych narzędzi i robiąc geometrię "normalnie" to jest sens ustawiać czy zostawić w spokoju w sumie nigdzie na e ciąga auta,opony zbiera równo,auto bezwypadkowe serwisowane w jaguarze w USA
-
przy zbieżności jaguar użył tych narzędzi i podał informacje dane jak powinno być zrobione z tymi narzędziami . Problem ze starsze XJS z tyłu siedzą i to narzędzie z tyłu jest prawie zawsze luźne . Przód jest trochę inaczej lepiej miec to narzędzie . Na rysunku sa wymiary tak ze dość łatwo to zrobic z grubej rurki .
Jeśli twoje auto nie ściąga opony nie są wytarte na bokach to zbieżność jest tobie nie potrzebna .
Piszę o ściąganiu . ważne jest tez jak droga jest pozioma , czasami ciężko znaleźć równy odcinek na szosie. Jednak jak auto ściąga to moze być parę problemow nie tylko zbieżność . Przede wszystkim opony . Powietrze w oponach. itp. Pierwsza sprawa jak auto ściąga to warto tymczasowo zmienić koła z lewej na prawa i sprawdzić czy nie ściąga w drugą stronę . Oczywiście ze nie jest to zalecane przez fabryki ale aby szybko stwierdzić czy problem jest z oponami czy zbieżność. warto taka próbę przeprowadzić . Jaguar nigdy nie zalecał zmiany opon z przednich na tylne i odwrotnie . ja zmieniam .