FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: zachradek w Marzec 19, 2019, 16:50:52 pm
-
Witam jakie jest napięcie na tps w pozycji spoczynkowej przepustnicy w x300 ? Albo jak wyregulować tps a w x 300
?
-
Miedzy 0.57V and 0.62V. Pozycja 'spoczynkowa' jest zapisana w ECU, zresetowac mozna tylko na diagnostyce(IDS), ewentualnie mozna ustawic na tyle ile jest zapisane w ECU, zwyczajnie odpalasz auto, od spodu odkrecasz odrobine srubki ktore trzymaja TPS, i ruszasz w lewo lub prawo az obroty spadna do poprawnych(stawiam ze masz za wysokie). Mimo ze wyglada tak ze tam nie ma zadnej regulacji, tak na tych srubkach spokojnie mozesz ruszyc o te 0.05V. Oczywiscie srubka na przepustnicy tez mozesz wyregulowac odrobine.
Napiecie te musi sie zgadzac do 0.02V z tym zapisanym w ECU.
-
Tylko ze najlepiej ze ja mam 11,2v ?????? Tak przynajmniej podaje elektryk.1,5 miesiąca tylko przepustnice kupuje i k.... nie chodzi
-
Raczej zasilanie sprawdza, a nie to co pokazuje na przekreconym zaplonie. TPS dziala w przedziale 0-5V.
-
Juz w miarę ogarnął. Tylko wydaje mi się ze na zagrzanym silniku obroty są za wysokie jeszcze. Ile obrót na min powinien mieć zagrzany x 300w pozycji ""P""
-
Cold in neutral - 800 (Auto)
Hot in neutral - 700 (Auto)
Cold in drive - 650 (Auto)
Hot in drive - 580 (Auto) (3.2L = 650)
Hot in Neutral - 800 (Manual)
-
Ja mam na parkingu . Na gorącym silniku 980 -1000 . Źle zainstalowany tps ? Skaner obd na zamkniętej przepustnicy pokazuje 11% otwarcia. :-help
-
u mnie pokazuje 10% otwarcia, a na gorącym mam jakieś 750 obrotów.
-
Autor nie lubi używać funkcji "szukaj", to ignorancja czy lekceważenie forumowiczów?
Cały temat już przerabiany.
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,27746.0.html
-
Dzięki za pouczenie. :) ale najlepsze jest w tym to ze jak juz ustawie tps tak ze obroty są w granicy 800 /1000min i wszystko w miarę ok spalanie itd.to po przejechaniu około 60 km wyłączeniu auta i włączeniu go ponownie tps juz pokazuje 55%na spoczynku obroty wskakuje powyżej 1000min.stało się tak kilkakrotnie na różnych tps-ach i różnych przepustnicach Chyba czary, ręce opadają. Czyżby uszkodzona wiązka
-
ze obroty są w granicy 800 /1000min
przy jakiej temperaturze silnika? dobrze byloby sprawdzić jaką temperaturę widzi ecu przed i po jezdzie
-
Okolo 95 stopni. każdym razem jak sprawdzałem to temperatura była w miarę ok nie wskazywało niesprawnego czujnika.
-
A jesteś pewien szczelności układu dolotowego?
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
-
."Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka"
Nie rozumiem :o
-
800 do 1000 to jest za dużo na wyjściu. Musi być mniej. Według tabeli powyżej. Sprawdź naciąg sprężyny i linki, plus silnik krokowy.
-
Żachradek, tapatalk to taka apka która ułatwia przeglądanie for. Teoretycznie.
Ona dodaje też stopkę, jak powyżej.
-
Sprężyna bankowo nie dociąga albo przepustnica do czyszczenia, jak sprężyna to obie sprężyny naciągnięte o jeden dodatkowy obrót i powinno pomóc.
-
Tylko, jak przesadzi się z naciągiem sprężyny, to później może się okazać, że przy pełnym wciśnięciu gazu przepustnica nie otwiera się na full.
W nastawniku kontroli trakcji poddaje się sprężyna.
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
-
Jeden obrót jest ok, mam tak obie naciagniete(jedna nowa) od ponad roku juz, wszystko gra jak nalezy, oczywiscie jak na zlosc linka rozciagnieta moja na absolutny max juz(regulacja na full) :)
-
Katar, z tą linką to zobacz na pedał gazu, tam haczyk linki siedzi w takiej gumowej przelotce i może ona się wyrobiła. Ponadto, jeśli masz plastikowy pedał, to zwróć uwagę na takie cięgno pomiędzy ramionami w konstrukcji pedału.
Zsumowane luzy tego ustrojstwa potrafią wynieść prawie połowę zakresu regulacyjnego linki.
Jak rzucisz tam okiem to będziesz wiedział o co mi chodzi. ;)
-
Auto zrobione. Zabrałem od elektryka i zrobiłem sam.chyba dobrze bo narazie wszystko ok.zmierzylem napięcie na tps I nie sety nie udało mi się zejść do 0,57 v przy maksymalnym odchylenia zawsze wskazywało ciut mniej. Wiec skorzystałem ze skanera i ustawiłem wszystko według obrotów na biegu jałowym jakieś niecałe 700 obr na nagrzanym silniku.a do rządach podregulowalem na przepustnicy. I oczywiście musiałem wszystko wyczyścić bo chyba zabrakło fachowców na to czasu.przepustnica się zacinała trzeba było ją wycentrowac w kanale przepustnicy. Narazie jest wszystko ok. Dziękuję wszystkim za pomoc i wsparcie :-thank