FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: kukli07 w Kwiecień 07, 2019, 22:30:23 pm
-
Witam forumowiczów.
Mam problem ze swoim jaguarem x-type 3.0. Od jakiegoś czasu wyskakują mi błędy P0171 oraz P1647, dodatkowo wyświetla się Check engine na liczniku. Tak jak w temacie auto nie wchodzi powyżej 3 tysięcy obrotów nawet na biegu jałowym. Uszczelniłem silnik oraz posprawdzałem wszystkie przewody powietrzne do kolektora ssącego lecz nie przyniosło to rezultatów. Planuję wymienić sondę na banku 1 lecz niezbyt się orientuję, która to jest oraz czy takowa sonda pomoże mi aby jaguar w końcu wchodził na obroty.
Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuje oraz liczę na waszą pomoc !
-
Też tak miałem ja ssało lewe powietrze. Nieszczelność była na klapach w kolektroze
-
Uszczelniłeś silnik tzn co dokładnie? Instalacja gazowa jest w aucie? Wymianę sobie odpuść, bo bardziej jest to wina LPG, uszczelek zaworów IMT, bądź kolektora (szczególnie dolne lubia się przygnieść).
-
Uszczelniłem cały kolektor za równo od spodu pod wtryskami oraz uszczelniłem wcześniej wymienione klapki kolektora lecz nie przyniosło to oczekiwanego efektu ponieważ autko dalej kręci tylko do 3 tyś. Co do LPG moje 3.0 nigdy go nie widziało ponieważ byłem zawsze przeciwny takim rozwiązaniom.
-
Sonda lambda zepsuta.
-
A jesteś w stanie mi powiedzieć, która to sonda na banku 1 ?
-
Górna, dziwne tylko że wywala błąd mieszanki, przy uszkodzeniu górnej sondy lambda nie powinien ustawiać korekt.
-
Też mnie to zastanawia. Dzisiaj z rana byłem podpiąć pod kompa to wyskoczył mi dodatkowy błąd P1229. Zielony jestem już w tym ponieważ szukam przyczyny już troszkę czasu.
-
Najpierw wymień to co wiadomo, że jest walnięte.
Uszczelnianie silnika nie ma większego sensu bez sprawnych sond lambda. I tak nie jesteś w stanie stwierdzić, czy cokolwiek to dało.
-
Jak jest nieszczelność to sonda też wywali błąd bo ma błędne odczyty. Odwrotnie to samo, uwalona sonda może dawać odczyty wskazujące na nieszczelność.
-
Masz rację. Ale wtedy podejrzewam że musiałaby być jakiś bardzo duża nieszczelność. I silnik pracowałby bardzo nierówno na jałowym, a z opisu kolegi nic takiego nie wynika.